Kolisani predvstriku

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

raja
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 05 bře 2007, 20:31
Odpovědi: 0

Kolisani predvstriku

Příspěvek od raja »

Pri nastavovani predvstriku pres VAG me kolisa predvstrik (cca 55-59).
Je to normalni?
A jeste jeden dotaz, proc je vstrikovac (treti od rozvodaku) opticky vetsi?
Seat Toledo 1.9 TDi 66kw, r.v.98
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

1)je to normální
2)protože je v něm snímač zdvihu jehly
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Při kontrole dynamického předvstřiku musí být splněno hned několik základních podmínek.

Teplota motoru minimálně 80°C
Teplota paliva minimálně 20°C
Správně nastavené napnutí rozvodového řemenu
Elektronicky odpojený ventil N108 regulace počátku vstřiku (prostřednictvím funkce základní nastavení 04, kanál 0).

Minimální kolísání je normální, přesně jak píše pan Huml, protože je to závislé na změně teplot vody a paliva. Pokud do systému vletí malinko teplejší nafta nebo třeba chladnější voda, hned to na tuto změnu bude reagovat. Důležité je, aby hodnota vždy byla v tolerančním pásmu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Může to kolísat i v případě, že je uvolněna řemenice na klice.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

to pak chodí, ale asi daleko víc
stinger
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od stinger »

Já to zrovna dneska měřil vagcomem, voda na devadesáti, nafta lehce přes dvacet, motor ALH a tohle z toho vypadlo, to asi nebude zrovna značka ideál :(
Koukal jsem i na pravidelnost chodu při volnoběhu na kanálu 13 a ukazovalo to -0,07/+0,21/-0,16/0,00 pro jednotlivé válce, hodnoty se průběžně trochu měnily, ale vstřiky asi budou ok

Obrázek
GVI/TDi CR/103kW
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

stinger píše:Já to zrovna dneska měřil vagcomem, voda na devadesáti, nafta lehce přes dvacet, motor ALH a tohle z toho vypadlo, to asi nebude zrovna značka ideál :(
Koukal jsem i na pravidelnost chodu při volnoběhu na kanálu 13 a ukazovalo to -0,07/+0,21/-0,16/0,00 pro jednotlivé válce, hodnoty se průběžně trochu měnily, ale vstřiky asi budou ok
to bych spíš řekl že tohle vypadá na to že je něco s rozvodama,jak to startuje?
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 25 říj 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od David-pv »

Huml píše:to pak chodí, ale asi daleko víc
Je potřeba při nastavení předvstřiku po výměně rozvodů dělat tohle: Elektronicky odpojený ventil N108 regulace počátku vstřiku (prostřednictvím funkce základní nastavení 04, kanál 0). ?
TDi
stinger
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od stinger »

No startuje to celkem v pohodě, vyjímečně se stane že to lehce zaškobrtne, ale to spíš když to dýl stojí. Motor má 150tkm, rozvody byly dělány při devadesáti, aspoň to je napsáno na štítku, jestli ho někdo nepřelepil odjinud, ale má to německou servisku tak snad ne.
GVI/TDi CR/103kW
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

David-pv píše:
Huml píše:to pak chodí, ale asi daleko víc
Je potřeba při nastavení předvstřiku po výměně rozvodů dělat tohle: Elektronicky odpojený ventil N108 regulace počátku vstřiku (prostřednictvím funkce základní nastavení 04, kanál 0). ?
všiml sis že když dáš základní nastavení kanál 0 tak se ti rozbliká kontrolka žhavení?Tak včera tady marek77 psal z jakých příčin se rozbliká...signalizuje to že je odpojený ten ventil tipuju ;)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
stinger
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od stinger »

Co na to odborníci, myslím ten obrázek grafu co jsem tady dal. Jde vidět jak tam ten předvstřik chodí v rozmezí hodnot 34 až 51. Mám si začít dělat starosti?
GVI/TDi CR/103kW
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Jo bejt tebou tak se o to budu zajímat. Jak už bylo psáno: Zkontroluj rozvod řemen (stav, napnutí), rozvodový kolo na klice (jestli nehází-neni povolený), napínací kladku (kde má rysku), zkrátka celý rozvody, jestli neni někde něco povolenýho. Pokud bude vše OK, tak jedině čerpadlo (ale co se v něm může pos.. ?) a nebo vstřik. Nic víc mě nenapadá.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Osobně bych udělal rozvody. Pro dobrý a klidný spánek (zejména nevíš-li, kdy byly dělány naposledy a pouze se domníváš). A při té příležitosti jistě případnou závadu odhalíš.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
stinger
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od stinger »

Zběžně jsem se na to mrknul, tak rozvoďák vypadá ok, napnutí taky v pohodě, značky na napínací kladce jsou tak jak mají být podle DP. Řemenice na klice viditelně neházela, ale to už by bylo asi hodně špatné.
Takže buď je ta řemenice na klice lehce uvolněná a cuká se to, nebo nemůže být problém i v čerpadle? Nebo snímač polohy klikového hřídele, třeba nejak zasviněný? Chtěl bych vyloučit možné jiné závady banálního charakteru, než se začne neco dělat s rozvodama.
GVI/TDi CR/103kW
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

stinger píše:Zběžně jsem se na to mrknul, tak rozvoďák vypadá ok, napnutí taky v pohodě, značky na napínací kladce jsou tak jak mají být podle DP. Řemenice na klice viditelně neházela, ale to už by bylo asi hodně špatné.
Takže buď je ta řemenice na klice lehce uvolněná a cuká se to, nebo nemůže být problém i v čerpadle? Nebo snímač polohy klikového hřídele, třeba nejak zasviněný? Chtěl bych vyloučit možné jiné závady banálního charakteru, než se začne neco dělat s rozvodama.

Sundej řemenici na klice, a zkontroluj pro jistotu šroub na roz.kolečku na klice, nevěřim že bude volný. Jinak to vidím na čidlo teplotyv čerpadle, nebo na elek. hlavu čerpadla,může být i lehce přidřená mechanika čerpadla.To kolísání máš dost velké, o dva až tři stupně je normální.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“