Stránka 1 z 2

O1 TDI AGR 66kW - zapojenie podtlakových hadičiek

Napsal: 03 říj 2012, 22:18
od RuleZZzz
Chlapi, chcem vymeniť všetky podtlakové hadičky na mojej Octavii TDI AGR 66kW, zohnal som si hadičky s vnútorným priemerom 4mm, nebude to moc voľné? Lebo pôvodné mali 3,5mm a aj podľa ETK-Y by tam mali ísť 3,5mm hadičky, len nikde som ich nevedel zohnať.

Na zapojenie som našiel návod, ktorý je aj tu na fóre, ale ja by som to chcel zapojiť podľa ETK-Y a moja otázka znie, či sú tie zapojenia rovnaké, teda hlavne či návod z ETK-Y je ten "najlepší".

Dôvod výmeny hadičiek je ich stav (viď foto) a tiež, že každý vraví, ako "dostáva" od 1800 ot. "výkonový kopanec", ale ja teda neviem, či ja to tak necítim, ale žiadny extra kopanec sa nekoná, preto chcem vymeniť tieto hadičky a hlavne ich správne zapojiť, len hľadám nejakú najideálnejšiu schému zapojenia.

Taktiež ma zaujíma ako je to s reguláciou na turbe, ako by sa mala správať pri vypnutom motore? Mala by byť voľná alebo nie? A ako sa má správať pri naštartovaní, resp. existuje nejaký univerzálny spôsob ako ju otestovať?



Obrázek



Obrázek

Obrázek

Ešte otázka - diel číslo 7 z tohto nákresu je ten diel, ktorý mám ja vyššie na fotke s "Made in USA" - magnetický ventil?

Obrázek


Ďakujem za všetky rady a tipy ;) (hm)Obrázek

Napsal: 03 říj 2012, 22:22
od UchoTD
vymienaj hadičky postupne,kus/kus nie všetky odpojiť naraz..regulácia pri vypnutom motore,nieje zatiahnutá malo by sa sňou dať hýbať prstom,po naštartovaní sa musí zaťiahnuť až na doraz.

Napsal: 04 říj 2012, 06:03
od RuleZZzz
okej a teda 4mm hadičky budú v poriadku?

Napsal: 04 říj 2012, 06:23
od sniper--
UchoTD píše:vymienaj hadičky postupne,kus/kus nie všetky odpojiť naraz..regulácia pri vypnutom motore,nieje zatiahnutá malo by sa sňou dať hýbať prstom,po naštartovaní sa musí zaťiahnuť až na doraz.
Neni pravda! On ma AGR a tam se po nastartovani zatahne max ritni sverac ridice. (noteeth) to tahlo se pohne az kdyz turbo naplni

Napsal: 04 říj 2012, 06:34
od RuleZZzz
čožeee :D teda keď naštartujem, tak to tiahlo má byť stále pevné? A pri záťaži je voľné, či ako to ? (noteeth)

Napsal: 04 říj 2012, 06:44
od sniper--
na Obtokovym turbu musi byt predpeti tak,aby byla prisponovana klapka v turbu. Po dosazeni pozadovanyho tlaku pusti N75 tlak do plechovky a tahlo se z ni povysune,tim se poodevre klapka. Tim padem cast plynu nejde na turbinu ale obtika do vyfuku. To co napsal o tahlu UchoTd plati o VNT turbu

Napsal: 04 říj 2012, 06:55
od RuleZZzz
ďakujem za vysvetlenie, keď budem meniť tie hadičky, tak to skontrolujem a prípadne čo mi nebude jasné, tak odfotím.

A čo povieš na priemer 4mm na tých hadičkách? Bude to v pohode?

Napsal: 04 říj 2012, 07:00
od sniper--
zkus je nasadit a uvidis,ale myslim ze budou ok. Nesmi se lehce stahnout aby pri tlaku nespadly samy.

Napsal: 04 říj 2012, 07:07
od Tomas6
Navic to co popisujes s turboefektem ti to nevyresi...Spis v plnem vykonu by to prestalo tahnout.Spadlo by to do nouzoveho rezimu.Ona AGR moc nenakopne.Pokud mas pocit ze to opravdu nejede tak bud to nalogovat a resit dal a nebo sverit nekomu kdo tomu rozumi.Nicmene vymenou hadicek nicemu neuskodis.Hadicka musi na natrubku opravdu drzet aby se nesvlekla dolu a tlak tudy neuchazel.

Napsal: 04 říj 2012, 07:12
od RuleZZzz
Okej, hadičky vymením a uvidíme čo to povie. Lebo keď som bol na diagnostike, tak vyhadzovalo chalanovi "chybu plniaceho tlaku" a povedal mi (keď videl stav hadičiek), že tam bude chyba, no naposledy to už nevyhadzovalo, tak ich vymením. Skôr som myslel ešte či nemôže byť chybný niektorý z tých ventilov - buď magnetický alebo ten druhý (N75?)

Napsal: 04 říj 2012, 07:14
od sniper--
ono i kdyz by byla praskla,tak to pojede stejne az do doby kdy to prefoukne a pak spadne do nouzaku. Taky bych udelal log jak je psano vejs. Ale fakt je ten,ze hojne odchazi u obtoku N75. Zkratka prestane zcela uzavirat a s rostoucim tlakem v sani otevira i klapku. Takze ve finale nedosahne plnyho tlaku v sani.

Napsal: 04 říj 2012, 07:14
od sniper--
ono i kdyz by byla praskla,tak to pojede stejne az do doby kdy to prefoukne a pak spadne do nouzaku. Taky bych udelal log jak je psano vejs. Ale fakt je ten,ze hojne odchazi u obtoku N75. Zkratka prestane zcela uzavirat a s rostoucim tlakem v sani otevira i klapku. Takze ve finale nedosahne plnyho tlaku v sani.

Napsal: 04 říj 2012, 07:21
od Tomas6
To by mel odhalit LOG.Ale naproti tomu ja paradoxne zazil jeden spatny N75 na obtoku oproti deseti na VNT systemu.

Napsal: 04 říj 2012, 09:07
od UchoTD
jáááááááááj (LOL) (LOL) zase som si nepozrel motor (LOL) ja automaticky reagujem na VNT turbá a a on má obtok (LOL) sorry,jasné na obtoku musí ostať tiahlo pevné a pohybuje sa len pri prekročení plniaceho tlaku.
diky za opravu sniper ;)

Napsal: 04 říj 2012, 10:00
od sniper--
;)