Spotreba (priemer/volnobeh) - Ok alebo problém?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

beejay
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 10 říj 2012, 06:50
Odpovědi: 0

Spotreba (priemer/volnobeh) - Ok alebo problém?

Příspěvek od beejay »

Sermuste!

Zacina ma stvat jedna. Vsetci znamy, co maju 1,9 TDicka sa chvalia, ze maju normalne problem ist nad priemernu spotrebu 5l/100km. Brat ma Seat Toledo 1,9 TDI 81kW ASV (presne ako ja) a ma spotrebu 4,3 – 5 litrov (zavisi od stylu jazdy – pricom 5 ma ked sa ponahla).

Ja na Octavii Combi mám horkotazko 4,7-4,9 – ale to uz idem ako slimák, bez klimy – zaspavam za volantom :x . Rano v zime prejdem 35 km do práce, standardnym uspornym tempom a priemer mi ukazuje 5,7-6 L – pricom idem len okresky, cez dediny (ziadne zapchy, krizovatky nic...).
Na volnobeh mi to ukazuje 1,1-0,9 l pri studenom motore a 0,7-0,8 L/hod pri zohriatom motore.

Da sa nieco nastavit elektronicky vo VAGu? Co to moze sposobovat?

Stve ma to, bo som sa tesil na diesel, ze cosi usetrim, kedze denne chodim do prace. Ale teraz som skoro tam, kde som bol s otcovou Fabiou 1,4 MPI, ktora zrala 6 – 6,5 L/100km.

Poradte plís...


Díky!
Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Spotřeba za jízdy se odvíjí od milionu věcí. Nejen styl jízdy a trasa, ale třeba hmotnost vozidla, čelní odpor nebo zpřevodování rychlostí. Takže to bych jako moc nerozebíral.

Spotřebu na volnoběh podle VAGu mám 0,5-0,6 litru za hodinu (bez klimy).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
najmis
Přispěvovatel
Příspěvky: 713
Registrován: 15 úno 2007, 22:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od najmis »

Ten volnoběh má ale nějak moc ne...?
VW G V Variant 2.0-103Kw /Xenon/ESP/DSG/10X air./Výhřev sesdaku/Multi volant+pádla/Webasto/Panorama/Tempomat/Dešták/samost. zrc./ zas.230V/Dvojitá podl./atd..:)
beejay
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 10 říj 2012, 06:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od beejay »

Marek77 píše:Spotřeba za jízdy se odvíjí od milionu věcí. Nejen styl jízdy a trasa, ale třeba hmotnost vozidla, čelní odpor nebo zpřevodování rychlostí. Takže to bych jako moc nerozebíral.

Spotřebu na volnoběh podle VAGu mám 0,5-0,6 litru za hodinu (bez klimy).
Snazim sa jazdit max. usporne. Na brzdu slapem ozaj len v pripade nutnosti, takze nejazdim ako blazon plyn-brzda-plyn...

Jedna sa o tom, ze tu istu trasu chodime aj s bratovym Seatom Toledo, ktory ma ten isty motor, take iste kolesa a pneu a spotreba je aj o 1L mensia. Ano, Octavia Combi je o cosi tazsia, ale az taky rozdiel v spotrebe by nemal byt. Pricom na volnobehu mu ukazuje palubak 0,6. Mne 0,8 obcas 0,7.
Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Průměrnou spotřebu dle PC máš jako já ale na volnoběh je to nějaké vyšší( já mám 0,4-0,3l/h ale může záležet od nastavení elektroniky v autě).Skutečnou dle tankování máš jakou? Myslím jestli je do 6,5l/100km je to normální.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Sejky
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 27 dub 2010, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Sejky »

Myslím si, že tu řešíš kravinu. Kdyby se ti spotřeba pohybovala o par litrů někde jinde než tu píšeš tak ano, ale ty tu píšeš řádově 1L.... Jeden litr je nic. Já každý den jezdím do práce po Jižní spojce 30-35km a spotřebu mám 4.9-5L a já jsem velice spokojen. Tvůj sen o spotřebě 4,3L je podle mě trápení auta. Na pětku to valit 55-60km/h jen na úkor spotřeby je blbost. Chudák auto dle mě. Ale jak říkám je to jen můj osobní názor.
Škoda Octavia Combi 1.9TDI, 81kW, 110PS, ASV, Ambiente
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Určitě souhlasím s tím, že podtáčení motoru za účelem dosažení co nejnižší spotřeby je nesmysl a ničení auta.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Sejky
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 27 dub 2010, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Sejky »

A další věc co si myslím je, že zas tak moc neušetříš, aby to stálo za to. Co ušetříš půjde na opravu tvého plechového miláčka.
Škoda Octavia Combi 1.9TDI, 81kW, 110PS, ASV, Ambiente
beejay
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 10 říj 2012, 06:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od beejay »

Realnu spotrebu este len meriam - auto som kupil nedávno - zatial len porovnavam elektronicke udaje s bratovym Toledom. Skusim jazdit normalne - nie extremne usporne a uvidim, ako dopadne realne meranie.

Ta vyssia spotreba na volnobehu je ale aj tak divna.
Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Dej plnou a až budeš chtít,tak doplň a pak dej vědět.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Co teplotní čidlo? Termostat?
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
beejay
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 10 říj 2012, 06:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od beejay »

mir77 píše:Co teplotní čidlo? Termostat?
To mam aj ja podozrenie, bo rano mi dost kolise ukazovatel teploty vody. Dnes idem k mechanikovi, som zvedavy, co mi povie...
Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Ta ručička by se neměla vůbec hejbat. Alespoň u Octavií co já vím. Po nastartování pokud nejsou extrémní mrazy a nejedeš furt jen z kopce by měla jen a jen růst, až se zastaví nehnutě na 90.
Takže VAG krz teplotní čidlo, jinak vyměnit termostat a sledovat spotřebu potom. Ber ale v potaz, že teď klesly teploty a už se to pomaleji ohřívá, tedy to víc bude papkat. Vybral sis nejblbější dobu na laborování se spotřebou.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

treba zvysit volnobeznu davku, aby na volnobeh klesla na 0,4l/h ;)
ale musis mat cidlo a termostat OK.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
najmis
Přispěvovatel
Příspěvky: 713
Registrován: 15 úno 2007, 22:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od najmis »

Mrkni na kabely u svorkovnice k tepl. čidlu..všude jsou kabely na mm přesně dlouhý a někdy se normálně přelámou, ubrousí.Jak kdyby nemohly ty kabely mít trochu vuli..nj každej mm je znát v nákladech na výrobu.. :roll:
VW G V Variant 2.0-103Kw /Xenon/ESP/DSG/10X air./Výhřev sesdaku/Multi volant+pádla/Webasto/Panorama/Tempomat/Dešták/samost. zrc./ zas.230V/Dvojitá podl./atd..:)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“