Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Ted jsem dělal na kámošový octe byly tam ks 200 najeto a nebyly ani jak nové a ani úplně nejhorší.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2377
Registrován: 03 zář 2007, 19:07

Příspěvek od eazy20 »

jericho-3 píše:
eazy20 píše:inac aj KS loziska sa tak isto vydreli, nebude to podla mna iba TH loziskami
To mne zajímá, takže po výměně ložisek špatných za ty dobré se ta situace opakovala?
od vyroby tam boli KS, lebo ma stale jedneho majitela a nic sa nemenilo este,az doteraz,kym nezacalo nieco cvakat,rozobral som to a na stvrtom valci mala ojnica volu asi 2mm :D tam to bolo najhorsie,aj klika je KO,a zvysnych troch boli len salky vydrete,ale este neboli pretocene..na dielni uz mam novy motor do toho, ten stary bude na diely,ma do 160000km
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Přesně právě nebylo definováno, v čem ty původní byly vadné a která část "směsi" -povlaku šál je na vině zadření šály..Je to jen nastříkaný plech, a továrna o tom mám zato, neřekla ani slovo..Je to pro ni minulost...
nepropadat panice...
jara072
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 20 zář 2016, 17:14
Bydliště: Třeboňsko

Příspěvek od jara072 »

jericho-3 píše:Přesně právě nebylo definováno, v čem ty původní byly vadné a která část "směsi" -povlaku šál je na vině zadření šály..Je to jen nastříkaný plech, a továrna o tom mám zato, neřekla ani slovo..Je to pro ni minulost...
https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list
419 tis. km ujeto na motoru nejspíš BXE 7/2008
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A tahle má tedy původní šály,takže dilema je pořád. Proč tedy lítají ojnice blokem ven..Vždy bývalo příčinou vadné mazání, problém šál se uvádí jen u tohoto provedení motoru , což mi připadá jako zástupný problém, protože proč by firma, která má tak obrovské zkušenosti šla do nějaké "směsi" na šály , která tohle zapříčiní?
nepropadat panice...
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Pokud se nemýlím, tak zatím nikdo nenapsal, že by se toto stalo u auta, které měl od novoty a výměny oleje měl pod kontrolou 8)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Hoši nevim, jestli tohle téma jede už jen ze setrvačnosti a řešej se tady věci dávno zmíněný a podle mne vyřešený.
Jak se tázal Jericho, firma šla do nové směsi, protože eko předpisy žádají kompozici olovo-free, ale jak už to tak bývá, olovo zlepšuje vlastnosti cínu a podobných materiálů hlavně směrem k pružnosti. Proto ty vysypané kompozice. Těch x fotek probrouošených šál až na měď s tím problémem lítajících ojnic nemá nic společného.
A Slavkove jestli myslíš větou "mít výměny oleje pod kontrolou od novoty", že si někdo koupí nový auto a začne si měnit hned olej sám, aby mu padla záruka, tak nevím nevím, jestli na někoho takovýho narazíš. A za další vysypaná kompozice šál nemá dle mého s kvalitou oleje a četností výměn příliš mnoho společného. To se ta kompozice spíš vydře a odrbeš klikovku.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
White
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 25 pro 2013, 12:21
Bydliště: Ve Smogu

Příspěvek od White »

Pája 19 píše:Hoši nevim, jestli tohle téma jede už jen ze setrvačnosti a řešej se tady věci dávno zmíněný a podle mne vyřešený.
Jak se tázal Jericho, firma šla do nové směsi, protože eko předpisy žádají kompozici olovo-free, ale jak už to tak bývá, olovo zlepšuje vlastnosti cínu a podobných materiálů hlavně směrem k pružnosti. Proto ty vysypané kompozice. Těch x fotek probrouošených šál až na měď s tím problémem lítajících ojnic nemá nic společného.
A Slavkove jestli myslíš větou "mít výměny oleje pod kontrolou od novoty", že si někdo koupí nový auto a začne si měnit hned olej sám, aby mu padla záruka, tak nevím nevím, jestli na někoho takovýho narazíš. A za další vysypaná kompozice šál nemá dle mého s kvalitou oleje a četností výměn příliš mnoho společného. To se ta kompozice spíš vydře a odrbeš klikovku.
Pleteš se jenom v jednom a to v tom že zaruka normalně pokračuje i když si nenecháš olej vyměnit v autorizáku, stačí vyplnit servisní knížk ua orazitkovat a je to ok.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

A co ovalita ojničních čepů na klikovce? Neřešit? Chtěl bych si je vyměnit taky ale při mém nájezdu z toho mám už celkem šoufky. Ikdyž tomu asi ublížit nemůžu.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

White píše:
Pája 19 píše:Hoši nevim, jestli tohle téma jede už jen ze setrvačnosti a řešej se tady věci dávno zmíněný a podle mne vyřešený.
Jak se tázal Jericho, firma šla do nové směsi, protože eko předpisy žádají kompozici olovo-free, ale jak už to tak bývá, olovo zlepšuje vlastnosti cínu a podobných materiálů hlavně směrem k pružnosti. Proto ty vysypané kompozice. Těch x fotek probrouošených šál až na měď s tím problémem lítajících ojnic nemá nic společného.
A Slavkove jestli myslíš větou "mít výměny oleje pod kontrolou od novoty", že si někdo koupí nový auto a začne si měnit hned olej sám, aby mu padla záruka, tak nevím nevím, jestli na někoho takovýho narazíš. A za další vysypaná kompozice šál nemá dle mého s kvalitou oleje a četností výměn příliš mnoho společného. To se ta kompozice spíš vydře a odrbeš klikovku.
Pleteš se jenom v jednom a to v tom že zaruka normalně pokračuje i když si nenecháš olej vyměnit v autorizáku, stačí vyplnit servisní knížk ua orazitkovat a je to ok.
Jó to máte asi pravdu kluci, že to "nějak" jde. I Slavkov tu možnost připouští.

A co se týče Tomas6...
Jak to myslíš, vyměnit ojniční čepy?
Oct asv 2000, DieselPower
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Nee. Já mám namysli výměnu šálků.Ale předpokládám že při 510 tis už ta klika bude šišatá.Nejsu motorář,tak se ptám jestli výměnou šálků nemůžu spíš poškodit.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nepoškodíš, ale nemá to dlouhého trvání, šišatá klika si zase udělá svou "cestu". Ale vibraci kliky to zmírní..
nepropadat panice...
jara072
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 20 zář 2016, 17:14
Bydliště: Třeboňsko

Příspěvek od jara072 »

Slavkov píše:Pokud se nemýlím, tak zatím nikdo nenapsal, že by se toto stalo u auta, které měl od novoty a výměny oleje měl pod kontrolou 8)
Přesně tuhle otázku jsem si položil také,samozřejmně problém se šály ,jsme se dočetli v historii a bylo i slušně nafoceno.Ale z druhé stránky mi připadá,že ten kdo měnil olej místo po 30tis.tak po 10tis. až 15 tis. a nájezdy stavu tachometru nic moc a kleknul mu motor ,byly ty km stažené, skutečné?
Měli jsme podnikové w CADY 1,9 77kw 2008 jezdilo se stím denně ,pravidelně servisované a jak to bylo zvykem u podniků než to šlo na garanci tak to mělo místo 30tis. 40tis. Jezdil s tím kdo měl ruce nohy.Ty auta se prodávali s nájezdama cca 200tis a co vím jezdí dodnes.
Uživatelský avatar
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Slavkov píše:Pokud se nemýlím, tak zatím nikdo nenapsal, že by se toto stalo u auta, které měl od novoty a výměny oleje měl pod kontrolou 8)
Já jsem tu dával foto mých po vyndání ve 140 tis a auto jsem kupoval s českým původem od známého s nájezdem 65tis. od 70tis km se olej měnil po 10tis a to 5W-40 se specifikací pro PD motory. ;)
jirih
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 18 zář 2015, 07:38

Příspěvek od jirih »

Pro info BXE 2007 ve 190tis km měněny šrouby na ojnicích , lágry ok, nyní cca 240tis najeto a zatím nic ,oktávku jsem radši prodal pro klid .S kolegy automechaniky jsem konzultoval typ lágrů a materiál na klice , zatím vždy zadření ,protočení, hluky... předcházelo vylétnutí ojnice blokem nebo jejímu přetržení .Nesetkali se s nenadálým vylétnutím např u 1,5dci která trpěla na lágry -šálky...Kolik kdo najel nejvíce po výměně lágrů a šroubů?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“