Nouzový režim, plnící tlak-regulační odchylka
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 02 led 2012, 19:39
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Odpovědi: 0
Nouzový režim, plnící tlak-regulační odchylka
Prosim o pomoc, ve vyších otáčkách mi to spadne do nouzáku. Když chcípnu motor a znova nastartuju, turbo zase jde. Ale přijde mi že to občas udělá a občas ne.
Re: regulace
Na to,že ani neuvedl kód motoru si seš nějak jistejJohn0x píše:podtlaková regulace turba buď zatuhlá nebo už ko dost častý jev taky u repasovaných turb jen opískují a nechají starou..



Octavia II RS
Re: Nouzový režim, plnící tlak-regulační odchylka
Nejdřív bys měl uvést aspoň kód motoru,aby bylo jasné na čem ti ten nouzák padá.. To,že jednou spadne nouzák a jindy ne je dané tím jak na to šlapeš,,když pojedeš půl plynu.tak ti nouze nepadne..když dáš podlahu a přefuk turba bude trvat několik vteřin,tak nouze padne..Jenda222 píše:Prosim o pomoc, ve vyších otáčkách mi to spadne do nouzáku. Když chcípnu motor a znova nastartuju, turbo zase jde. Ale přijde mi že to občas udělá a občas ne.
Jináč jak už zde padlo,pokud máš turbo s naklápěním,tak nejspíš přidřená regulace - je to snad nejčastější závada,pak ještě zkontroluj N75 a hadičky..
Octavia II RS
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 561
- Registrován: 15 bře 2011, 13:54
- Bydliště: Slovakia (Slovak Republic)
Odpovědi: 0
ja som tu mal posledny mesiac dva taketo pripady a obidva boli predrete hadicky... prihajhorsom rozobrat turbo, vycistit podlozik a mas klud..
Škoda Octavia I Elegance, 1,9 TDI ASV
Seat Ibiza 6k2 1,9 TDI 66kw AGR, 17" AEZ Bimo, BREMBO MAX 280mm+239mm,VA, S764, soft by Tuning-RC, VR6 prítlačák...KPOWER cca 165PS 360NM... vo vyvoji
VW Caravelle T5 2,5 TDI 4motion
Seat Ibiza 6k2 1,9 TDI 66kw AGR, 17" AEZ Bimo, BREMBO MAX 280mm+239mm,VA, S764, soft by Tuning-RC, VR6 prítlačák...KPOWER cca 165PS 360NM... vo vyvoji
VW Caravelle T5 2,5 TDI 4motion
Kluci s těmi prodřenými hadičkami nemáte pravdu. Vždyť je to nesmysl! Motor padá do nouzáku proto, že turbo přefukuje jak správně uvedl RudisTDIc. Pokud by regulace fungovala normálně a byly prodřené nebo odpojené hadičky, tak bude tlak turbodmychadla narůstat pomaleji, ale motor do nouzáku nespadne, protože menší nebo žádný podtlak v "baňce" by měl za následek větší nebo maximální omezení tlaku turbodmychadla v celém rozsahu otáček.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 561
- Registrován: 15 bře 2011, 13:54
- Bydliště: Slovakia (Slovak Republic)
Odpovědi: 0
predrena hadicka dneska na tolede... auto padlo do nudzaku hned po nastartovani... motor bezal na volnobeh a furt hadzalo chybu ze nedosiahnuta regulacna mez.... takze kludne to moze byt hadicka... on nepisal, ze turbo prefukuje, ak som si dobre vsimol, tak pisal len o odchylke..
Škoda Octavia I Elegance, 1,9 TDI ASV
Seat Ibiza 6k2 1,9 TDI 66kw AGR, 17" AEZ Bimo, BREMBO MAX 280mm+239mm,VA, S764, soft by Tuning-RC, VR6 prítlačák...KPOWER cca 165PS 360NM... vo vyvoji
VW Caravelle T5 2,5 TDI 4motion
Seat Ibiza 6k2 1,9 TDI 66kw AGR, 17" AEZ Bimo, BREMBO MAX 280mm+239mm,VA, S764, soft by Tuning-RC, VR6 prítlačák...KPOWER cca 165PS 360NM... vo vyvoji
VW Caravelle T5 2,5 TDI 4motion
-
- Nesolidní prodejce
- Příspěvky: 262
- Registrován: 15 čer 2012, 07:20
- Bydliště: jilemnice
Odpovědi: 0
hadička
kolik si dělal aut když takto soudíš, hadička způsobní mnoho věcí, to by tam dle tvého názoru nemusely ani býtprka píše:Kluci s těmi prodřenými hadičkami nemáte pravdu. Vždyť je to nesmysl! Motor padá do nouzáku proto, že turbo přefukuje jak správně uvedl RudisTDIc. Pokud by regulace fungovala normálně a byly prodřené nebo odpojené hadičky, tak bude tlak turbodmychadla narůstat pomaleji, ale motor do nouzáku nespadne, protože menší nebo žádný podtlak v "baňce" by měl za následek větší nebo maximální omezení tlaku turbodmychadla v celém rozsahu otáček.

Je potřeba si vyjasnit co je to"nouzák". Ve spojitosti s turbem je to stav, kdy ŘJ motoru omezí vstřikované množství paliva, aby uchránila motor před poškozením. Zároveň omezí tlak turba pomocí ventilu N 75 /je stále buzen na 92,4%/. Tento stav nastává většinou nad 3000 otáček když turbo přeplňuje nad stanovenou mez po dobu delší než je asi 5 sec. Do paměti ŘJ je zapsána informace o překročení regulační meze.
Jsou-li však děravé nebo odpojené hadičky a vše ostatní je v pořádku, ŘJ motor do "nouzáku" nepošle, protože nehrozí jeho poškození. Protože však v "baňce" je malý nebo žádný podtlak je tlak turbodmychadla stále omezován a je podstatně nižší než je požadavek ŘJ. Vlivem nižšího tlaku v sacím potrubí prochází přes váhu méně vzduchu a ŘJ přidělí tomuto množství odpovídající množství paliva dle datového pole. Motor je v tomto případě podstatně línější ,ale nepracuje v nouzovém režimu. Do paměti ŘJ je zapsána informace o nedosažení regulační meze.
Jsou-li však děravé nebo odpojené hadičky a vše ostatní je v pořádku, ŘJ motor do "nouzáku" nepošle, protože nehrozí jeho poškození. Protože však v "baňce" je malý nebo žádný podtlak je tlak turbodmychadla stále omezován a je podstatně nižší než je požadavek ŘJ. Vlivem nižšího tlaku v sacím potrubí prochází přes váhu méně vzduchu a ŘJ přidělí tomuto množství odpovídající množství paliva dle datového pole. Motor je v tomto případě podstatně línější ,ale nepracuje v nouzovém režimu. Do paměti ŘJ je zapsána informace o nedosažení regulační meze.
Naposledy upravil(a) prka dne 28 pro 2012, 08:54, celkem upraveno 1 x.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip