Nouzový režim, plnící tlak-regulační odchylka

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jenda222
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 02 led 2012, 19:39
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou

Nouzový režim, plnící tlak-regulační odchylka

Příspěvek od Jenda222 »

Prosim o pomoc, ve vyších otáčkách mi to spadne do nouzáku. Když chcípnu motor a znova nastartuju, turbo zase jde. Ale přijde mi že to občas udělá a občas ne.
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

treba spraviť log tak aby to padlo do nudzaku..
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
John0x
Nesolidní prodejce
Nesolidní prodejce
Příspěvky: 262
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2012, 07:20
Bydliště: jilemnice

regulace

Příspěvek od John0x »

podtlaková regulace turba buď zatuhlá nebo už ko dost častý jev taky u repasovaných turb jen opískují a nechají starou..
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Bydliště: Jiříkov

Re: regulace

Příspěvek od RudisTDic »

John0x píše:podtlaková regulace turba buď zatuhlá nebo už ko dost častý jev taky u repasovaných turb jen opískují a nechají starou..
Na to,že ani neuvedl kód motoru si seš nějak jistej ;) Co když má AGR?tam asi nebude přidřená regulace.. :) Neber to zle ;)
Octavia II RS
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Bydliště: Jiříkov

Re: Nouzový režim, plnící tlak-regulační odchylka

Příspěvek od RudisTDic »

Jenda222 píše:Prosim o pomoc, ve vyších otáčkách mi to spadne do nouzáku. Když chcípnu motor a znova nastartuju, turbo zase jde. Ale přijde mi že to občas udělá a občas ne.
Nejdřív bys měl uvést aspoň kód motoru,aby bylo jasné na čem ti ten nouzák padá.. To,že jednou spadne nouzák a jindy ne je dané tím jak na to šlapeš,,když pojedeš půl plynu.tak ti nouze nepadne..když dáš podlahu a přefuk turba bude trvat několik vteřin,tak nouze padne..

Jináč jak už zde padlo,pokud máš turbo s naklápěním,tak nejspíš přidřená regulace - je to snad nejčastější závada,pak ještě zkontroluj N75 a hadičky..
Octavia II RS
Jenda222
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 02 led 2012, 19:39
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou

Příspěvek od Jenda222 »

typ motoru asv
Jenda222
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 02 led 2012, 19:39
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou

Příspěvek od Jenda222 »

a padá to v těch asi 3500-4000ot
John0x
Nesolidní prodejce
Nesolidní prodejce
Příspěvky: 262
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2012, 07:20
Bydliště: jilemnice

cha

Příspěvek od John0x »

cha cha takže regulace (LOL) jinak u agr tohle moc nedělá, ještě sem se s tím nesetkal, pak možná prodřené hadičky apod., ale taky si je zkontroluj jak je na tom hadička u podtlaku..
mr.freezer
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Odpovědi: 0
Registrován: 15 bře 2011, 13:54
Bydliště: Slovakia (Slovak Republic)

Příspěvek od mr.freezer »

ja som tu mal posledny mesiac dva taketo pripady a obidva boli predrete hadicky... prihajhorsom rozobrat turbo, vycistit podlozik a mas klud..
Škoda Octavia I Elegance, 1,9 TDI ASV

Seat Ibiza 6k2 1,9 TDI 66kw AGR, 17" AEZ Bimo, BREMBO MAX 280mm+239mm,VA, S764, soft by Tuning-RC, VR6 prítlačák...KPOWER cca 165PS 360NM... vo vyvoji

VW Caravelle T5 2,5 TDI 4motion
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Bydliště: Jiříkov

Příspěvek od RudisTDic »

Jenda222 píše:a padá to v těch asi 3500-4000ot
To padá většinou ve vyších otáčkách..zkus pro 100% jistotu udělat LOG..ale bude to beztak regulace..
Octavia II RS
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Kluci s těmi prodřenými hadičkami nemáte pravdu. Vždyť je to nesmysl! Motor padá do nouzáku proto, že turbo přefukuje jak správně uvedl RudisTDIc. Pokud by regulace fungovala normálně a byly prodřené nebo odpojené hadičky, tak bude tlak turbodmychadla narůstat pomaleji, ale motor do nouzáku nespadne, protože menší nebo žádný podtlak v "baňce" by měl za následek větší nebo maximální omezení tlaku turbodmychadla v celém rozsahu otáček.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
mr.freezer
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Odpovědi: 0
Registrován: 15 bře 2011, 13:54
Bydliště: Slovakia (Slovak Republic)

Příspěvek od mr.freezer »

predrena hadicka dneska na tolede... auto padlo do nudzaku hned po nastartovani... motor bezal na volnobeh a furt hadzalo chybu ze nedosiahnuta regulacna mez.... takze kludne to moze byt hadicka... on nepisal, ze turbo prefukuje, ak som si dobre vsimol, tak pisal len o odchylke..
Škoda Octavia I Elegance, 1,9 TDI ASV

Seat Ibiza 6k2 1,9 TDI 66kw AGR, 17" AEZ Bimo, BREMBO MAX 280mm+239mm,VA, S764, soft by Tuning-RC, VR6 prítlačák...KPOWER cca 165PS 360NM... vo vyvoji

VW Caravelle T5 2,5 TDI 4motion
John0x
Nesolidní prodejce
Nesolidní prodejce
Příspěvky: 262
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2012, 07:20
Bydliště: jilemnice

hadička

Příspěvek od John0x »

prka píše:Kluci s těmi prodřenými hadičkami nemáte pravdu. Vždyť je to nesmysl! Motor padá do nouzáku proto, že turbo přefukuje jak správně uvedl RudisTDIc. Pokud by regulace fungovala normálně a byly prodřené nebo odpojené hadičky, tak bude tlak turbodmychadla narůstat pomaleji, ale motor do nouzáku nespadne, protože menší nebo žádný podtlak v "baňce" by měl za následek větší nebo maximální omezení tlaku turbodmychadla v celém rozsahu otáček.
kolik si dělal aut když takto soudíš, hadička způsobní mnoho věcí, to by tam dle tvého názoru nemusely ani být (LOL) příznaky jsou na regulaci, ale dovezli jsme auto z DE že je ko turbo a nakonec jen prodřená hadička na podtlaku
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Je potřeba si vyjasnit co je to"nouzák". Ve spojitosti s turbem je to stav, kdy ŘJ motoru omezí vstřikované množství paliva, aby uchránila motor před poškozením. Zároveň omezí tlak turba pomocí ventilu N 75 /je stále buzen na 92,4%/. Tento stav nastává většinou nad 3000 otáček když turbo přeplňuje nad stanovenou mez po dobu delší než je asi 5 sec. Do paměti ŘJ je zapsána informace o překročení regulační meze.
Jsou-li však děravé nebo odpojené hadičky a vše ostatní je v pořádku, ŘJ motor do "nouzáku" nepošle, protože nehrozí jeho poškození. Protože však v "baňce" je malý nebo žádný podtlak je tlak turbodmychadla stále omezován a je podstatně nižší než je požadavek ŘJ. Vlivem nižšího tlaku v sacím potrubí prochází přes váhu méně vzduchu a ŘJ přidělí tomuto množství odpovídající množství paliva dle datového pole. Motor je v tomto případě podstatně línější ,ale nepracuje v nouzovém režimu. Do paměti ŘJ je zapsána informace o nedosažení regulační meze.
Naposledy upravil(a) prka dne 28 pro 2012, 08:54, celkem upraveno 1 x.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
ondrejj.k
Přispěvovatel
Příspěvky: 187
Odpovědi: 0
Registrován: 30 říj 2010, 07:39
Bydliště: vysocina

Příspěvek od ondrejj.k »

moje ahf melo prasklou membranu v regulaci,takze doregulovano,auto do 2500ot nejelo pak se splasilo a slo lip jak s funkcni regulaci,a nouze nikde :)
toledo ahf,184/450
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“