Jak zjisti zda je vadna baterka, usměrňovač napětí,či altik?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 266
- Registrován: 22 led 2010, 11:48
Jak zjisti zda je vadna baterka, usměrňovač napětí,či altik?
Ahojte.Dnes jsem vyjel s plneě nabitou baterkou a auto ujelo asi 8 km a rožla se kontrolka jako u ESP, tak jsem rychle frčel ke garáži.Tam jsem udělal zátěžový test a v autě pustil co nejvíce spotřebičů, včetně vyhřívaní sedaček na plný výkon.Najednou začalo kolísat podsvícení palubní desky a světla zhasle.Při zamykání bylo cítit, že i central měl problém se zamčením dveří.Kontrolka dobíjení nesvítí.Podotýkám, že se jedná o vw passat r.v. 2002 a doposud je tam původní baterka.Tak nevím jak mám zjistit zda je vadná baterka, altík, či usměrňovač napětí. VAG mi napsal chybu 17911 17911 - Signal zatizeni od svorky alternatoru DF Nesmyslny signal.Co poradíte, jak zjistit závadu?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 266
- Registrován: 22 led 2010, 11:48
Vem si multimetr,nebo volt metr.. dej ho na kontakty baterky bez nastartovanýho motoru a musí ukazovat okolo 12-13V. Pak můžeš s nastartovaným motorem a musí ukazovat něco mezi 13-14,5V ..cokoliv mín nebo víc je blbě.. Pokud min bez motoru,je špatná baterka..Pokud min s motorem tak dobíjení. Pokud víc bez motoru máš zázračnou baterku,pokud víc s motorem máš naprd regulátor dobíjení..
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 266
- Registrován: 22 led 2010, 11:48
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Presnejšiu radu už ani nemôžeš dostať .Woko_O píše:Vem si multimetr,nebo volt metr.. dej ho na kontakty baterky bez nastartovanýho motoru a musí ukazovat okolo 12-13V. Pak můžeš s nastartovaným motorem a musí ukazovat něco mezi 13-14,5V ..cokoliv mín nebo víc je blbě.. Pokud min bez motoru,je špatná baterka..Pokud min s motorem tak dobíjení. Pokud víc bez motoru máš zázračnou baterku,pokud víc s motorem máš naprd regulátor dobíjení..
Vlani v Grécku nešlo naštartovať auto . Kúpil som na prvej pumpe novú baterku a po jej namontovaní začala svietiť kontrolka dobíjania . V servise zistili zodraté uhlíky alternátora . Alternátor sa snažil dobíjať skratovanú baterku zo všetkých síl , až zodral uhlíky .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 266
- Registrován: 22 led 2010, 11:48
Kdysi mi klekla baterka a absolovoval jsem malou okružní jízdu.
1) - Servis: Přebijí to pane, to je alternátor v hajzlu.
2) - Chlapík co opravoval alternátory: Ukažte, no jo, to dobijí málo, to je alternátor.
3) - V servisu a prodejně autobaterií: Nastartujte, přidejte plyn. Dobijí to parádně, máte vyzkratovaný článek na baterce. Stavte se pozítří, objednáme.
4) - Chlapík co má elektroservis: Dobijí to v pohodě, to je baterka. To víte, musíte na to mít pořádný měřák.
1) - Servis: Přebijí to pane, to je alternátor v hajzlu.
2) - Chlapík co opravoval alternátory: Ukažte, no jo, to dobijí málo, to je alternátor.
3) - V servisu a prodejně autobaterií: Nastartujte, přidejte plyn. Dobijí to parádně, máte vyzkratovaný článek na baterce. Stavte se pozítří, objednáme.
4) - Chlapík co má elektroservis: Dobijí to v pohodě, to je baterka. To víte, musíte na to mít pořádný měřák.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 266
- Registrován: 22 led 2010, 11:48
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 266
- Registrován: 22 led 2010, 11:48
Tak po proměření zjištěno, že je altík v háji.Při nastartování a postupněm proměřování na pólech baterie jsem zjistil, že pokud jsem zapl světla, výhřes sedaček, mlhovky, ventilátor na plné peckytak altíik nestíhá dobíjet, napětí v baterce hrozně rychle padalo a postupně se začli rozsvěcovat kontrolky a nakonec zhaslo osvětlení palubní desky, včetně světel.Akorát nechápu, proč mi na palubce nestvítí dobíjení(když je problém v altíku).Je to možné?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
když si sečteš příkon toho všeho, co jsi zapnul, tak je jasné, že napětí bude na volnoběh klesat. zvlášť když máš baterku starou 10let a po startu to do ní musí altík pořádně cpát. pokud by byla baterka ok, nemůže se stát, že auto sotva zamkneš! tomu odpovídá i to rozsvěcování kontrolek.
pujč si klešťový ampermetr a změř proud mezi baterkou a altíkem po startu.
a úplně snadno může třeba ráno u studeného auta změřit napětí na baterce před startem. určitě tam nebude cca 12,3-12,6V (bude mrznout, napětí trochu klesne z normálních cca. 12,6V)
pujč si klešťový ampermetr a změř proud mezi baterkou a altíkem po startu.
a úplně snadno může třeba ráno u studeného auta změřit napětí na baterce před startem. určitě tam nebude cca 12,3-12,6V (bude mrznout, napětí trochu klesne z normálních cca. 12,6V)
Ja som mal problém so STARTROM, meral som bateriu, dobíjanie, nová baterka a nakoniec to bol starter. Zvlášť ráno.Ale teba sa to netýka, to len tak na okraj.Horak.Rada píše:A nakonec to bylo čím?Baterka,nebo altík?

vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS