Jak zjisti zda je vadna baterka, usměrňovač napětí,či altik?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Horak.Rada
Přispěvovatel
Příspěvky: 266
Registrován: 22 led 2010, 11:48
Odpovědi: 0

Jak zjisti zda je vadna baterka, usměrňovač napětí,či altik?

Příspěvek od Horak.Rada »

Ahojte.Dnes jsem vyjel s plneě nabitou baterkou a auto ujelo asi 8 km a rožla se kontrolka jako u ESP, tak jsem rychle frčel ke garáži.Tam jsem udělal zátěžový test a v autě pustil co nejvíce spotřebičů, včetně vyhřívaní sedaček na plný výkon.Najednou začalo kolísat podsvícení palubní desky a světla zhasle.Při zamykání bylo cítit, že i central měl problém se zamčením dveří.Kontrolka dobíjení nesvítí.Podotýkám, že se jedná o vw passat r.v. 2002 a doposud je tam původní baterka.Tak nevím jak mám zjistit zda je vadná baterka, altík, či usměrňovač napětí. VAG mi napsal chybu 17911 17911 - Signal zatizeni od svorky alternatoru DF Nesmyslny signal.Co poradíte, jak zjistit závadu?
Horak.Rada
Přispěvovatel
Příspěvky: 266
Registrován: 22 led 2010, 11:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Horak.Rada »

Podotknu,že baterku jsem už parkrát nabíjel.Tak nevím zda se tak může projevit baterku, že už má svoje za sebou. :?
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Kukol by som sa osciloskopom ci je vidno vsetky fazy (polvlny). Ale vidim to na altik
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Vem si multimetr,nebo volt metr.. dej ho na kontakty baterky bez nastartovanýho motoru a musí ukazovat okolo 12-13V. Pak můžeš s nastartovaným motorem a musí ukazovat něco mezi 13-14,5V ..cokoliv mín nebo víc je blbě.. Pokud min bez motoru,je špatná baterka..Pokud min s motorem tak dobíjení. Pokud víc bez motoru máš zázračnou baterku,pokud víc s motorem máš naprd regulátor dobíjení..
Horak.Rada
Přispěvovatel
Příspěvky: 266
Registrován: 22 led 2010, 11:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Horak.Rada »

osciloskop nemám, ani nevím o nikom kdo jej má.Není snadNější řešení jak to zjistit.Pokud by byla atík v háji.Tak by svítilo dobíjení na palubní desce ne?
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Napr. ked prdne jedna dioda tak kontrolka sa tvari ze je vsetko OK len ti cez noc vybije baterku.
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Woko_O píše:Vem si multimetr,nebo volt metr.. dej ho na kontakty baterky bez nastartovanýho motoru a musí ukazovat okolo 12-13V. Pak můžeš s nastartovaným motorem a musí ukazovat něco mezi 13-14,5V ..cokoliv mín nebo víc je blbě.. Pokud min bez motoru,je špatná baterka..Pokud min s motorem tak dobíjení. Pokud víc bez motoru máš zázračnou baterku,pokud víc s motorem máš naprd regulátor dobíjení..
Presnejšiu radu už ani nemôžeš dostať .
Vlani v Grécku nešlo naštartovať auto . Kúpil som na prvej pumpe novú baterku a po jej namontovaní začala svietiť kontrolka dobíjania . V servise zistili zodraté uhlíky alternátora . Alternátor sa snažil dobíjať skratovanú baterku zo všetkých síl , až zodral uhlíky .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Milten007
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 15 srp 2012, 17:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milten007 »

TDI tech: ked sa pokazi ta jedna dioda tak tu baterku to vybije cez noc len tak ako keby doskratu ?
Horak.Rada
Přispěvovatel
Příspěvky: 266
Registrován: 22 led 2010, 11:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Horak.Rada »

Dobře.Dnes to proměřím ale myslím, že budu kupovat také novou baterku.
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 728
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Kdysi mi klekla baterka a absolovoval jsem malou okružní jízdu.
1) - Servis: Přebijí to pane, to je alternátor v hajzlu.
2) - Chlapík co opravoval alternátory: Ukažte, no jo, to dobijí málo, to je alternátor.
3) - V servisu a prodejně autobaterií: Nastartujte, přidejte plyn. Dobijí to parádně, máte vyzkratovaný článek na baterce. Stavte se pozítří, objednáme.
4) - Chlapík co má elektroservis: Dobijí to v pohodě, to je baterka. To víte, musíte na to mít pořádný měřák.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
Horak.Rada
Přispěvovatel
Příspěvky: 266
Registrován: 22 led 2010, 11:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Horak.Rada »

A nakonec to bylo čím?Baterka,nebo altík?
Horak.Rada
Přispěvovatel
Příspěvky: 266
Registrován: 22 led 2010, 11:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Horak.Rada »

Tak po proměření zjištěno, že je altík v háji.Při nastartování a postupněm proměřování na pólech baterie jsem zjistil, že pokud jsem zapl světla, výhřes sedaček, mlhovky, ventilátor na plné peckytak altíik nestíhá dobíjet, napětí v baterce hrozně rychle padalo a postupně se začli rozsvěcovat kontrolky a nakonec zhaslo osvětlení palubní desky, včetně světel.Akorát nechápu, proč mi na palubce nestvítí dobíjení(když je problém v altíku).Je to možné?
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Odpoveď máš vyššie - TDI tech , alebo nedostatočný výkon alternátora , ktorý môžu robiť kľzajúci remeň , malé uhlíky , straty vo vedení , alebo aj zlá baterka . Nenapísal si aké napätia si nameral .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1158
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

když si sečteš příkon toho všeho, co jsi zapnul, tak je jasné, že napětí bude na volnoběh klesat. zvlášť když máš baterku starou 10let a po startu to do ní musí altík pořádně cpát. pokud by byla baterka ok, nemůže se stát, že auto sotva zamkneš! tomu odpovídá i to rozsvěcování kontrolek.

pujč si klešťový ampermetr a změř proud mezi baterkou a altíkem po startu.
a úplně snadno může třeba ráno u studeného auta změřit napětí na baterce před startem. určitě tam nebude cca 12,3-12,6V (bude mrznout, napětí trochu klesne z normálních cca. 12,6V)
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

Horak.Rada píše:A nakonec to bylo čím?Baterka,nebo altík?
Ja som mal problém so STARTROM, meral som bateriu, dobíjanie, nová baterka a nakoniec to bol starter. Zvlášť ráno.Ale teba sa to netýka, to len tak na okraj. ;)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“