Stránka 1 z 1

Utahovací momenty atypického motoru VW 450PS.

Napsal: 18 led 2013, 09:44
od fafejta
Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat na názor jakým momentem a metodou utahovat hlavu válců a vačkové hřídele u zážehového motoru VW-Audi.Jedná se o turbomotor 2000ccm,benzínový blok motoru Audi o vrtání 82.5mm a hlava válců z VW golfu 16v asi 1800ccm GTI.Motor je pro závodní účely v autokrose s cca 450PS.Přeplnovaný je velkým turbem s turbotlakem 2 bary. Moc děkuji za případné názory asi motorářů.

Napsal: 18 led 2013, 12:04
od Ladas
jaký je těsnění hlavy

Napsal: 18 led 2013, 12:09
od roman1648
dej to podle údajů na novém těsnění a je to

Napsal: 18 led 2013, 14:16
od jizzle
A je vůbec dobrý dávat na tak nafoukanej motor, kterýmu se navíc bude furt stát na krku, origo šrouby? Osobně bych šel do ARP a ty mají samozřejmě svoje, vyšší utahovací momenty. Sice stojí celkem ranec, ale zase se dají použít opakovaně.

Napsal: 23 led 2013, 15:07
od fafejta
Moc děkuji za odpovědi,a trošku to upřesním

1.těsnění pod hlavou je klasické obyčejné, žádné celokovové či speciální
2.jsou tam klasické hlavové šrouby na imbus
3.ten blok motoru je litinový,rv.kolem 90...92....možná 94,má vrtání 82.5mm a je v něm uložena dieselova kliková hřídel z nějakého TDI se zdvihem 95.5mm
4.ta hlava je také kolem rv 90.....94,mělo by to být „prý“ z VW1800 či 2000ccm Golf GTI dvouvačka 16V
5.jediné co je tam „závodní“ jsou ojnice a písty a turbodmychadlo Garrett GT3582R s keramickým kuličkovým vodou chlazeným ložiskem

Jde mi o to
1.jaký je postup utahování hlavy válců a jak velkým momentem
2.jaký je postup utahování vačkových hřídelí a jak velkým momentem

Moc děkuji za pomoc.

Napsal: 23 led 2013, 16:28
od Ladas
nevím kdo ty komponenty k sobě dal ale rozhodně bych přemýšlel o T.hlavy a kvalitních šroubech

Napsal: 24 led 2013, 10:44
od favo
U vačky neporadím, ale u hlavy se standartně jede od prostředního horního šroubu směrem do spirály po směru hodinových ručiček.

Napsal: 24 led 2013, 16:46
od jericho-3
Ano, nebo křížem, dal bych tam hodnoty, co má 2.0 GTI , poté zkusit o 45stupňů utáhnout , zda to vůbec půjde..Jde o hlavu, tu nemůžeš utáhnout víc, než je zdrávo, ať je blok jakýkoliv..Ale většinou se s tím již nehne, jak píše výrobce..Možná pak zkusit po ohřátí , zda to nepovolí, ale hlavně žádné násilí a dlouhé trubky.. :)

Napsal: 30 led 2013, 12:31
od fafejta
A mohl bych se zeptat jaký je postup utahování vačkových hřídelí?
Děkuji

Napsal: 30 led 2013, 12:35
od Vici
hlavu víc utáhnout můžeš.. můžeš utrhnout šroub a nebo přetáhnout závit v bloku, pokud je hliníkový

Napsal: 30 led 2013, 18:34
od Ladas
tam je litina ;)

Napsal: 30 led 2013, 18:56
od favo
Co jsme tak shlédl tak vačka se povoluje v pořadí, nejdříve krajní klemy, potom prostřední a ty zbívající dva jsou na tobě kterému dáš přednost. Povolíš jen decentně všechny šrouby v daném pořadí a potom ve stejném pořadí povoluješ víc aby se tlak na vačku od ventilů postupně rozložil.