Co může na 1,9 TDI AGR 66 ->chip 88kw způsobovat, že občas hučí turbo jak velká turbína u letadla? Poslední dobou to začalo zlobit, dneska jsem tomu trošku pokouřil kdyby bylo zanešené (potom mi přišlo, že to trošku přestalo) ale furt je tam divný zvuk slyšet. (při silnějším sešlápnutí plynu cca od 2tis. ot.)
Žádný problém necítím, olej bude mít kolem 13k. Jen je to slyšet. myslíte že půjde brzo do věčných lovišť?
Naposledy upravil(a) ska.gri dne 21 led 2013, 21:57, celkem upraveno 1 x.
á co s tím teda? Určitě může být ko, nebo nemože to být díra ve vedení vzduchu?
Dělá to občas, posledních pár set km. Myslel jsem prvně že je to pravé ložisko - stupňovalo se to s přidáním plynu (ale ne nějak razantně, spíš mi přišlo vyšší rychlost = víc hučelo). když jsem totiž přeřadil např z 5 na 4 tak to hučelo stejně. Proto jsem myslel že to bude toto. Ale auto bylo na zvedáku a nic.
Tak jsem se na to zaměřil a zjistil, že to je turbína nejspíš. Takže co s ním? Vyplatí se repas? Nebo nové turbo cca za 11k? V týdnu raději zajedu do servisu ... Moc nadšený z toho nejsem, auto ám 7 měsíců a 14k najetých.
evim popravde. ale jdu ho menit za 1000km i s olejem v motoru. taky jde hur radit nez napr u 2001 tdi alh a 1,6 75kw benzin. za studena jde hur davat dvojka.
prijde mi ze slysim i cvakani,jakoby od kladky... ale vsechno je mozne. objednam nejspis olej a mrknem na to. auto nevibruje. kdyz pridam plyn tak to stupnuje, kdyz uberu tak se to jakoby trosku ustali. prirovnal bych to ke spatnemu lozisku. znelo to skoro stejne jako spatne zadni na passatu z r. 93
kdyby to bylo turbo, nejsem si jistej, jestli by tahalo jak krava?? jeste bych dodal ze pri pridani plynu je slyset jak se pekne roztaci a "piska", jako u spousty oktavek co jezdi.
zkousel jsem pridat plyn na miste s otevrenou kapotou a nic jsem bohuzel neslysel.
btw neslo by ten zvuk nejakym zpusobem nahrat mozna? i kdyz by asi zaniklo sumem z okoli...
ska.gri píše:prijde mi ze slysim i cvakani,jakoby od kladky... ale vsechno je mozne. objednam nejspis olej a mrknem na to. auto nevibruje. kdyz pridam plyn tak to stupnuje, kdyz uberu tak se to jakoby trosku ustali. prirovnal bych to ke spatnemu lozisku. znelo to skoro stejne jako spatne zadni na passatu z r. 93
kdyby to bylo turbo, nejsem si jistej, jestli by tahalo jak krava?? jeste bych dodal ze pri pridani plynu je slyset jak se pekne roztaci a "piska", jako u spousty oktavek co jezdi.
zkousel jsem pridat plyn na miste s otevrenou kapotou a nic jsem bohuzel neslysel.
btw neslo by ten zvuk nejakym zpusobem nahrat mozna? i kdyz by asi zaniklo sumem z okoli...
Tak jestli to piska tak turbo funguje. Já dal teď nový a nevím jestli funguje správně když neslyším žádný pískání:-D Zkus ty ložiska. Když jsou v řiti udělají dost
Mě přijde že tlačí v pohodě, když se roztáčí nebo vypíná slyším pískání. Jinak při zátěži moc slyšet není. Jen to hučení ... opravdu nevím jak to líp popsat )
Jaké ložiska teď myslíš? Byl jsem přímo za chlapem s podvozkama a říkal že jsou OK, byl to i projíždět a nic neslyšel.
Taky podotknout, že to hučení není pravidelné. Někdy to dělá víc, někdy míň. To mě na tom sere... pak má člověk hledat
ska.gri píše:Mě přijde že tlačí v pohodě, když se roztáčí nebo vypíná slyším pískání. Jinak při zátěži moc slyšet není. Jen to hučení ... opravdu nevím jak to líp popsat )
Jaké ložiska teď myslíš? Byl jsem přímo za chlapem s podvozkama a říkal že jsou OK, byl to i projíždět a nic neslyšel.
Taky podotknout, že to hučení není pravidelné. Někdy to dělá víc, někdy míň. To mě na tom sere... pak má člověk hledat
Znám. Hele aby ses ujistil že turbo tlačí zajdi za nekým kdo má vaga nebo nějakou diagnostiku. Ložiska sem řešil a dělalo mi to taky cvakani a bouchaní na pravé straně. vyměnil sem pravou stranu nic, poloosu nic. tehlu nic. Auto když sem zvedl nic.Nakonec sem dal leve ložisko a auto najednou nemlátilo.
Určitě zjistím z hodnot, jestli je OK? Já mám VAG, dělám si tam jen základní nastavení jako servis, kontrola kravin apod.
Můžu si tam najet aji hodnoty, co tlačí ale nevím, jaké budou správné .-) pokud mi někdo řekne co a jak, tak můžu nahodit něco. Max jsem si kontroloval váhu vzduchu, která mi občas kolísně v max zátěži.
Nebo zkusím zajet za tím servisákem, on bude vědět a projedem to s ním
Pocuj, ked to turbo fakt uz odchadza, budes to citit na vykone hlavne to bude vydno celkom pekne za vyfukom nakolko to mas nacipovane.
Vo vag zmeras vsetko. Zozen si VIS 3 vsede na webe a pozri si to vnom. Zide sa ti ten program a navedia ta na merania. Je CZ a krok po kroku. Pozri sa este do hadice od turba cie niesu v oleji sede piliny. Ked to turbo uz je fakt slusne vyosene, tak tam tie piliny budu. Ale to uz odstav auto.
ska.gri píše:Určitě zjistím z hodnot, jestli je OK? Já mám VAG, dělám si tam jen základní nastavení jako servis, kontrola kravin apod.
Můžu si tam najet aji hodnoty, co tlačí ale nevím, jaké budou správné .-) pokud mi někdo řekne co a jak, tak můžu nahodit něco. Max jsem si kontroloval váhu vzduchu, která mi občas kolísně v max zátěži.
Nebo zkusím zajet za tím servisákem, on bude vědět a projedem to s ním
ska.gri píše:Určitě zjistím z hodnot, jestli je OK? Já mám VAG, dělám si tam jen základní nastavení jako servis, kontrola kravin apod.
Můžu si tam najet aji hodnoty, co tlačí ale nevím, jaké budou správné .-) pokud mi někdo řekne co a jak, tak můžu nahodit něco. Max jsem si kontroloval váhu vzduchu, která mi občas kolísně v max zátěži.
Nebo zkusím zajet za tím servisákem, on bude vědět a projedem to s ním
Tak si udělej Log turba 1500ot na 3 a hod ho sem
Ale kukoncu by som isiel tak na 3000ot a tahal by som do kopca s 1500 na 3000...
Ked to budes robit na rovinke, isiel by som skor 4rka