Stránka 1 z 1
Dobló 223 1.9JTD 77kW neprošlo ME
Napsal: 08 úno 2013, 16:34
od ace ventura
Máme doma uvedené vozidlo, najeto 280tkm. Nyní neprošlo ME kvůli kouřivosti. Max. 1,94; naměř. 5,5. Paměť chyb prázdná.
Původní majitel najel 250tis., zvýšená kouřivost byla i po koupi. Hlavně rozjezd na plný plyn - oblak černého dýmu za vozem od 3tis. Zátah a spotřeba O.K. Poté proveden servis včetně rozvodů, pův. vzducháč černej jak bota a filtrbox nedobře sesazen. Váha zašpiněná a na mřížce mouchy. Pročistil jsem ji a kouření hodně ustalo. Zdálo se to dobré, ale ME neprošlo.
Pročítal jsem fórum a hledal možné příčiny. Dnes jsem zaslepil EGR a změna tam je. Lepší odezva na plyn a příjemnější zvuk na volnoběh. Najezdil jsem asi 20km a nezakouřilo. Jen když podržím 2ku tak u 4tis (jak je motor na konci) je něco málo vidět - jen to pšukne. Dřív to ale bylo clona za autem
Koukněte prosím na log, jestli je to dobré. Tlak nafty jsem logoval, ale nemůžu graf najít. Hodnoty skutečné a požadované se prolínaly.
http://photo.uloziste.com/?fotka=499a87 ... 365&size=3
Díky.
Napsal: 08 úno 2013, 20:20
od Torgan
Vaha vzduchu nieje v najlepsej kondicii.Lepsie by bolo kupit novu. Este kup napr. Valvoline diesel system cleaner vyjazdi nadrz a bude to ok.
Napsal: 08 úno 2013, 21:42
od ace ventura
OK, díky. Origo Bosch není zase tak drahá...
Napsal: 09 úno 2013, 10:49
od blacklight
Torgan píše:Vaha vzduchu nieje v najlepsej kondicii.Lepsie by bolo kupit novu. Este kup napr. Valvoline diesel system cleaner vyjazdi nadrz a bude to ok.
Já jsem někde na internetu viděl jak lidi za palivovým filtrem dali flašku Vifu s naftou 50:50 a na přepadu to odchytávali.
Motor nastartovali na volnoběh a pak chvilkama protočili do 4000.
Údajně ten motor po takovém výplachu jel mnohem líp, a původně vysoké korekce byly minimální. Pokud to tak opravdu funguje, tak by to mohlo pomoct té kouřivosti.
Re: Dobló 223 1.9JTD 77kW neprošlo ME
Napsal: 09 úno 2013, 11:33
od mecano
ace ventura píše:Máme doma uvedené vozidlo, najeto 280tkm. Nyní neprošlo ME kvůli kouřivosti. Max. 1,94; naměř. 5,5. Paměť chyb prázdná.
Původní majitel najel 250tis., zvýšená kouřivost byla i po koupi. Hlavně rozjezd na plný plyn - oblak černého dýmu za vozem od 3tis. Zátah a spotřeba O.K. Poté proveden servis včetně rozvodů, pův. vzducháč černej jak bota a filtrbox nedobře sesazen. Váha zašpiněná a na mřížce mouchy. Pročistil jsem ji a kouření hodně ustalo. Zdálo se to dobré, ale ME neprošlo.
Pročítal jsem fórum a hledal možné příčiny. Dnes jsem zaslepil EGR a změna tam je. Lepší odezva na plyn a příjemnější zvuk na volnoběh. Najezdil jsem asi 20km a nezakouřilo. Jen když podržím 2ku tak u 4tis (jak je motor na konci) je něco málo vidět - jen to pšukne. Dřív to ale bylo clona za autem
Koukněte prosím na log, jestli je to dobré. Tlak nafty jsem logoval, ale nemůžu graf najít. Hodnoty skutečné a požadované se prolínaly.
http://photo.uloziste.com/?fotka=499a87 ... 365&size=3
Díky.
Váha ti ukazuje míň vzduchu a to se rovná míň paliva,tak si myslím že s tou kouřivostí budeš mít problém jinde...ne ve váze
Napsal: 09 úno 2013, 12:04
od Jarda_6
blacklight píše:Torgan píše:Vaha vzduchu nieje v najlepsej kondicii.Lepsie by bolo kupit novu. Este kup napr. Valvoline diesel system cleaner vyjazdi nadrz a bude to ok.
Já jsem někde na internetu viděl jak lidi za palivovým filtrem dali flašku Vifu s naftou 50:50 a na přepadu to odchytávali.
Motor nastartovali na volnoběh a pak chvilkama protočili do 4000.
Údajně ten motor po takovém výplachu jel mnohem líp, a původně vysoké korekce byly minimální. Pokud to tak opravdu funguje, tak by to mohlo pomoct té kouřivosti.
Takhle jsem čistil vstřiky na Ducatu a to na 100% VIF, půl hodiny volnoběh a občas mírně prošlápnout plyn.
Napsal: 09 úno 2013, 12:52
od blacklight
Jarda_6 píše:blacklight píše:Torgan píše:Vaha vzduchu nieje v najlepsej kondicii.Lepsie by bolo kupit novu. Este kup napr. Valvoline diesel system cleaner vyjazdi nadrz a bude to ok.
Já jsem někde na internetu viděl jak lidi za palivovým filtrem dali flašku Vifu s naftou 50:50 a na přepadu to odchytávali.
Motor nastartovali na volnoběh a pak chvilkama protočili do 4000.
Údajně ten motor po takovém výplachu jel mnohem líp, a původně vysoké korekce byly minimální. Pokud to tak opravdu funguje, tak by to mohlo pomoct té kouřivosti.
Takhle jsem čistil vstřiky na Ducatu a to na 100% VIF, půl hodiny volnoběh a občas mírně prošlápnout plyn.
To Ducato jsi měl JTD? Bylo to poznat?
Napsal: 09 úno 2013, 13:34
od Jarda_6
Jo, 2,2 JTD - motor Ford. Korekce se srovnaly a pan diagnostik jen kroutil hlavou

. To vlákno je tady ve fóru kousek zpátky - klepání při akceleraci.
Re: Dobló 223 1.9JTD 77kW neprošlo ME
Napsal: 09 úno 2013, 13:47
od ace ventura
mecano píše:
Váha ti ukazuje míň vzduchu a to se rovná míň paliva,tak si myslím že s tou kouřivostí budeš mít problém jinde...ne ve váze
Takže by to mělo mít vliv jen na "výkon"? - za předpokladu, že je vše ostatní ok. Škoda že nemůžu najít logy před tím zaslepením. Tam zase ukazovala víc a to o dost. Teď to viditelně nekouří tak to snad bude dobrý.
Napsal: 09 úno 2013, 13:53
od blacklight
A oni ti před emisema načítají auto na diagnostiku?
Pokud ne, tak je ještě možnost odpojit váhu, egr a případně ještě něco tak, aby to spadlo do nouzáku, tím pádem to pojede na 80% výkon a paliva tam nepůjde tolik... pak by to mohlo projít.
Mě v nouzáku z auta nikdy nevyšel ani obláček

Re: Dobló 223 1.9JTD 77kW neprošlo ME
Napsal: 09 úno 2013, 13:56
od mecano
ace ventura píše:mecano píše:
Váha ti ukazuje míň vzduchu a to se rovná míň paliva,tak si myslím že s tou kouřivostí budeš mít problém jinde...ne ve váze
Takže by to mělo mít vliv jen na "výkon"? - za předpokladu, že je vše ostatní ok. Škoda že nemůžu najít logy před tím zaslepením. Tam zase ukazovala víc a to o dost. Teď to viditelně nekouří tak to snad bude dobrý.
Ano,pokud by váha ukazovala míň vzduchu,motor by měl menší výkon,míň paliva
Napsal: 09 úno 2013, 14:15
od ace ventura
blacklight: nenačítají, jen koukal jestli nesvítí kontrolka motoru...
Napsal: 13 úno 2013, 20:28
od ace ventura
Tak je to OK, kouřivost v normě a máme nálepky. Jen je sazí plný výfuk. Takže stačilo zaslepit EGR.