Výměna Wastegate turba za VNT (nastavení membrány)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jacob
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 16 úno 2013, 19:01
Odpovědi: 0

Výměna Wastegate turba za VNT (nastavení membrány)

Příspěvek od Jacob »

Ahoj kluci,

Mám Nissan Patrol 2.8TD ... statndartně je tam turbo Garrett (myslim Gt1750v) s regulací wastegate ... rád bych instaloval turbo z Renaultu... Gt2559v (nepodstatný) který je ovšem VNT (reulace přes variabilní naklápění lopatek) ... vim že se to tu řešilo a že jste tu koumáci a určitě mi poradíte jak to zapojit či předělat aby ty VNT fachaly cca jako seriovej WG..

Vím že je to můj 1. příspěvek, ale mám tady toho hodně načteno :) A přesto když použiju "hledat" tak nic moc... nezlobte se na mě a poraďte díky
Nissan Patrol Y60 2,8TD
Uživatelský avatar
Sayllo
Aktivista
Příspěvky: 1486
Registrován: 05 kvě 2012, 19:05
Odpovědi: 0
Bydliště: France

Re: Výměna Wastegate turba za VNT (nastavení membrány)

Příspěvek od Sayllo »

Jacob píše:Ahoj kluci,

Mám Nissan Patrol 2.8TD ... statndartně je tam turbo Garrett (myslim Gt1750v) s regulací wastegate ... rád bych instaloval turbo z Renaultu... Gt2559v (nepodstatný) který je ovšem VNT (reulace přes variabilní naklápění lopatek) ... vim že se to tu řešilo a že jste tu koumáci a určitě mi poradíte jak to zapojit či předělat aby ty VNT fachaly cca jako seriovej WG..

Vím že je to můj 1. příspěvek, ale mám tady toho hodně načteno :) A přesto když použiju "hledat" tak nic moc... nezlobte se na mě a poraďte díky
Ja si osobne myslim ze budes to potrebovat elektrifikovat. Bez ECU asi variabilne turo moc chodit nebude. Navyse musis prekopat pretlak na podtlak...
Jacob
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 16 úno 2013, 19:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jacob »

Proč.? Jak to tam funguje? To je to tak rozdílný...? Kdybych tam napáchal starou membránu a jen zapojil tak by to nefacholo jo.? Nebo to upně "ucpat" (to mám teď WG uplně zaslepenej... díky za odpovědi..
Nissan Patrol Y60 2,8TD
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

musíš si sehnat přetlakovou banku

pak se podívej jak chodí ta podtlková banka

a prostě přehodíš podtlak za přetlak
pak 2 budíky ideálně stejný 0-4 bary
jednim změříš přetlak ve svodech a druhym tlak v sání

zkus pohledat ,. nastavení - té banky je tu hodněkrát popsáno
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Tom89
Přispěvovatel
Příspěvky: 438
Registrován: 23 dub 2009, 10:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tom89 »

Jde to předělat i bez ECU a el.instalace.Jak myslíš že jezdí mechanické TDI.
Musí se rozpertlovat ta banka a přehodit pružina.
Uživatelský avatar
Sayllo
Aktivista
Příspěvky: 1486
Registrován: 05 kvě 2012, 19:05
Odpovědi: 0
Bydliště: France

Příspěvek od Sayllo »

Tom89 píše:Jde to předělat i bez ECU a el.instalace.Jak myslíš že jezdí mechanické TDI.
Musí se rozpertlovat ta banka a přehodit pružina.
Neuvedomil som si vprvom momente tu banku. Mal som automaticky za n75 ventil...
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

bombastiq píše:musíš si sehnat přetlakovou banku

pak se podívej jak chodí ta podtlková banka
takže by se vnt turbo dalo naučit na přetlak ?
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Jacob
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 16 úno 2013, 19:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jacob »

bombastiq píše:musíš si sehnat přetlakovou banku

pak se podívej jak chodí ta podtlková banka

a prostě přehodíš podtlak za přetlak
pak 2 budíky ideálně stejný 0-4 bary
jednim změříš přetlak ve svodech a druhym tlak v sání

zkus pohledat ,. nastavení - té banky je tu hodněkrát popsáno
takže vemu membránu (baňku) ze starýho turba s WG ovládanou předlakem ze svodů sání a nahodim jí na tohle nový VNT turbo jo a bude to ready.? Nastavim si ji (baňku) podle budíku na požadovanej tlak aby se mi nerozletěla palice a juchuchů... ? :)

To o přehození pružiny a předělání dodaný VNT membrány si tu ještě pročtu... nějakej odkaz.? Díky a omlouvám se že je to ve skupině VW ale je to nejvíc na očích 8)
Nissan Patrol Y60 2,8TD
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od ezop »

to turbo ti na vykonu nepomuže musiš se pohrabat v čerpadle.A nato by ti stačilo si myslim seriove turbo.
Uživatelský avatar
spawn133
Přispěvovatel
Příspěvky: 194
Registrován: 20 úno 2011, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od spawn133 »

ezop píše:to turbo ti na vykonu nepomuže musiš se pohrabat v čerpadle.A nato by ti stačilo si myslim seriove turbo.
(LOL)

jak mu turbo nepomoze?
Asi som zabudol, ze vsetci co zvysovali vykon, menili len cerpadla.
(wallbash)
VW Golf IV 1.9 TDi 81kw: spojka HDS, EGR+KAT off, tlumice KONI sport + Eibach, predek tvrde Strongflex, ...
https://www.proto3d.cz/
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Smysl to má, je to pak úplně jiný motor. To čerpadlo je samozřejmě potřeba poladit taky.
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

Jacob píše: 8)
jednodužší je přehodit tu banku co už je hotová na přetlak ,
v klidku si sedni s pivkem k těm dvou turbům a popřemejšlej ;)
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Jacob
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 16 úno 2013, 19:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jacob »

Turbo samo na vykonu pomuze :D nafta a cerpadlo se poladi jem mi neleze dohlavi to Vnt jak se to bude chovat.. ...seriovy turbo tlaci max 1bar ve 3000ot. .. tohle novy bych chtel aby tlacilo cca 1,5 - 2bar v nizsich ot. Co si o ty Gt2559v myslite, jak se bude chovat?

Nad turba si samo sednu jen mi vysvetli jak se chovaj ty lopatky kdyzn am dam tu pretlakovou membranu ze staryho...?
Nissan Patrol Y60 2,8TD
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od ezop »

tak nevim jak je natom patrol ale ja na moji t4 když přidam naftu na čerpadle skoro na max tak mi turbo normalně stiha a nehuli.Pokud nebude davat nake větši trysky tak je to si myslim zbytečne.Naco mu budou 2bary když to nenakrmi naftou.
Jacob
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 16 úno 2013, 19:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jacob »

řikám že vše ostatní je vyřešené...nafta,cooler,trysky, čerpadlo,budík tlaku turba, oleje.... jde mi jen o tu regulaci lopatek.. jak to vevnitř chodí...jestli teda stačí přehodit membrána přetlaková a natáhnou to od svodů sání jako u WG a nastavit otvírání "regulaci tak aby nešla přes cca 2 Bary..
Nissan Patrol Y60 2,8TD
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“