Stránka 1 z 1
škrtící klapka
Napsal: 23 dub 2007, 20:09
od colombo
Mám zakarbonovaný ten odfukový ventil u škrtící klapky na Alhambře 2002 1,9 TDi PD 85 kW. Nevíte někdo čím by to mohlo být a jak to byčistit?? Vydává to takový divný zvuk a někdy to jede, někdy to nejede.
Napsal: 23 dub 2007, 20:13
od Marek77
Předpokládám, že máš na mysli ventil EGR systému.
Jeho zanášení karbonem není nic ojedinělého. Ventil demontovat a mechanickou cestou jej vyčistit. Jeho netěsnost způsobuje ztrátu výkonu.
Napsal: 23 dub 2007, 20:18
od colombo
Je to na sacím potrubí a je na tom takový stříbrný klobouk a vede do toho hadička kterou když pusou nasaju tak se otvírá ten ventil. Když chci chcípnout tak se tam natočí taková klapka která to zavře. Je to ono??
Napsal: 23 dub 2007, 20:24
od Marek77
Ne, to není EGR.
EGR je systém, který pomocí řízené elektroniky mechanicky spojuje sací a výfukový trakt motoru.
Pokud máš pouze zanesenou chcípací klapku, prostě ji vytři hadrem namočeným v benzinu a jeď dál.
Napsal: 23 dub 2007, 20:26
od chiptuning
to je ono,agr ventil s integrovanou skrtici klapkou ,
je mozno ho softverove odstavit nebo omezit na minimum a tim pak nedochazi k takovemu znecistovani saciho potrubi
Napsal: 23 dub 2007, 20:28
od colombo
Tu klapku přímo ne, ale u té klapky je takový kuželový ventil který se otvírá podtlakem z té hadičky a ten mám zanesený a špatně dosedá a utíká to tudy, mám to kolem toho takové oslintané a při ubrání plynu mi to dělá takové ššššš.
Napsal: 23 dub 2007, 20:29
od colombo
A na co tam tedy je?? A co se stane kdzž ho odstavím??
Napsal: 23 dub 2007, 20:35
od Marek77
EGR systém, česky řečeno recirkulace výfukových plynů, má za úkol snižovat emise oxidů dusíku. Při částečné zátěži, kdy motor spaluje extrémně chudou směs, dochází k velmi vysoké teplotě hoření a tím k obrovským emisím NOx. Proto se aktivuje EGR ventil a malou chvilku přepouští nepatrnou část výfukových plynů do sání - tím zhorší kvalitu hoření a sníží teplotu spalování = rychle a výrazně redukuje NOx.
Pokud EGR ventil netěsní, propouští výfukové plyny do sání i v okamžiku, kdy motor pracuje ve vyšším nebo plném zatížení, což je samozřejmě nežádoucí především ze dvou důvodů:
Zaprvé proto, že spalováním směsi s vyšší bohatostí dochází k nižší teplotě hoření a tím se neprodukuje takové množství NOx, aby muselo býti redukováno.
Zadruhé proto, že přisáváním výfukových plynů do sání se snižuje výkon motoru, což při vyšší či plné zátěži je celkem nepříjemné.
Osobně bych jeho činnost neomezoval ani neblokoval, spíš bych zabezpečil bezvadnou funkci. Navíc u motorů Euro3 a vyšší při odstavení EGR systému bude svítit CHECK.
Napsal: 23 dub 2007, 20:56
od colombo
Tak já to zkusím nějak vyčistit, nový stojí 5500. To je hnus.
Napsal: 23 dub 2007, 21:02
od zdenace
Je to pálka, ale pokud je po mech. stránce v pořádku, tak to stačí jen vyčistit .
Napsal: 23 dub 2007, 21:07
od colombo
Když nasávám pusou krásně pracuje a docela bych řekl že se to asi i malinko očistilo, protože to týden dalo pokoj a teď už to zlobí zase.