SOS rychlý dotaz: výměna spojky a převodovky na špalkách?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

SOS rychlý dotaz: výměna spojky a převodovky na špalkách?

Příspěvek od Slavkov »

Odešla mi převodovka :(

Mám doma jinou a i jednohmotu z ATD... původně jsem to chtěl v klidu nastudovat a udělat v klidu za tepla na zvedáku, ale... jde to akutně udělat v garáži nějak na špalkách?
Nemám to nastudované, je mi jasné baterka s držákem ven, startér atd... co poloosy, jde to jen povolit u unašečů nebo se musí povolit spodní čepy nebo...
Setrvák se musí nějak poznačit nebo nejde nasadit jinak (trny, rozmístění šroubů,..)... mám na mysli rysku "0" pro HÚ 1. válce
Co nějaké vyvěšení motoru kvůli oddělání silentbloku, je potřeba s tím nějak moc manipulovat?... viděl bych to na trámek přes uložení tlumičů, na chladičovce nějakou "podložku" a přes to napříč další trámek na který bych motor chytil kurtnou... musí se ten motor nebo převodovka na vyndání převodovky nějak naklápět?

Děkuji za rychlou "kuchařku" a typy na improvizaci v bojových podmínkách :D ... heverů a špalků je dost, mám i paleťák, tak to snad půjde
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Bydliště: Jiříkov

Příspěvek od RudisTDic »

Já to dělám běžně na zemi před barákem..poloosy povolíš a přidrátuješ,aby se nepletly,pověsíš si motor jak si pěkně popsal,,povolíš si SB na převodovce,svěsíš motor a převodovka vypadne..Setrvák nejde dát jinak,takže tam není co zkazit..a až budeš dávat skříň zpět,tak ti bude muset někdo pomoc..sám to nedáš na zemi..

Je to brnkačka a když zhruba víš co a jak,tak se toho vůbec neboj..
Octavia II RS
Uživatelský avatar
davemo
Přispěvovatel
Příspěvky: 694
Odpovědi: 0
Registrován: 06 srp 2010, 19:31
Bydliště: OVA-Zabřeh

Příspěvek od davemo »

JJ musíš spustit níže k povoleni uloženi a unašeč z levé poloosy je lepší taky dát dolu a něco na aretaci setrváku a trn na vystředění spojky kulatina myslím 20mm no a pěkná dřina je tu převodovku dostat zpět bez zvedáku nebo hupcuku bych to už nedělal 8)
Seat toledo rv04 66kw rotačka
jura2
Přispěvovatel
Příspěvky: 335
Odpovědi: 0
Registrován: 12 led 2008, 20:53
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od jura2 »

Ze vás to baví takto robiť...
e46 325 Xi
jura2
Přispěvovatel
Příspěvky: 335
Odpovědi: 0
Registrován: 12 led 2008, 20:53
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od jura2 »

Ze vás to baví takto robiť...
e46 325 Xi
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Odpovědi: 0
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

nezapomen si vyndat na prirube za pravym unasecem takovej malej krici plisek,drzi na jednu kratkou M6, bez toho to ven nedostanes a strasne se pred tim nadres nez na to prijdes, Nevim teda na jakym to budes delat aute,predpokladam ze O1,G4 a podobne,tak jeste oddelat drzak prevodovky ;)
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Všem vám děkuji.
Budu to dělat na svém G4 TDI...
Kdyby někoho ještě něco napadlo, tak dejte vědět...
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

sniper-- píše:nezapomen si vyndat na prirube za pravym unasecem takovej malej krici plisek,drzi na jednu kratkou M6, bez toho to ven nedostanes a strasne se pred tim nadres nez na to prijdes, Nevim teda na jakym to budes delat aute,predpokladam ze O1,G4 a podobne,tak jeste oddelat drzak prevodovky ;)
ten plíšek se nemusí, je lepší sundat unašeč z převodovky, ta jde pak o 100% líp ven, ani olej se nemusí vypouštět
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jj taky jsem si to takhle dával v garáži když jsem skládal G2 vše bez heveru a za zimu to bylo ;) převodovku jsem vyndaval extra ještě jednou spadlo mi perko z gufera na mrkvi :roll:
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Re: SOS rychlý dotaz: výměna spojky a převodovky na špalkách

Příspěvek od Tomas.cz »

Slavkov píše:Odešla mi převodovka :(

Mám doma jinou a i jednohmotu z ATD... původně jsem to chtěl v klidu nastudovat a udělat v klidu za tepla na zvedáku, ale... jde to akutně udělat v garáži nějak na špalkách?
Nemám to nastudované, je mi jasné baterka s držákem ven, startér atd... co poloosy, jde to jen povolit u unašečů nebo se musí povolit spodní čepy nebo...
Setrvák se musí nějak poznačit nebo nejde nasadit jinak (trny, rozmístění šroubů,..)... mám na mysli rysku "0" pro HÚ 1. válce
Co nějaké vyvěšení motoru kvůli oddělání silentbloku, je potřeba s tím nějak moc manipulovat?... viděl bych to na trámek přes uložení tlumičů, na chladičovce nějakou "podložku" a přes to napříč další trámek na který bych motor chytil kurtnou... musí se ten motor nebo převodovka na vyndání převodovky nějak naklápět?

Děkuji za rychlou "kuchařku" a typy na improvizaci v bojových podmínkách :D ... heverů a špalků je dost, mám i paleťák, tak to snad půjde
Myslím, že je lepší, ještě před finálním povolením převodoky od motoru oba agregáty pustit dolů, aby bylo možné povolit držák převodovky co jí spojuje se silentblokem, šrouby jsou tak že neprojdou díky podběhu. Možná to někdy vyndavá i s držákem, ale mě to takhle přijde lepší, jednou jsem to sundal i s ním ale to z toho důvodu že šrouby někdo nelepil na lepidlo a nebylo možné je povolit.
Uživatelský avatar
jirkastrachota
Přispěvovatel
Příspěvky: 657
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
Bydliště: Benešov

Příspěvek od jirkastrachota »

davemo píše:JJ musíš spustit níže k povoleni uloženi a unašeč z levé poloosy je lepší taky dát dolu a něco na aretaci setrváku a trn na vystředění spojky kulatina myslím 20mm no a pěkná dřina je tu převodovku dostat zpět bez zvedáku nebo hupcuku bych to už nedělal 8)
zas tak hrozný to neni já to dělám na zemi už několik let, vždy sám, a není problém. pokud máš dobře vystředěnou spojku, sundanej pravej unašeč a držák převodovky, jde tam jak po másle.
octavia combi,1.9 tdi,66kw r.v.99,chip na +-82kw,EGR venku, chlazení ic v podběhu,brzdy 288, puky TT, VW Transporter T4 long, 2,4D, SYNCRO
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, tohle všechno jde, když jsou silné ruce, mladistvá síla a hlavně psychická odolnost tohle dokázat..Když člověk musí, je schopen na zemi dělat obdivuhodné věci , ale jakmile začne zdvižovat, už nikdy to nepochopí a není toho již schopen..Tůhle jsem dělal auto a vzpomněl jsem si, že jsem na něm kdysi něco vyndaval na zemi a vůbec jsem nechápal, jak jsem to dokázal....Ono například opravovat i jen výfuk, těsně nad hlavou řezat rozbruskou bez krytu a vařit /bodovat/ tak, že jelikož se tam kukla nevejde , tak jen zavírat oči, a při vlítnutí kuličky do ucha jen zatnout zuby, je šílenství...Ale než jít na podporu... :)
nepropadat panice...
najmis
Přispěvovatel
Příspěvky: 713
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2007, 22:28

Příspěvek od najmis »

I v malý garáži se to dá..http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0

Vypodložit auto pod nápravnicí cca 40cm(tak aby jsi pak převodovku vytáhl z pod auta)
-oddělat všechny kraviny okolo-filt, baterka, odpojit hadičku podtlaku,povolit poloosy a pravej unašeč dolu a já si dával i levou poloosu kvuli místu, pak odrhnout všechny šrouby motor/převodovka a pak siletblok a vzpěru..pak vyvěsit a oddělat šrouby motor/převodovka uplně, nezapomenout na vedení ke spojce...z5 jí sám dáš, pokud máš nebo si uděláš nějakej závěs nad motor..jinak ve dvou jde celkem dobře..podvázat lanem, jeden zvedá a druhej v leže pomáhá a směruje jí..
VW G V Variant 2.0-103Kw /Xenon/ESP/DSG/10X air./Výhřev sesdaku/Multi volant+pádla/Webasto/Panorama/Tempomat/Dešták/samost. zrc./ zas.230V/Dvojitá podl./atd..:)
mcjawaski
Přispěvovatel
Příspěvky: 192
Odpovědi: 0
Registrován: 11 srp 2010, 21:58

Příspěvek od mcjawaski »

RudisTDic píše:Já to dělám běžně na zemi před barákem..poloosy povolíš a přidrátuješ,aby se nepletly,pověsíš si motor jak si pěkně popsal,,povolíš si SB na převodovce,svěsíš motor a převodovka vypadne..Setrvák nejde dát jinak,takže tam není co zkazit..a až budeš dávat skříň zpět,tak ti bude muset někdo pomoc..sám to nedáš na zemi..

Je to brnkačka a když zhruba víš co a jak,tak se toho vůbec neboj..
Dá jí tam i sám v pohodě :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já bych to na zemi už nedal, záda v hajzlu, na ten levý unašeč mám vzpomínku jak jsem to dělal poprve tak jsem ho nestělal a rošvihl jsem si prst krve jak z prasete ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“