E-85

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
barnabas006
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 30 dub 2011, 16:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 10

E-85

Příspěvek od barnabas006 »

Zdravím chtěl bych se zeptat jestli má někdo z Vás zkušenosti s E-85 ve fabii 1.2 40 kw.. přemýšlím o instalaci jednotky tak jestli to má vůbec cenu.. jednotku mám zdarma :D
Děkuji B
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nemá to cenu. Neušetříš vůbec nic. Cena je sice o cca 9 korun na litru nižší, než stojí litr benzinu, ale spotřeba lihu je o dva litry vyšší. Takže utratíš to samé.

Líh nemá budoucnost. Když už chceš auto prznit alternativním pohonem, jedině LPG.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
barnabas006
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 30 dub 2011, 16:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od barnabas006 »

Díky za odpověd... druhou fabii mam na LPG, a dát 30k za přestavbu se mi fakt nechce, takže asi bohužel zůstanu u stále se zražujícího benálu.....
:roll:
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jenže ona ta investice za zástavbu LPG se poměrně rychle vrátí. A potom dost významně šetříš. Stačí najet 20-25 tisíc km a máš investici do plynu doma - a poté jezdíš za zhruba polovinu oproti benzinu.



Je to jednoduché počítání:

Líh stojí 5000 Kč a úspora na kilometr je dvacet haléřů (někdy i méně). 5000 : 0,20 = 25000. Takže bys musel najet 25 tisíc km, než by se těch pět tisícovek vrátilo - a potom ušetříš dvacetník na kilák.
LPG stojí 25000 Kč a úspora je korunu na kilometr. 25000 : 1 = 25000. Takže ujedeš 25 tisíc km (stejně, jako bys musel ujet na zástavbu E85), aby se investice vrátila - ovšem narozdíl od lihu, kde neušetříš skoro nic, šetříš pak na propanu kačku na každém kilometru.

Už vidíš ten rozdíl mezi lihem a propanem? :-)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Marek77 píše:Jenže ona ta investice za zástavbu LPG se poměrně rychle vrátí. A potom dost významně šetříš. Stačí najet 20-25 tisíc km a máš investici do plynu doma - a poté jezdíš za zhruba polovinu oproti benzinu.



Je to jednoduché počítání:

Líh stojí 5000 Kč a úspora na kilometr je dvacet haléřů (někdy i méně). 5000 : 0,20 = 25000. Takže bys musel najet 25 tisíc km, než by se těch pět tisícovek vrátilo - a potom ušetříš dvacetník na kilák.
LPG stojí 25000 Kč a úspora je korunu na kilometr. 25000 : 1 = 25000. Takže ujedeš 25 tisíc km (stejně, jako bys musel ujet na zástavbu E85), aby se investice vrátila - ovšem narozdíl od lihu, kde neušetříš skoro nic, šetříš pak na propanu kačku na každém kilometru.

Už vidíš ten rozdíl mezi lihem a propanem? :-)
Pak příjde taková krásná věc jako výměna bomby a mužeš šetřit znova :)
barnabas006
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 30 dub 2011, 16:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od barnabas006 »

Psal jsem že mám ještě jednu fabku a ta je na plyn, najezdím s ní cca50k ročně... takže tu úsporu vidím.. s tou druhou se zas tak moc nejezdí, takže přestavba na LPG je nesmysl, ale jelikož mám tu jednotku na E-85 zdarma tak jsem přemýšlel jestli to má cenu vůbec zkoušet..
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

ThrashTheTrash píše:Pak příjde taková krásná věc jako výměna bomby a mužeš šetřit znova :)
No tak předně - není to bomba (bomba je nálož), ale nádrž. Za druhé její výměna je po deseti letech provozu. Její cena je kolem 5000-6000 Kč (podle velikosti a tvaru) i s prací a přihlášením.
Za deset let provozu na LPG ušetřím tolik peněz, že investovat pět tisícovek za výměnu nádrže LPG je pakatel :-D. Navíc málokdo má auto tak dlouho, aby to musel řešit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Pokud můžeš mít jednotku na etanol zdarma, tak není co řešit, jdi do toho ;) úspora není velká, ale to poznáš sám. Nikdo ti nebrání to z toho auta kdykoliv vyndat :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Marek77 píše:
ThrashTheTrash píše:Pak příjde taková krásná věc jako výměna bomby a mužeš šetřit znova :)
No tak předně - není to bomba (bomba je nálož), ale nádrž. Za druhé její výměna je po deseti letech provozu. Její cena je kolem 5000-6000 Kč (podle velikosti a tvaru) i s prací a přihlášením.
Za deset let provozu na LPG ušetřím tolik peněz, že investovat pět tisícovek za výměnu nádrže LPG je pakatel :-D. Navíc málokdo má auto tak dlouho, aby to musel řešit.
máte pravdu předsedo, ale ten kdo si pak takovou jebku koupí a zjistí že nádrž je po smrti, tak se z toho posere!Nevím, podle mě je to prostě na nic, to narveš všecko do servisu a nic z toho!Jako čísla mluví jasně!Ale já bych to neřešil.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jasně, já Ti naprosto rozumím a myslím, že náhled na to máme cca stejnej.

Já už bych to dneska taky neřešil. Měl jsem plyn mnoho let ve třech vozech, najezdil kiláků....... ani nevím a byla spokojenost. Ale to bylo před nějakým časem, kdy naftové motory moc nebyly a když byly, byly drahé - bylo to v karburátorech, u kterých tehdy zástavba stála sakumprásk do deseti tisíc. V dnešní době bych to určitě řešil tak, že jezdím-li hodně, koupím naftu a neřeším alternativy (maximálně řepku, pokud by to šlo a mělo význam) a pokud jezdím málo, koupím malý benzin a neřeším zase nic (investice do plynu pro člověka, co najede pár tisíc ročně se nevyplatí).

Nejhorší u přestaveb na alternativní paliva je obří riziko, které si nikdo, kdo do toho jde, neuvědomuje - co když chvilku po přestavbě za třicet litrů mi někdo rozstřelí auťák na sračky a bude na odpis. Investice dost problematicky vymahatelná od pojišťovny (několikrát nezávisle potvrzeno).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Jen pro info k těm nákladům na LPG, jak často a za kolik jsou potřebné revize?
GIV Variant TDi ???kW
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Revize je jednou ročně (s kulatým razítkem do přílohy TP) a stávala mě kolem dvou stovek.
Plynový filtr jsem měnil při revizi a stál 80 Kč.
Emise byly skoro dvakrát dražší (tehdy benzin 350 a s plynem 600 Kč), logicky - měří se dvakrát.
STK byla o stokorunu dražší.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Kamoš od segry má feldu MPI na LPG,jeho brácha taky felda MPI na LPG, obě feldy mají LPG od stejný firmy, jen se to liší systémem vstřiku, nebo prostě to mají každý jinak! Jeden borec jezdí jaro léto podzim zima v pohdě a druhej jen jezdí po servisech,neustále zalepený vstřiky na plyn, ukazovalmi takovej malinkej vstřik,zalepenej černým humusem a furt problémy na volnoběh a při maximálním výkonu.

Za mě je to LPG už dneska mimo mísu!

To nemluvím o dalším kamošovi co má saxo a v zimně nikdy nenastartoval :D. Prej zamrzá plyn mu v servise v Brně v Líšni řekli, neustále dokola,takže místo šetření jen problémy a problémy!
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Problémy jsou od toho, aby se řešily. Jenže potíž je v tom, že velká spousta montážníků LPG systémů tomu vůbec nebo skoro vůbec nerozumí a jen to montují podle nějakého obrázku a schématu. Když se potom vskytne problém, nevědí si rady. Mnohokrát jsem se s tím setkal a můj brácha by mohl na tohle téma psát romány.

Pravdou je, že systém LPG není vždy v pohodě a bez problému. Problémy se vyskytují. Jenže je dost těžké jejich řešení, protože na trhu jsou LPG systémy mnoha typů od celé řady dodavatelů (výrobců). Dělá to Itálie, Polsko, Nizozemí a další země. Díly jednotlivých výrobců nebývají kompatibilní (snad kromě některých reduktorů), takže pokud někomu odejde vstřik od Landi Renzo Omegas, vstřik od jiného výrobce nebo jiného typu tam prostě nedá.
Záleží na preciznosti zástavby. Pokud někdo neumí pájet anebo pájený spoj poté náležitě ošetřit a izolovat, problémů nastává víc než dost. A nenechají na sebe dlouho čekat. Pokud se vyskytne výrobní vada dílu, je to věc, která se poměrně snadno odhalí a zpravidla se objeví již v rámci záruky.
Další věc, kterou jsem několikrát viděl, je diletantismus některých montážníků. Například přijel nám na servis pán se starou Toyotou (nějaký RAV nebo podobný SUV), že mu auto jede na plyn jen v zimě. V létě po přepnutí do plynu mu po chvilce auto zmrtví a pak asi půl hodiny nejde vůbec nastartovat, ani na benzin. Byl s tím v servisu, kde mu to montovali, tam mu řekli, že je vše v pořádku a že je nesmysl, aby si auto jezdilo v závislosti na počasí. Byl ve třech jiných servisech, odkud ho vypoklonkovali s tím, ať mu to opraví tam, kde mu to zprznili. U nás jsme asi po pěti minutách přišli na to, že šikulové mu při montáži napojili vodní hadice reduktoru LPG na topení do série. To by až tolik nevadilo - ovšem v případě, že by systém topení neměl kohout. A tahle starší Toyota jej měla. Inu - páni montážníci vůbec nepředpokládali, že Toyota by mohla mít kohout topení. Jakmile pán na jaře topení přestal používat, voda přestala cirkulovat reduktorem a plyn zamrznul. A protože to byl systém LPG s centrálním plněním nad klapku (jakoby monovstřik), zamrzla mu celá škrticí klapka a pak to nešlo startovat ani na benzin, než to samovolně rozmrzlo.

Takže ono je to o více problémech. Proto já tvrdím, že LPG je alternativa, která sice má nespornou výhodu v úspoře paliva, nicméně má i celou řadu nevýhod a vážných rizik.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 07 bře 2013, 11:29, celkem upraveno 2 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Mě osobně velmi rozesmívají majítelé kombi, kteří jsou ochotni si zprznit nákladní prostor tlakovou nádobou (LOL)
GIV Variant TDi ???kW
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“