Děkuji B
E-85
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
barnabas006
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 30 dub 2011, 16:43
- Bydliště: Praha 10
E-85
Zdravím chtěl bych se zeptat jestli má někdo z Vás zkušenosti s E-85 ve fabii 1.2 40 kw.. přemýšlím o instalaci jednotky tak jestli to má vůbec cenu.. jednotku mám zdarma 
Děkuji B
Děkuji B
Nemá to cenu. Neušetříš vůbec nic. Cena je sice o cca 9 korun na litru nižší, než stojí litr benzinu, ale spotřeba lihu je o dva litry vyšší. Takže utratíš to samé.
Líh nemá budoucnost. Když už chceš auto prznit alternativním pohonem, jedině LPG.
Líh nemá budoucnost. Když už chceš auto prznit alternativním pohonem, jedině LPG.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
-
barnabas006
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 30 dub 2011, 16:43
- Bydliště: Praha 10
Jenže ona ta investice za zástavbu LPG se poměrně rychle vrátí. A potom dost významně šetříš. Stačí najet 20-25 tisíc km a máš investici do plynu doma - a poté jezdíš za zhruba polovinu oproti benzinu.
Je to jednoduché počítání:
Líh stojí 5000 Kč a úspora na kilometr je dvacet haléřů (někdy i méně). 5000 : 0,20 = 25000. Takže bys musel najet 25 tisíc km, než by se těch pět tisícovek vrátilo - a potom ušetříš dvacetník na kilák.
LPG stojí 25000 Kč a úspora je korunu na kilometr. 25000 : 1 = 25000. Takže ujedeš 25 tisíc km (stejně, jako bys musel ujet na zástavbu E85), aby se investice vrátila - ovšem narozdíl od lihu, kde neušetříš skoro nic, šetříš pak na propanu kačku na každém kilometru.
Už vidíš ten rozdíl mezi lihem a propanem?
Je to jednoduché počítání:
Líh stojí 5000 Kč a úspora na kilometr je dvacet haléřů (někdy i méně). 5000 : 0,20 = 25000. Takže bys musel najet 25 tisíc km, než by se těch pět tisícovek vrátilo - a potom ušetříš dvacetník na kilák.
LPG stojí 25000 Kč a úspora je korunu na kilometr. 25000 : 1 = 25000. Takže ujedeš 25 tisíc km (stejně, jako bys musel ujet na zástavbu E85), aby se investice vrátila - ovšem narozdíl od lihu, kde neušetříš skoro nic, šetříš pak na propanu kačku na každém kilometru.
Už vidíš ten rozdíl mezi lihem a propanem?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
-
ThrashTheTrash
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Pak příjde taková krásná věc jako výměna bomby a mužeš šetřit znovaMarek77 píše:Jenže ona ta investice za zástavbu LPG se poměrně rychle vrátí. A potom dost významně šetříš. Stačí najet 20-25 tisíc km a máš investici do plynu doma - a poté jezdíš za zhruba polovinu oproti benzinu.
Je to jednoduché počítání:
Líh stojí 5000 Kč a úspora na kilometr je dvacet haléřů (někdy i méně). 5000 : 0,20 = 25000. Takže bys musel najet 25 tisíc km, než by se těch pět tisícovek vrátilo - a potom ušetříš dvacetník na kilák.
LPG stojí 25000 Kč a úspora je korunu na kilometr. 25000 : 1 = 25000. Takže ujedeš 25 tisíc km (stejně, jako bys musel ujet na zástavbu E85), aby se investice vrátila - ovšem narozdíl od lihu, kde neušetříš skoro nic, šetříš pak na propanu kačku na každém kilometru.
Už vidíš ten rozdíl mezi lihem a propanem?
-
barnabas006
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 30 dub 2011, 16:43
- Bydliště: Praha 10
No tak předně - není to bomba (bomba je nálož), ale nádrž. Za druhé její výměna je po deseti letech provozu. Její cena je kolem 5000-6000 Kč (podle velikosti a tvaru) i s prací a přihlášením.ThrashTheTrash píše:Pak příjde taková krásná věc jako výměna bomby a mužeš šetřit znova
Za deset let provozu na LPG ušetřím tolik peněz, že investovat pět tisícovek za výměnu nádrže LPG je pakatel
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Pokud můžeš mít jednotku na etanol zdarma, tak není co řešit, jdi do toho
úspora není velká, ale to poznáš sám. Nikdo ti nebrání to z toho auta kdykoliv vyndat 
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
ThrashTheTrash
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
máte pravdu předsedo, ale ten kdo si pak takovou jebku koupí a zjistí že nádrž je po smrti, tak se z toho posere!Nevím, podle mě je to prostě na nic, to narveš všecko do servisu a nic z toho!Jako čísla mluví jasně!Ale já bych to neřešil.Marek77 píše:No tak předně - není to bomba (bomba je nálož), ale nádrž. Za druhé její výměna je po deseti letech provozu. Její cena je kolem 5000-6000 Kč (podle velikosti a tvaru) i s prací a přihlášením.ThrashTheTrash píše:Pak příjde taková krásná věc jako výměna bomby a mužeš šetřit znova
Za deset let provozu na LPG ušetřím tolik peněz, že investovat pět tisícovek za výměnu nádrže LPG je pakatel. Navíc málokdo má auto tak dlouho, aby to musel řešit.
Jasně, já Ti naprosto rozumím a myslím, že náhled na to máme cca stejnej.
Já už bych to dneska taky neřešil. Měl jsem plyn mnoho let ve třech vozech, najezdil kiláků....... ani nevím a byla spokojenost. Ale to bylo před nějakým časem, kdy naftové motory moc nebyly a když byly, byly drahé - bylo to v karburátorech, u kterých tehdy zástavba stála sakumprásk do deseti tisíc. V dnešní době bych to určitě řešil tak, že jezdím-li hodně, koupím naftu a neřeším alternativy (maximálně řepku, pokud by to šlo a mělo význam) a pokud jezdím málo, koupím malý benzin a neřeším zase nic (investice do plynu pro člověka, co najede pár tisíc ročně se nevyplatí).
Nejhorší u přestaveb na alternativní paliva je obří riziko, které si nikdo, kdo do toho jde, neuvědomuje - co když chvilku po přestavbě za třicet litrů mi někdo rozstřelí auťák na sračky a bude na odpis. Investice dost problematicky vymahatelná od pojišťovny (několikrát nezávisle potvrzeno).
Já už bych to dneska taky neřešil. Měl jsem plyn mnoho let ve třech vozech, najezdil kiláků....... ani nevím a byla spokojenost. Ale to bylo před nějakým časem, kdy naftové motory moc nebyly a když byly, byly drahé - bylo to v karburátorech, u kterých tehdy zástavba stála sakumprásk do deseti tisíc. V dnešní době bych to určitě řešil tak, že jezdím-li hodně, koupím naftu a neřeším alternativy (maximálně řepku, pokud by to šlo a mělo význam) a pokud jezdím málo, koupím malý benzin a neřeším zase nic (investice do plynu pro člověka, co najede pár tisíc ročně se nevyplatí).
Nejhorší u přestaveb na alternativní paliva je obří riziko, které si nikdo, kdo do toho jde, neuvědomuje - co když chvilku po přestavbě za třicet litrů mi někdo rozstřelí auťák na sračky a bude na odpis. Investice dost problematicky vymahatelná od pojišťovny (několikrát nezávisle potvrzeno).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Revize je jednou ročně (s kulatým razítkem do přílohy TP) a stávala mě kolem dvou stovek.
Plynový filtr jsem měnil při revizi a stál 80 Kč.
Emise byly skoro dvakrát dražší (tehdy benzin 350 a s plynem 600 Kč), logicky - měří se dvakrát.
STK byla o stokorunu dražší.
Plynový filtr jsem měnil při revizi a stál 80 Kč.
Emise byly skoro dvakrát dražší (tehdy benzin 350 a s plynem 600 Kč), logicky - měří se dvakrát.
STK byla o stokorunu dražší.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
-
ThrashTheTrash
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Kamoš od segry má feldu MPI na LPG,jeho brácha taky felda MPI na LPG, obě feldy mají LPG od stejný firmy, jen se to liší systémem vstřiku, nebo prostě to mají každý jinak! Jeden borec jezdí jaro léto podzim zima v pohdě a druhej jen jezdí po servisech,neustále zalepený vstřiky na plyn, ukazovalmi takovej malinkej vstřik,zalepenej černým humusem a furt problémy na volnoběh a při maximálním výkonu.
Za mě je to LPG už dneska mimo mísu!
To nemluvím o dalším kamošovi co má saxo a v zimně nikdy nenastartoval
. Prej zamrzá plyn mu v servise v Brně v Líšni řekli, neustále dokola,takže místo šetření jen problémy a problémy!
Za mě je to LPG už dneska mimo mísu!
To nemluvím o dalším kamošovi co má saxo a v zimně nikdy nenastartoval
Problémy jsou od toho, aby se řešily. Jenže potíž je v tom, že velká spousta montážníků LPG systémů tomu vůbec nebo skoro vůbec nerozumí a jen to montují podle nějakého obrázku a schématu. Když se potom vskytne problém, nevědí si rady. Mnohokrát jsem se s tím setkal a můj brácha by mohl na tohle téma psát romány.
Pravdou je, že systém LPG není vždy v pohodě a bez problému. Problémy se vyskytují. Jenže je dost těžké jejich řešení, protože na trhu jsou LPG systémy mnoha typů od celé řady dodavatelů (výrobců). Dělá to Itálie, Polsko, Nizozemí a další země. Díly jednotlivých výrobců nebývají kompatibilní (snad kromě některých reduktorů), takže pokud někomu odejde vstřik od Landi Renzo Omegas, vstřik od jiného výrobce nebo jiného typu tam prostě nedá.
Záleží na preciznosti zástavby. Pokud někdo neumí pájet anebo pájený spoj poté náležitě ošetřit a izolovat, problémů nastává víc než dost. A nenechají na sebe dlouho čekat. Pokud se vyskytne výrobní vada dílu, je to věc, která se poměrně snadno odhalí a zpravidla se objeví již v rámci záruky.
Další věc, kterou jsem několikrát viděl, je diletantismus některých montážníků. Například přijel nám na servis pán se starou Toyotou (nějaký RAV nebo podobný SUV), že mu auto jede na plyn jen v zimě. V létě po přepnutí do plynu mu po chvilce auto zmrtví a pak asi půl hodiny nejde vůbec nastartovat, ani na benzin. Byl s tím v servisu, kde mu to montovali, tam mu řekli, že je vše v pořádku a že je nesmysl, aby si auto jezdilo v závislosti na počasí. Byl ve třech jiných servisech, odkud ho vypoklonkovali s tím, ať mu to opraví tam, kde mu to zprznili. U nás jsme asi po pěti minutách přišli na to, že šikulové mu při montáži napojili vodní hadice reduktoru LPG na topení do série. To by až tolik nevadilo - ovšem v případě, že by systém topení neměl kohout. A tahle starší Toyota jej měla. Inu - páni montážníci vůbec nepředpokládali, že Toyota by mohla mít kohout topení. Jakmile pán na jaře topení přestal používat, voda přestala cirkulovat reduktorem a plyn zamrznul. A protože to byl systém LPG s centrálním plněním nad klapku (jakoby monovstřik), zamrzla mu celá škrticí klapka a pak to nešlo startovat ani na benzin, než to samovolně rozmrzlo.
Takže ono je to o více problémech. Proto já tvrdím, že LPG je alternativa, která sice má nespornou výhodu v úspoře paliva, nicméně má i celou řadu nevýhod a vážných rizik.
Pravdou je, že systém LPG není vždy v pohodě a bez problému. Problémy se vyskytují. Jenže je dost těžké jejich řešení, protože na trhu jsou LPG systémy mnoha typů od celé řady dodavatelů (výrobců). Dělá to Itálie, Polsko, Nizozemí a další země. Díly jednotlivých výrobců nebývají kompatibilní (snad kromě některých reduktorů), takže pokud někomu odejde vstřik od Landi Renzo Omegas, vstřik od jiného výrobce nebo jiného typu tam prostě nedá.
Záleží na preciznosti zástavby. Pokud někdo neumí pájet anebo pájený spoj poté náležitě ošetřit a izolovat, problémů nastává víc než dost. A nenechají na sebe dlouho čekat. Pokud se vyskytne výrobní vada dílu, je to věc, která se poměrně snadno odhalí a zpravidla se objeví již v rámci záruky.
Další věc, kterou jsem několikrát viděl, je diletantismus některých montážníků. Například přijel nám na servis pán se starou Toyotou (nějaký RAV nebo podobný SUV), že mu auto jede na plyn jen v zimě. V létě po přepnutí do plynu mu po chvilce auto zmrtví a pak asi půl hodiny nejde vůbec nastartovat, ani na benzin. Byl s tím v servisu, kde mu to montovali, tam mu řekli, že je vše v pořádku a že je nesmysl, aby si auto jezdilo v závislosti na počasí. Byl ve třech jiných servisech, odkud ho vypoklonkovali s tím, ať mu to opraví tam, kde mu to zprznili. U nás jsme asi po pěti minutách přišli na to, že šikulové mu při montáži napojili vodní hadice reduktoru LPG na topení do série. To by až tolik nevadilo - ovšem v případě, že by systém topení neměl kohout. A tahle starší Toyota jej měla. Inu - páni montážníci vůbec nepředpokládali, že Toyota by mohla mít kohout topení. Jakmile pán na jaře topení přestal používat, voda přestala cirkulovat reduktorem a plyn zamrznul. A protože to byl systém LPG s centrálním plněním nad klapku (jakoby monovstřik), zamrzla mu celá škrticí klapka a pak to nešlo startovat ani na benzin, než to samovolně rozmrzlo.
Takže ono je to o více problémech. Proto já tvrdím, že LPG je alternativa, která sice má nespornou výhodu v úspoře paliva, nicméně má i celou řadu nevýhod a vážných rizik.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 07 bře 2013, 11:29, celkem upraveno 2 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
