Stránka 1 z 1
HDI chyba P0402
Napsal: 14 bře 2013, 12:11
od r.martinec
ahoj.Berlingo r.v.02 2,0Hdi hlásí občas chybu P0402-Systém zpětného vedení výfukových plynů-prútok příliš velký
všude radí vyměnit EGR,aa vadná váha,ale nemyslím si,že by kvůli tomu nešlo občas natočit.i s vadným EGRem by to mělo chytit,je pravda,že když to chytne občas zahoupou otáčky.
děkuji za tipy
Napsal: 14 bře 2013, 14:41
od geo
Nezapomen že prutok velký naznačuje že je EGR otevřený takže pokud ti do sání nasaje splodiny s málem kyslíku tak už další směs nezapálíš.Jestli to dělá pravidelně tak ho na test zaslep pak egr vyloučíš nebo potvrdíš.
Napsal: 14 bře 2013, 14:43
od r.martinec
asi víš jak to tam vypadá.půjde to dost blbě,ale vím,jde všechno.
zkusím ho vyndat a vyzkoušet podlakem a vizalně jak funguje
Napsal: 15 bře 2013, 19:09
od r.martinec
jsem myslel,že všechny 2.0hdi mají čerpadlo v nádrži,ale sem vedou jen dva dráty.říkám si neslyším čerpadlo.a navíc to nemá víčko pod sedačkama,abych se podíval.a pám si to přivezl s plnou nádrží

Napsal: 17 bře 2013, 01:03
od miko707
Ak sa egr zasekne otvorene tak nenastartujes stalo sa mi to u renaulta aj fiata. Treba zaslepit ako pise kolega a hned vies na com si.
Napsal: 17 bře 2013, 19:22
od r.martinec
auto mělo domontovaný DPF filtr,zřejmě chyba nastala proto,šla posléze smazat po vyříznutí filtru.starty vyřešeny novým akumulátorem.jak nemá čerpadlo v nádrži,tak motor potřebuje větší švih.díky za reakce
HDI chyba P0402
Napsal: 18 bře 2013, 15:29
od Mirekdoda
pro r.martinec
A co když je všechno úplně obráceně. EGR neotvírá a váha vzduchu naměří větší množství vzduchu, než potřebné. Motor nenasál spaliny a dostal jen čistý vzduch. A proto píše průtok příliš velký ( ale vzduchu).
1. pokud neotevírá EGR, je malý, nebo žádný podtlak na membráně EGRu. Na vině může být přidřený elektroventil, kterým řídící jednotka řídí velikost podtlaku pro EGR. Změřit podtlak.
2. pokud má tento motor v sání vzduchovou přívěru, a EGR otvírá, ale vzduchová přívěra nepřivře (neomezí) přísun čistého vzduchu do motoru, nenasaje se správné množství spalin a motor nasaje více čistého vzduchu a váha vzduchu změří množství nasátého vzduchu větší než nezbytné, vypíše hlášku průtok příliš velký. Je přidřený elektroventil, přes který řídící jednotka řídí velikost podtlaku na membránu vzduchové přívěry. Změřit podtlak.
Napsal: 18 bře 2013, 19:50
od r.martinec
bylo to čerstvě koupené auto,3dny,namydlený motor,mytý wapkou,v svorkovnicích mokro,EGR čištěn a funkční.vysušeno,nová AKU a je v pořádku
Re: HDI chyba P0402
Napsal: 20 říj 2022, 15:23
od Pavel Brno
Také řeším tento problém. dal jsem nový EGR a přetrvává. Podle čeho vlastně jednotka pozná že je průtok přes EGR nadměrný?
Re: HDI chyba P0402
Napsal: 20 říj 2022, 19:46
od passion
Z váhy, ktorá môže kecať.
Re: HDI chyba P0402
Napsal: 27 říj 2022, 10:48
od roman1648
Hlavně taky EGR v druhovýrobě nefungují, třeba 1.6hdi můžeš dát co chceš a dobrý to nebude,zkoušeli jsme Valeo,MagnetiMarelli,Hitachi,když nezlobil hned tak do půl roku, jakž takž funguje Wahler ( BorgWarner ) ale nevím no
Re: HDI chyba P0402
Napsal: 12 lis 2022, 08:53
od Pavel Brno
Tak to bylo elektromagnetickým ventilem, zustával viset otevřenej, tím pádem byl furt otevřenej egr.
Re: HDI chyba P0402
Napsal: 13 lis 2022, 16:55
od roman1648
Tak s tím BorgWarnerem jsem to zakřiknul, teď se vrátil jeden po půl roce...P308 1.6HDi, najeto na něj prd, zůstává pootevřený...

, prostě ta kvalita dílů stojí za velký hovno
Re: HDI chyba P0402
Napsal: 13 lis 2022, 19:41
od Marek001
No je to tak... najväčší problém u náhrad EGR sú buď zle dovierajúce sedlá, alebo nesprávne vyrobené vratné pružiny, ak to nie je 100% charakteristika ako u origo je skôr či neskôr problém.