TDI PD 85kW vs 96kW - který vybrat

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
RomanT
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Odpovědi: 0
Registrován: 13 bře 2008, 08:15

TDI PD 85kW vs 96kW - který vybrat

Příspěvek od RomanT »

Chci pořídit sharana, alhambru nebo galaxyho z let 2002-2004, a protože jsou tam téměř pouze TDi s 85kW nebo 96kW, tak se ptám, zda jsou v těchto motorech nějaké zásadní konstrukční odlišnosti, nebo zda je jeden výrazně horší než druhý. Motor budu chtít trošku chipnout a najede přes 60 000/rok. Díky
Octavia business 2002, ALH + noname chip
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Určitě 96kW - má větší turbo a intercooler a pravděpodobně i spodek víc snese. Jede tak dobře, že nemá už cenu to upravovat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
wintrej
Přispěvovatel
Příspěvky: 405
Odpovědi: 0
Registrován: 10 črc 2007, 10:59

Příspěvek od wintrej »

na najazd 60 tis km ročne by som si kupil nové auto.Toto čo chceš z roku 2002-2004 bude mať najazdené už teraz 400tis + Aby to nebolo furt na dielni.
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Odpovědi: 0
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

za me taky 96. Je to presne jak pise Marek,paradox je ze zitra si jdu pro Sharana 85 :D
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mimochodem - v jednom modelovém roku se Galaxy dělaly i s motorem BTB 110kW.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7568
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

já bych koupil 85kW. je jich daleko víc - takže v případě potřeby vše lépe seženeš. Ťuknout 96/110kW na předek tak chladiče, saharu a podobně budeš shánět horko těžko. Navíc 85kW má turbínu Garrett a setrvák Sachs, 96/110kW má KKK/Luk.
Od někdy, datum u Fordu nevím, má je 85kW motor stejný jako 96/110kW (kromě pístů)

navíc 85/96 kW není ani pocitově za jízdy žádný extra rozdíl, se 110kW jsem nejel. A navíc 85kW má lepší "spodek"..líp se s tím jezdí, když je to tak těžké a velké auto

Ale spíš bych se zaměřil na celkový stav a hlavně jak moc to je nebo není shnilé.. kolikrát chybí kus nosníku a podobně.. FORD se na tom nehezky podepsal :(
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Odpovědi: 0
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

no taky cumim, ze nalitas 60tis rocne a chces kupovat takovou vojezdenou starou vranu :o :o :o
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
romanseat
Přispěvovatel
Příspěvky: 167
Odpovědi: 0
Registrován: 07 črc 2008, 16:07
Bydliště: okoli Brna

Příspěvek od romanseat »

Vici píše:já bych koupil 85kW. je jich daleko víc - takže v případě potřeby vše lépe seženeš. Ťuknout 96/110kW na předek tak chladiče, saharu a podobně budeš shánět horko těžko. Navíc 85kW má turbínu Garrett a setrvák Sachs, 96/110kW má KKK/Luk.
Od někdy, datum u Fordu nevím, má je 85kW motor stejný jako 96/110kW (kromě pístů)

navíc 85/96 kW není ani pocitově za jízdy žádný extra rozdíl, se 110kW jsem nejel. A navíc 85kW má lepší "spodek"..líp se s tím jezdí, když je to tak těžké a velké auto

Ale spíš bych se zaměřil na celkový stav a hlavně jak moc to je nebo není shnilé.. kolikrát chybí kus nosníku a podobně.. FORD se na tom nehezky podepsal :(
jak to mylsis FORD nehezky podepsal? sem myslel ze dokurvili jen SAG 1 jejich prevodovkama :-) dik
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No tak já nevím, ale převodovky Ford v jedničkových modelech byly statisticky mnohem spolehlivější, než dvouhřídelové šestikvalty ve dvojkách. To potvrdí každý, kdo tahle auta zná.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14439
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ta převodovka Ford, to je z Mondea 1/2 nebo odkud?
romanseat
Přispěvovatel
Příspěvky: 167
Odpovědi: 0
Registrován: 07 črc 2008, 16:07
Bydliště: okoli Brna

Příspěvek od romanseat »

Marek77 píše:No tak já nevím, ale převodovky Ford v jedničkových modelech byly statisticky mnohem spolehlivější, než dvouhřídelové šestikvalty ve dvojkách. To potvrdí každý, kdo tahle auta zná.
lidi co tohle maji tak skoro vsichni resili
synchrnon na 3jce, a nebo s tim jezdi
s meziplynem, o 2jkach sem neslysel
je statisticky dokazano, ze slunce vyjde
kazde rano :-D :-D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tomas.cz píše:Ta převodovka Ford, to je z Mondea 1/2 nebo odkud?
Stejná není, ale je dost podobná.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“