Stránka 1 z 2
JAK STARTOVAT BEZ ŽHAVÍCÍCH SVÍČEK? vyřešeno
Napsal: 23 bře 2013, 20:16
od k.amerika
Ahoj, přemýšlím jak udělat aby vůz šel nastartovat bez fungujíicích žhaviček.. Palivo na které jezdím mi je bude neustále likvidovat.. Napadlo mě jedině dát výkonnou topnou spirálu do sání, aby ohřála nasávaný vzduch..
Něco podobného třeba:
http://www.brisk.cz/zhavici-svicky/ohrivace-vzduchu
Nebo dát žhavící svíčky do sání před každý válec?
Co myslíte, nebo máte někdo jiné nápady? Děkuji..
Napsal: 23 bře 2013, 21:04
od origoš
Záleží, co máš za auto. Pro přímý vstřik to fungovat bude, ale u komůrkáče ne.
Napsal: 23 bře 2013, 21:50
od k.amerika
P 306 1,9TD čerpadlo bosch, r.v. 96
Napsal: 23 bře 2013, 23:10
od origoš
To je komůrka. Co to máš za palivo které by likvidovalo žhaviče a ostatní komponenty ne?
Napsal: 24 bře 2013, 05:26
od k.amerika
A tedy u komůrky by před každým válcem třeba tahle žhavička nepomohla?
http://www.brisk.cz/zhavici-svicky/zhav ... e-agregaty
Jedná se o použitý motorový olej, ale čištěný odstředěním od sazí a jiných nečistot, je z toho šedivá tekutina, po namíchání 1:1 s naftou motor nekouří, jede dobře atd, jen to po cca 2000km upálí žhavící svíčky..
Napsal: 24 bře 2013, 21:18
od origoš
U nás na to samé jezdí hoch s Berlingem a žhavičky mu neodchází. Já taky nevidím důvod, proč by měly odcházet. Problém může být ve žhavicím relátku, které někdy zůstane sepnuté.
Napsal: 24 bře 2013, 21:55
od jericho-3
Nebo bude mít trysky jako košťata a sem tam mu žhavičku ostříknou..

Napsal: 25 bře 2013, 06:26
od k.amerika
Jedna známá postava zde na foru, milos.slovacek a nejen on tvrdí z vlastních zkušeností a ne jen teoreticky že motorový olej, vyjetý, tedy již neobsahuje žádná adetiva protože je motor už spotřeboval ani přísady proti hoření atd, pouze základní olej a saze, hoří to daleko lépe než nafta a proto to upálí žhavící svíčky.. Auto mi chytalo na otočení, po ujetí cca 2000km mi to přestalo chytat, vyměnil jsem svíčky a staré byli uplně okousané.. S novýma to zase chytá na otočení.. Je možné že už byli načaté, opsal jsem kilometry a uvidím kolik vydrží teď

Ale jak o tom přemýšlím, když jsem svíčky měnil u zpola vychladlého motoru, sem tam se ozvalo jakési cvaknutí, ikdyž nebyl zapnutý klíček, ale jen v zapalování, je možné že by žhavící relátko opravdu nějak blblo, bateri to nevybíjí a bez žhavení to nechytne, tak jedině že by zůstalo seklé při jíždě, ale proč by to cvakalo při vypnutém motoru.. Děkuji za postřehy a názory, nemá tedy cenu abych cpal žhavičky na sání, pokud to nebude mít žádný ani malý význam.. Nejdřív se podívám na to relé.
Napsal: 25 bře 2013, 10:47
od v4s1m4
to že mám vyplej motor a du se mrknout pod kapotu a cvakne jeno z relátek bych neviděl na škodu alespoň co pozoruju u našich aut....
Napsal: 25 bře 2013, 15:40
od jm
Zdravím
někdo to už probíral zkus hledat
psal že od svíčky k pístu zvětšil díru snad devítkou
vrtákem a od té doby má klid na P 205
chtěl jsem to taky zkusit na P405 ale přístup jak
k penězům a hlavu sundavat nebudu
Asi tak
Hodně zdaru.
Napsal: 25 bře 2013, 17:21
od jericho-3
Takže provrtal předkomůrku a přestalo co? Max. to mohlo být hlučnější, ale ta díra o mnoho menší není, je oválná a ten důvod mi uniká...Možná by stálo zato, natáhnout si zkoušečku od svíčky do kabiny a sledovat, zda svíčky nežhaví přo jízdě...Svíčky odchází , když tryska stříká velkým kuželem a zasáhne žhavičku.Samozřejmě vlastnosti střiku vyjetého oleje jsou patrně jiné, než nafty..
Napsal: 25 bře 2013, 17:46
od origoš
Ještě by mohl být problém v tryskách. Buď mohou špatně rozprašovat, nebo jsou z jiného motoru. Ten kladeňák na tu srágoru jezdí asi pět let a žhaviče neměnil.
Napsal: 25 bře 2013, 19:01
od k.amerika
Natáhl jsem drátek se žárovkou do kabiny a svíčky mi žhaví jak mají, takže jedu dále podle Vás a budu problém hledat v tryskách, ale než se do toho pustim, fakt asi počkám jestli mi to žhavičky po nějakém čase zase neoddělá, zatím jsem s novými stihl najet pár set km a zatím to chytá stále dobře. V sekci "jak se jezdí na rostlinu" píšou snad všichni že musí svíčky alespoň jednou ročně měnit protože tam lijí různé sajrajty a ty ty svíčky oddělají, ale zní od Vás logicky, proč by palivo které ředím na co nejvíce podobnou viskozitu jako je nafta, mělo jinak prášit než nafta a pálit žhavice. Takže to asi jedině špatně rozprašuje jak naftu tak cokoliv..
Napsal: 25 bře 2013, 21:25
od jm
Už jsem vám to našel tak si počtěte
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=30
takže ne svíčkou ale vstřikem,omlouvám se už je nějaký pátek co jsem
to řešil.
Napsal: 26 bře 2013, 08:57
od k.amerika
Dobře, díky za odkaz, někdo to takto udělá aby mu to tak často nezakarbonovalo, ale jakou to má souvislost se startováním motoru bez funkčních žhavících svíček?