Stránka 1 z 2
rozvody - AFN , O1, Tdi 99
Napsal: 29 bře 2013, 12:50
od lukas.novot
Mám pár dotazů,
1)když se dá nový rozvodový řemen je jedno jak ho otočím?
2)potřebuju protočit motorem, abych dostal setrvák na rysku HÚ, musím mít zařazenou 5rychlost? Nebo se vše dělá na neutrál?
3)s čím podržet ozubené kolo váčky, když nemám přípravek a potřebuju ho povolit a pak utáhnou?
Díky
Napsal: 29 bře 2013, 12:56
od UchoTD
normalne neutral a točíš motorom,ak nemáš pripravok tak zhod dole dekel ventilov,zhod dole držiak vačky pri vakuovke ,samozrejme aj vakuovku a daj tam nejaký kusok pasoviny alebo pravitko,aby to bolo "zaaretované"
Napsal: 29 bře 2013, 13:08
od Marek77
Tak především mi nejde do hlavy, jak Octavia 1 z roku 1999 může mít motor AFN. Takže buď AHF, nebo to není Octavia.
Povolovat kolo vačky přes pravítko může leda debil, který tím riskuje, že urve uložení vačky, případně že mu ta vačka rupne celá. Pár takových vykuků jsem při práci viděl, jak potom lítali a sháněli díly po vrakáčích.
Řemen nemá smysl otáčení, čili je to jedno, jak ho dáš. Pokud je starší a chceš ho dávat zpátky, musíš ho dát tak, jak byl, ale u nového je to buřt.
Tu páku na chycení vačkového kola si vyrob, ale přes pravítko ani přes řemen to nedělej.
Otáčet motorem jde nejlépe ořechem 12-hr na kole kliky. Samozřejmě na neutrál a doporučuju vyndat žhaviče.
Napsal: 29 bře 2013, 13:18
od Jawas
ja to delam i bez aretace na vačce nechce se mi sundavat dekl
Napsal: 29 bře 2013, 13:19
od UchoTD
ja som napísal ako si ma zaaretovať vačku ked bude napinať remen ..nemyslel som tým,že má cez pravitko povolovať vačku.čiže som neodpovedal na jeho otázku ako povoliť kolo vačky

Napsal: 29 bře 2013, 13:28
od lukas.novot
Jo je to ahf. Pravítko na váčku mám. Ale mě šlo hlavně o ten klíč na ozubené kolo.
Potřebuju ho vyrobit bez svářečky. Znáte někdo na Praze 4 prodejnu hutního materiálu. Do Ferony e mě nechce je to daleko
Napsal: 29 bře 2013, 13:30
od Jawas
jakej klič mas na mysli asi jsem natvrdlej
Napsal: 29 bře 2013, 13:39
od lukas.novot
Klíč pro aretaci řetězového kola rozvodu vačkového hřídele.
Napsal: 29 bře 2013, 13:53
od Jawas
no vacku mas snad zaaretovanou tim pravitkem ne,ty potrebujes povolit to ozubene kolo na vacce?ti tam snad tece olej
Napsal: 29 bře 2013, 14:26
od vikino1
A prečo sa to ozubené kolo vačky vôbec musí povolovať? Bez toho ten remeň nesedí alebo je to pre presné nastavenie?
Napsal: 29 bře 2013, 15:26
od lukas.novot
Podle dílenské příručky.
Napsal: 29 bře 2013, 19:24
od jini
vikino1 píše:A prečo sa to ozubené kolo vačky vôbec musí povolovať? Bez toho ten remeň nesedí alebo je to pre presné nastavenie?
Řemen sedne vždycky, ale pravítko do drážky vačkového hřídele většinou nejde nasadit. Nastavení vačky VAGem u rotačky nezjistíš.
Vačkové kolo se dá zadržet za loukoť vhodným hasákem
Napsal: 29 bře 2013, 20:14
od vikino1
Takže B je správne pre presné nastavenie vačky. ĎAKUJEM!

Napsal: 29 bře 2013, 20:44
od TDI tech
lukas.novot píše:Klíč pro aretaci řetězového kola rozvodu vačkového hřídele.
Ake retazove kolo? ved je tam remen? Si na praskoch alebo co? Radsej to daj niekomu spravit, lebo si koledujes o pruser.
Napsal: 30 bře 2013, 06:52
od Jawas
TDI tech píše:lukas.novot píše:Klíč pro aretaci řetězového kola rozvodu vačkového hřídele.
Ake retazove kolo? ved je tam remen? taky jsem to dost dobre nechapal
