Stránka 1 z 2
Problem s TDI PDE?
Napsal: 26 led 2006, 12:22
od duro77
Zdravim,
uz som to raz v starom fore preberal. islo o vynechavanie jedneho valca u 1.9 TDI PD na nasej Fabii. Len strucne, diagnostika vtedy doporucila vymenu vsetkych styroch PDE jednotiek. tomu som sa samozrejme branil tak dlho, az po tyzdni statia v suchu v servise, ked na moju ziadost bola diagnostika prevedena opät, bolo prekvapivo vsetko OK. motor bezal ako hodinky bez akejkolvek vymeny cohokolvek. odvtedy som najazdil bez problemov okolo 3000 km a problem je tu opät. presne tie iste priznaky. boli tu vtedy nejake tipy, ze by to mohlo byt v kabelazi motora a pod. moze byt, ze sa tam niekde tvori vlhkost a ta takto sarapati? vtedy to bolo tiez tak, ze s autom sa nejaky cas nejazdilo, stalo vonku na mraze a po otepleni (par dni nato) bol problem tu.
Vdaka za tipy a rady
duro
Napsal: 26 led 2006, 14:46
od vwphun
Dochází k uhnívání kabeláže v motorovém prostoru u levého podélného nosníku (pod AKU). Ale u starších Fábií, nevím jestli u nových bylo toto vyřešeno. Zkusil bych vydělat AKU a podívat se na kabeláž.
Napsal: 26 led 2006, 18:16
od dodiak
do roku 2002 bol kabelovy zvazok omotavany zlou izolaciou a dosledku slabeho priechodu vzduchu kable zacali hnit izolacia na kabloch sa naboptnala a vo vnutri kabla je hotova pohroma prechodovy odpor ako remen .Vymiena sa to na zaruku a v skode to dobre vedia.
Re: Problem s TDI PDE?
Napsal: 26 led 2006, 18:27
od maros4341
duro77 píše:Zdravim,
uz som to raz v starom fore preberal. islo o vynechavanie jedneho valca u 1.9 TDI PD na nasej Fabii. Len strucne, diagnostika vtedy doporucila vymenu vsetkych styroch PDE jednotiek. tomu som sa samozrejme branil tak dlho, az po tyzdni statia v suchu v servise, ked na moju ziadost bola diagnostika prevedena opät, bolo prekvapivo vsetko OK. motor bezal ako hodinky bez akejkolvek vymeny cohokolvek. odvtedy som najazdil bez problemov okolo 3000 km a problem je tu opät. presne tie iste priznaky. boli tu vtedy nejake tipy, ze by to mohlo byt v kabelazi motora a pod. moze byt, ze sa tam niekde tvori vlhkost a ta takto sarapati? vtedy to bolo tiez tak, ze s autom sa nejaky cas nejazdilo, stalo vonku na mraze a po otepleni (par dni nato) bol problem tu.
Vdaka za tipy a rady
duro
prepac, ale necital som stary prispevok. Aka bola zavada? Vynechavanie prveho valca ?
Napsal: 27 led 2006, 08:25
od duro77
Nazdar,
Fabia je r.v.2001, ma najazdenych 126 tis.km a biodiesel netankujem.
Ked bolo auto v servise, tak pamät chyb ukazala sporadicke vynechavanie jedneho valca - konkretne druheho. diagnostika ukazala aj problemy v napätovom okruhu, ci nieco podobne. v servise vtedy aj nejaku kabelaz narezali a vysusili (tiez, ze zvolavacka z fabriky) - urcite ju ale nemenili.
uz mam dohodnuty termin z technikom od Audi, tak neviem ci mam este skusat skodovacky servis - pravdupovediac, nahanaju mi od novembra strach a mam pocit, ze ma chcu vytunelovat....
tupo precitat, co mi vyhodi diagnostika a nauctovat opravu za 2000 euro viem aj ja.
len pre upresnenie, ide o servis v SRN. inak je auto viacmenej kvalitne servisovane na SK.
duro
Napsal: 27 led 2006, 19:23
od maros4341
precitaj pamet zavad vag-comom, skopiruj kody zavad a prenes ich sem na forum - je dolezite ci je zavada - vynechavanie valca - elektricka alebo mechanicka

Napsal: 27 led 2006, 22:03
od Trhač asfaltu
Neviem ci je to iba chyba skodoviek lebo ja mam presne ten isty problem na mojom kombajne. Riesi sa to uz 3 mesiac postupnými výmenami vstrekov, teraz aj RJ a uz neviem co bude nabuduce.
Chvilu to jazdi ako nove ale po par dnoch je z toho do dosiahnutia aspon 60 st. trojvalec.
Po vypnuti a opatovnom zapnuti motora pri tych 60 st. uz ide normalne. Keby sa dalo ten výpis z Vagu bol by som velmi rad
Ak ma niekto podobnu skusenost aj s pripadnym riesenim kludne mozte poradit lebo po 3 mesiacoch skusania uz neviem ako dalej.

Napsal: 27 led 2006, 22:15
od maros4341
Trhač asfaltu píše:Neviem ci je to iba chyba skodoviek lebo ja mam presne ten isty problem na mojom kombajne. Riesi sa to uz 3 mesiac postupnými výmenami vstrekov, teraz aj RJ a uz neviem co bude nabuduce.
Chvilu to jazdi ako nove ale po par dnoch je z toho do dosiahnutia aspon 60 st. trojvalec.
Po vypnuti a opatovnom zapnuti motora pri tych 60 st. uz ide normalne. Keby sa dalo ten výpis z Vagu bol by som velmi rad
Ak ma niekto podobnu skusenost aj s pripadnym riesenim kludne mozte poradit lebo po 3 mesiacoch skusania uz neviem ako dalej.

zajdi niekam kde ( p.Ceri v garazach na sidlisku Nad Jazerom ) ti vedia urobit vypis zavad z RJ motora a vystav ich tu na fore - riesenie urcite pride -

Napsal: 27 led 2006, 22:18
od Trhač asfaltu
Ja mam chybu stale tu istu elektricka chyba vstreku na valci 1 aj po vymene za ine(nie nove ale funkcne) vstreky sa to objavilo na tom istom valci
Napsal: 27 led 2006, 22:24
od maros4341
problem je v kabelazi v hlave motora - mal som za posledny mesiac tri rovnake auta s tym istym problemom - stale elektricka chyba na prvom valci - 2x superb 1x passat - pomohlo vycistenie a napruzenie kontaktov v dvojpinovom konektore pre vstrek prveho valca

Napsal: 27 led 2006, 22:52
od Trhač asfaltu
maros4341 píše:problem je v kabelazi v hlave motora - mal som za posledny mesiac tri rovnake auta s tym istym problemom - stale elektricka chyba na prvom valci - 2x superb 1x passat - pomohlo vycistenie a napruzenie kontaktov v dvojpinovom konektore pre vstrek prveho valca

zajtra idem na to a uvidime ako sa to bude spravat zatial vdaka
Napsal: 28 led 2006, 23:42
od duro77
maros4341 píše:precitaj pamet zavad vag-comom, skopiruj kody zavad a prenes ich sem na forum - je dolezite ci je zavada - vynechavanie valca - elektricka alebo mechanicka

Zdravim,
takze aspon strucne z protokolu diagnostiky na VAS 5052:
--Obsah pamäte zavad:
-16686 P0302 035
Valec 2, vynechavanie spalovania, sporadicka chyba
-18075 P1666 035
18075 Ventil vstrekovacej jednotky valca 2 - N241, elektricka chyba v napätovom okruhu, sporadicka chyba
...potom su tam zaznamenane udaje z testov oznacenych 1 az 5. v kazdom je uvedena chyba na valci c.2 - N241 (elektricka chyba v napätovom okruhu) a doporucenie vymeny vstrekovacej jednotky.
-manualna kontrola odporu kontaktov ventilu PDE jednotky: 1.az 4. valec - 0 Ohm (malo by byt 0,21-0,23 Ohm), doporucenie vymeny PDE jednotky 1.valca.
-koniec merania
--na zaver test pri beziacom motore, zahriatom na 80 St. Celzia:
-hodnoty jednotlivych dyz: 1. az 4. valec ma 14 (malo by byt 0)
...zaujimave bolo, ze to manualne meranie odporu urobili aj za mojej pritomnosti, asi tyzdem po prvej diagnostike - bolo opät 0. ked sme nato urobili skusku pri beziacom motore, tak diagnostika povedala OK a motor bezal bez problemov. ako to teda vlastne je s tym odporom? na zaklade toho mi totiz servisak argumentoval, ze treba vymenit vsetky 4 PDE!
...a preco doporucovala diagnostika menit PDE 1.valca, ked pamät zavad spomina stale 2. valec?
tak dufam ze som na nic nezabudol, pripadne neskomolil - mam to totiz v nemcine
duro
Napsal: 15 úno 2006, 21:53
od Trhač asfaltu
Trhač asfaltu píše:maros4341 píše:problem je v kabelazi v hlave motora - mal som za posledny mesiac tri rovnake auta s tym istym problemom - stale elektricka chyba na prvom valci - 2x superb 1x passat - pomohlo vycistenie a napruzenie kontaktov v dvojpinovom konektore pre vstrek prveho valca

zajtra idem na to a uvidime ako sa to bude spravat zatial vdaka
takze radsej som nepisal hned ci sa to znova neobjavi ale mozem poklepat po kapote ze to bolo presne v tom kontakte auto jazdi od vtedy bez problemov

srdecna vdaka za radu
Napsal: 15 úno 2006, 21:58
od maros4341
...to mam z vlastnej skusenosti..... zajtra opat ten isty problem ....octavia TDI-PDE 96kw ....vynechavanie 1.valca. Jedine co si neviem vysvetlit, je to ,ze zavada sa objavuje stale len na 1.valci

Napsal: 22 úno 2006, 13:02
od guido-xl
ahoj, mal som ten isty problem fab RS vag kod- 16686, valec 2. chyba zapalovania. vymenil som kabelaz v hlave a zatial to vyzera dobre.
bolo mi povedane ze to je velmi casta chyba u tdi Pd motorov.