Stránka 1 z 1
šrouby čerpadla rotačka TDi
Napsal: 05 kvě 2013, 19:57
od maiello
Ahoj, má někdo tušení proč je nutné měnit šrouby řemenice u čerpadla po každém povolení? potřebuju hýbnout předvstřikem a všude jsem se dočetl že šrouby po povolení vyměnit za nové.
Ale proč? Dotáhnu zajistim třeba barvou nebo tmelem a hotovo ne?
díky
Re: šrouby čerpadla rotačka TDi
Napsal: 05 kvě 2013, 20:30
od kajakgsxr
maiello píše:Ahoj, má někdo tušení proč je nutné měnit šrouby řemenice u čerpadla po každém povolení? potřebuju hýbnout předvstřikem a všude jsem se dočetl že šrouby po povolení vyměnit za nové.
Ale proč? Dotáhnu zajistim třeba barvou nebo tmelem a hotovo ne?
díky
Z důvodu menší pevnosti materiálu šroubů,větší silou dotažení se lehce utrhnou,t.j. z bezpečnosti proti samovolnému přetržení šroubů při provozu, třeba po několikátém povolení a utažení.
Pokud cítíš při utahování pořád jakoby do měkka,jsou načaté,dej radši nové.
Napsal: 05 kvě 2013, 21:40
od jericho-3
Je dobře si položit otázku, proč tam nedají pořádné šrouby..Utažení 20 NM nemůže šrouby natrhnout, ale dobře předpokládají, že to většina lidí zarve..Já osobně utržený ještě neviděl..

Napsal: 06 kvě 2013, 00:19
od yardarytarda
je to předepsané pouze pro šrouby které mají takové oslabení na těle(prej pružnej šroub)..Jinak jsou to pevnostní 8.8 myslím.Vyšroubuj jeden a podívej se jestli tam máš ty oslabené..Nevim proč,ale když příjdeš do škodovky tak ti nabídnou ty nebo ty..Dávám klasiku a pak už nic nemusíš měnit..
Napsal: 06 kvě 2013, 11:39
od maiello
díky, jsem si řikal že je to nějaký divoký, ale dočelt jsem se to ve dvou publikacích.
Pravda je že kvuli šroubům měnit motor.
Ale na druhou starnu kvuli hýbnutí čerpadlem měnit šrouby.
Dám tam ty původní a zajistim je tmelem a zakápnu barvou a nazdar.
Zrovna čerpadlo nemá nějaký velký odpor ani rázy aby se to střihlo.
jsem kousek pod středovou lajnou v grafu, tak to chci dorovnat, jde to nějak moc tvrdě.
Díky za názory.