DPF (FAP) filter, naozaj taký problém???
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
DPF (FAP) filter, naozaj taký problém???
Vopred sa ospravedlňujem, ak sa tu už také niečo riešilo, ale nenašiel som to.
Páni, potrebujem súrnu a odbornú radu - robí naozaj FAP filter veľké problémy pri NOVOM aute pri nasledovnom štýle jazdenia?:
väčšino dennodenné jazdenie do práce = 2x15 km, a tých 15 km je tak 2 km mesto (križovatky, retardéry,...), 5km obec (ustálených 55km/h) a ostatok mimo obec. Raz do mesiaca 2x100km a raz do roka 2x1000 km. Do roka +- 10 000 km.
Totiž kamarátka si chce kúpiť new auto, ja som v úlohe hlavného poradcu, pričom ja som sa uberal smerom, že nižšia stredná trieda a to chce diesel, aby človeka nesralo 10-15 rokov (toľko je predpoklad, že auto bude mať), že to žerie 7-8l/100km (čo benzín pri spomínanom jazdení bude). Vybrali sme Astru 1,7 CDTi, ale predajca nás výrazne odhováral od dieslu pri takomto jazdení, vraj FAP filter nenechá na seba dlho čakať...no ale ak nie diesel, tak potom ani Astru, pretože Astra (1400 kg pohotovostka, 205-215 pneu) s benzínom proste bude žrať 7-8l/100, čo je veľmi veľa...
Ja som veľa o FAP počul, dosť som počítal, ale bol som v tom, že prvé problémy prichádzajú po min 100 000 km, čo už by sa dalo akceptrovať a ak by ho aj bolol treba raz za 100 000 km vymeniť, tak to nei je tragédia...hlavne keď sa 100 000 km najazdí za 10 rokov...ale podľa predajcu príde problém onedlho, nie po 100 000 km, z toho som zmätený...
ĎAKUJEM!
Páni, potrebujem súrnu a odbornú radu - robí naozaj FAP filter veľké problémy pri NOVOM aute pri nasledovnom štýle jazdenia?:
väčšino dennodenné jazdenie do práce = 2x15 km, a tých 15 km je tak 2 km mesto (križovatky, retardéry,...), 5km obec (ustálených 55km/h) a ostatok mimo obec. Raz do mesiaca 2x100km a raz do roka 2x1000 km. Do roka +- 10 000 km.
Totiž kamarátka si chce kúpiť new auto, ja som v úlohe hlavného poradcu, pričom ja som sa uberal smerom, že nižšia stredná trieda a to chce diesel, aby človeka nesralo 10-15 rokov (toľko je predpoklad, že auto bude mať), že to žerie 7-8l/100km (čo benzín pri spomínanom jazdení bude). Vybrali sme Astru 1,7 CDTi, ale predajca nás výrazne odhováral od dieslu pri takomto jazdení, vraj FAP filter nenechá na seba dlho čakať...no ale ak nie diesel, tak potom ani Astru, pretože Astra (1400 kg pohotovostka, 205-215 pneu) s benzínom proste bude žrať 7-8l/100, čo je veľmi veľa...
Ja som veľa o FAP počul, dosť som počítal, ale bol som v tom, že prvé problémy prichádzajú po min 100 000 km, čo už by sa dalo akceptrovať a ak by ho aj bolol treba raz za 100 000 km vymeniť, tak to nei je tragédia...hlavne keď sa 100 000 km najazdí za 10 rokov...ale podľa predajcu príde problém onedlho, nie po 100 000 km, z toho som zmätený...
ĎAKUJEM!
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
No ale to nebola odpoveď na moju otázku
Otázka je jasná a nejaké PROČ na to nemajú vplyv
No PROČ sú 2:
1. spotreba (aktuálne auto papá v zmiešanej prevádzke cca 6l/100 a keďže je 17 ročné, človek by čakal, že s moderným autom to bude skôr menej, ako viac)
2. tie diesle aj normálne dynamicky jazdia, na rozdiel od základných benzínov, ktoré sú dobré akurát nato, aby sa auto vôbec hýbalo, ale o nejakej dynamike sa človeku možne len snívať...
No PROČ sú 2:
1. spotreba (aktuálne auto papá v zmiešanej prevádzke cca 6l/100 a keďže je 17 ročné, človek by čakal, že s moderným autom to bude skôr menej, ako viac)
2. tie diesle aj normálne dynamicky jazdia, na rozdiel od základných benzínov, ktoré sú dobré akurát nato, aby sa auto vôbec hýbalo, ale o nejakej dynamike sa človeku možne len snívať...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Položím stejnou otázku - proč diesel? Při předpokládaném ujetí 10.000 km ročně se totiž naftový motor nemůže vyplatit. Pravdou sice může být, že spotřeba u srovnatelného benzinového motoru bude dejme tomu o 20-30% vyšší, než by byla u motoru naftového, ale pořizovací cena naftového auta je stále podstatně vyšší, než by byla u benzinového. Čili dá se předpokládat, že ty investice budou z dlouhodobého hlediska dost stejné.
Astra (když už jsme konkrétně u tohoto modelu) dnes nabízí velmi slušné benzinové motory, které jsou mimořádně úsporné. Opel už není, co býval - motory má na dobré úrovni a výkonové parametry či spotřeba jsou mimořádně příznivé, zejména u motorů s turbem. Například motor 1,4T s výkonem 140 koní má udávanou spotřebu necelých šest litrů, což na takovou dynamiku je víc než slušné. Pokud NE turbo, pak stokoňová 1,4 taky pojede dobře (pro babu úplně stačí) a spotřeba je 5,3.
Osobně bych v takovém případě volil benzinový motor.
Astra (když už jsme konkrétně u tohoto modelu) dnes nabízí velmi slušné benzinové motory, které jsou mimořádně úsporné. Opel už není, co býval - motory má na dobré úrovni a výkonové parametry či spotřeba jsou mimořádně příznivé, zejména u motorů s turbem. Například motor 1,4T s výkonem 140 koní má udávanou spotřebu necelých šest litrů, což na takovou dynamiku je víc než slušné. Pokud NE turbo, pak stokoňová 1,4 taky pojede dobře (pro babu úplně stačí) a spotřeba je 5,3.
Osobně bych v takovém případě volil benzinový motor.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Mno, viezol si sa na tom aute? Tých 100 k je papierových, dosiahnutých za špecifických parametrov, pravdou je, ž eje to leňoch, pocitovo slabšie, ako Corsa 1,2 33kW z roku 1996...spotreba 5,3l/100 pri 1400 kg aute a pneu šírka 205 je tiež len vysokoteoretický údaj...Marek77 píše:Pokud NE turbo, pak stokoňová 1,4 taky pojede dobře (pro babu úplně stačí) a spotřeba je 5,3
A spotreba oturbených benzínových motorov? neverím na rozprávky typu 6l/100 km...áno, môže byť, pri ústálenej jazde 90 km/h, ale tak sa na tom jazdiť nebude. Kukni tu:
http://moje.auto.cz/Marek-R/astra.html
http://www.autorevue.cz/test-opel-astra ... extchapter
http://www.tipcars.com/magazin-opel-ast ... -4769.html
http://life.ihned.cz/c1-49958190-test-o ... plne-praxi
http://www.mojeauto.sk/test-automobilu- ... -kw-turbo/
Všade píšu na benzín spotrebu tak, ako som vravel, aokolo 7,5...dlhšie trasy dôchodcovským štýlom 6l a mesto kľudne 10l/100...
EDIT - cena 1,7 CDTi je o 1000 € vyššia, ako 1,4 turbo; ak bude rozdiel v spotrebe 2l, tak za 150 000 km (plánovaná životnosť) je to 3000 l paliva = cca 4500 €. Ale vyššia cena nie je problém, zabolí len raz, kdežto vysoká spotreba bude bolieť navždy...
A ...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Ale prepáč, ja som sa nepýtal na to, či si mám kúpiť diesel a či benzín, ale ako je to so sraním sa FAPu 
Áno, môj názor je taký, že v tomto prípade j elepší diesel, aj keď sa málo najazdí a síce preto, lebo je predpoklad, že to auto bude mať majiteľka 10-15 rokov...ale ak by sa mal stále srať FAP, tak to treba prehodnotiť...
Áno, môj názor je taký, že v tomto prípade j elepší diesel, aj keď sa málo najazdí a síce preto, lebo je predpoklad, že to auto bude mať majiteľka 10-15 rokov...ale ak by sa mal stále srať FAP, tak to treba prehodnotiť...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Tiež je to
, ale:
1,7 CDTi 81kW (4,9-5,3 l/100):
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... power_e=81
1,7 CDTi, 96kW (5-5,5 l/100):
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... power_e=96
1,4 88kW (okolo 7,5):
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... power_e=88
1,4 B 74kW (okolo 7):
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... power_e=74
1,6B 85kW (6,5-7):
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... power_e=85
Tento priekum kompletne potvrdil moje domnienky, že tuto je najlepší (síce nudný) benzín 1,6 85kW...a tu píšu, že 1,7 CDTi 81 kW papá menej, ako 96 kw...a spotreba CDTi bude tesne nad 5 a potreba 1,4 B 88kW okolo 7,5...
1,7 CDTi 81kW (4,9-5,3 l/100):
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... power_e=81
1,7 CDTi, 96kW (5-5,5 l/100):
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... power_e=96
1,4 88kW (okolo 7,5):
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... power_e=88
1,4 B 74kW (okolo 7):
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... power_e=74
1,6B 85kW (6,5-7):
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... power_e=85
Tento priekum kompletne potvrdil moje domnienky, že tuto je najlepší (síce nudný) benzín 1,6 85kW...a tu píšu, že 1,7 CDTi 81 kW papá menej, ako 96 kw...a spotreba CDTi bude tesne nad 5 a potreba 1,4 B 88kW okolo 7,5...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
jj alebo tak takMarek77 píše:Když jsi tak přesvědčený, že máš pravdu, proč se nás ptáš na názor? Stejně si uděláš, co chceš, protože jsi vnitřně přesvědčený že Tvůj názor je správný.
Zbytečné téma.....
na 10tis rocne by som nad dieslom ani neuvazoval a ak predsa
tak problemy by si mal s autom aj bez filt
Naposledy upravil(a) matus dne 26 kvě 2013, 17:06, celkem upraveno 1 x.
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Dík, aspoň niekto to pochopilshark734 píše:Mam 307 HDi 100kw, denne jazdim 2x15km, cez vikendy viac, ale to je nahodne a neratam to. Ked som auto kupil regenerovalo kazdych 700-800km, teraz mi regeneruje kazdych 900-1000km. Otacky drzim vzdy okolo 2000ot/min a o FAPe ani neviem...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
ja som to pochopil ale ty chces aby ludia pisali to co chces pocut
ja uz som videl auta s ktorimi sa jazdi 10km dene a olej sa nemeni aspon
kazdy rok ale az po 15000km sam si tu pisal ze mas niekomu poradit
tak porad ak tomu rozumies a nepitaj sainych ak nestojis o ich radu ak je
akakolvek a toto su rady ludi ktori auta opravuju
tak vela zdaru pa
ja uz som videl auta s ktorimi sa jazdi 10km dene a olej sa nemeni aspon
kazdy rok ale az po 15000km sam si tu pisal ze mas niekomu poradit
tak porad ak tomu rozumies a nepitaj sainych ak nestojis o ich radu ak je
akakolvek a toto su rady ludi ktori auta opravuju
tak vela zdaru pa
Tak k tomu Fapu, je to jen jeden z mnoha problémů, doplňování močoviny, vadné snímače její hladiny, častá regenerace, přibývání nafty do oleje , tím znehodcování oleje a ničení motoru...Představa, že budu ještě za 10 -15 let/což je nesmysl, bude dávno po autě/řešit tyhle nesmysly, změna softweru, zadřené vstřikovače a podobné speciality moderních dieselů, to bude drahá cesta do práce..sice tohle je motor Fiat, kde patrně nejsou takové problémy, ale přece...Mě by moderní výkřiky dieselové techniky nesměly do baráku, pouze kdyby mi někdo koupil BMW, tak bych s ním tak 150000 km jezdil a pak ho prodal nějakému šílenci, který má rád hypotéky a je ochoten do auta cpát peníze.... 
nepropadat panice...