Záhadná závada HDI

Moderátoři: šulda, Moderátoři

musimtomit
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 06 úno 2007, 19:30
Odpovědi: 0

Záhadná závada HDI

Příspěvek od musimtomit »

Motor 2.0HDI 110 PS bez BSI-při 2700 ot při delší jizdě / cac 1-2 min/ přeskočí do nouzového režimu rozsvítí se kontrolka diagnostiky.Vypnu zapalování nastartuju a jedu normálně kontrolka po chvíli zhasne. Pokud jedu 2600 nic se neděju když jedu 2800 taky dobrý,když jdu přes 2700 plynule nahoru taky dobrý.V servisu na diagu to ukázalo špatný snímač tlaku turba nebo ventil co ovládá turbo . Vše vyměněno turbo nové a závada trvá,zkusil jsem měřit tlak turba při závadě je 0,75 čili nic nenormálního, snímači i vantil jsem měnil již opakovaně nepomáhá to.
Uživatelský avatar
milis
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 11 kvě 2007, 15:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od milis »

To je taky pěknej špek. Znovu bych zkontroloval utěsnění čidla v potrubí, jakož i těsnost od turba až po sání a vizuelně, jestli plynule chodí podtlaková regulace turba.
Šimák Petr
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 16 led 2008, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Šimák Petr »

Dobrý den, jelikož mám stejný problém s peugeotem 406 2.0 HDI 80 kilowat, vždy když jedu kolem 130 km/hod do kopce delší dobu, spadne motor do náhradního režimu. Na diagnostice to napíše odchylku regulace přeplňování. V peugeot servisu mi vyměnili všechny elektroventily ovládající turbo, egrventil, klabku sání včetně všech podtlakových hadiček, snímače tlaku turba, váhu vzduchu, egrventil, klapku sání, přehráli software počítače a závada stále trvá. Tvrdí, že mám špatné turbo. V diesel servisu mi turbodmichadlo zkontrolovali a tvrdí, že je v pořádku na stolici ukazuje správné hodnoty. Takže jsem udělal vše co se dalo a nikam to nevede. Je to záhada, píšete, že jste měl přibližně stejný problém, zajímá mě zda jste ho vyřešil a jak. děkuji za odpověď
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

ukázalo špatný snímač tlaku turba nebo ventil co ovládá turbo

Budem hadat diagnostika ti vypise chybu: namerany signal mimo toleranci
Ak vtej Francuzkej ... mas variabilne turbo tak ti to moze robit zaseknute ovladane naklapania lopatiek statora plynovej turbiny. Pravdepodobne ostali zaseknute niekde v dolnej krajnej polohe a turbo tym padom prekroci max. povoleny plniaci tlak ovela skor (uz pri spomanutych 2700 ot./min.) a aby nedoslo k poskodeniu motora riadiaca jednotka prejde do nudzoveho rezimu.
Podrobnejsie je to popisane tu: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 225#140225
Šimák Petr
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 16 led 2008, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Šimák Petr »

Ahoj - že je vysokej tlak turba to vím protože když odpojím regulaci podtlaku pro turbo tak přestane tlačit a tlak je naopak malej a auto samozřejmě netáhne .Navíc tohle turbo nemá regulaci naklápěním rotoru, ale pouze klapku která když je podtlak tak plní plným tlakem a když začne počítač vyhodnocovat že je tlak turba vysokej ,tak klapku začne upouštěním podtlaku otvírat a tlak turba odpustí do vejfuku. To všechno funguje při změnách zatížení motoru,tlak turba se pohybuje mezi 0,2 až 1,2 Baru podle toho jak na to šlapu . JENOMŽE jakmile zatížení motoru ustálím na dobu delší jak cca.1 minuta .tak turbo ustálí plnicí tlak okolo 0,6 Baru,a počítač vyhodnotí vysokej tlak a skočí do nouzového programu.A když se pokusím pohybovat klapkou regulace přímo na turbu /je tam totiž dlouhej závit a dvě matky/ změním poze hranici kdy turbo začne plnit , ale ne tlak . Tak a co tet
to je právě ta záhada. Děkuji za další podměty.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Ahoj - že je vysokej tlak turba to vím protože když odpojím regulaci podtlaku pro turbo tak přestane tlačit a tlak je naopak malej a auto samozřejmě netáhne .Navíc tohle turbo nemá regulaci naklápěním rotoru, ale pouze klapku která když je podtlak tak plní plným tlakem a když začne počítač vyhodnocovat že je tlak turba vysokej ,tak klapku začne upouštěním podtlaku otvírat a tlak turba odpustí do vejfuku. To všechno funguje při změnách zatížení motoru,tlak turba se pohybuje mezi 0,2 až 1,2 Baru podle toho jak na to šlapu . JENOMŽE jakmile zatížení motoru ustálím na dobu delší jak cca.1 minuta .tak turbo ustálí plnicí tlak okolo 0,6 Baru,a počítač vyhodnotí vysokej tlak a skočí do nouzového programu.A když se pokusím pohybovat klapkou regulace přímo na turbu /je tam totiž dlouhej závit a dvě matky/ změním poze hranici kdy turbo začne plnit , ale ne tlak . Tak a co tet
to je právě ta záhada. Děkuji za další podměty.
Pises hluposti! (LOL)

Pozri na:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 024#137024
Šimák Petr
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 16 led 2008, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Šimák Petr »

Děkuji za radu, ale moje auto je Peugeot HDI a ne Fiat JTD .
Tady waste gate ovládá počítač pomocí podtlaku přes elektro ventil,
a jsem psal když je třeba tlak turba zvyšovat tak počítač přes již zmiňovaný
elektro ventil, pustí kwaste gate podtlak a turbo začne plnit až na hranici 1.2 baru /měřeno manometrem připojeným mezi hadice před sáním/poté elektro ventil část podtlaku upustí a tlak turba klesne na cca 0.9 baru na to počítač opět reaguje otevřením elektro ventilu ten zvýší podtlak a turbo opět tlačí 1.2 baru./ Podtlak mezi elektro ventilem a vaste gatem také měřen vloženým manometrem/ to vše funguje při akceleraci motoru bezvadně při plném zatížení motoru. Jenže když zatížení motoru snížím a ustálím rychlost na 130 km,otáčky motoru klesnou na cca 2200 otáček,je elekto ventil otevřen a podtlakem otevírá waste gate a turbo tlačí cca 0.5 baru ,což je logické protože výfukové pliny nedosahují takového množství jako při plném zatížení a tudíž nemuže a ani nepotřebuje plnit plným tlakem 1.2 baru. A právě v tento okamžik kdy jedu těch změněných 130 km po dobu delší jak cca 40 vteřin tak dojde k tomu že spadne počítač na náhradní režim. A když poté přečteme závadu je tam kod 0246 měnič tlaku regulace tlaku přeplňování odchylka regulace. Tak píšu to dost jasně? Děkuji za další návrhy jak na to ???
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

No sorac kamarat.
Francuzka kok...

Stiahni si prezentaciu o HDi a skus sa do nej mrknut. Ja viem je velmi dlha, ale aspon sa mas coho chytit. Je tam rozobraty aj plniaci system a nasavacie potrubie ktore je viac nez komplikovane. (wallbash)

Najdes ju tu: http://www.subory.sk/download/94391/Vst ... .Bosch.ppt
Šimák Petr
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 16 led 2008, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Šimák Petr »

Děkuji snad mi to pomůže. Dnes jsem s tím provedl další jízdní test ,pokusil jsem regulovat waste gate pomocí podtlakové pistole a ucpal jsem elektro ventil tak aby nemohl hlásit závadu že je děravá membrána wase gatu . a zjistil jsem že pokut jedu těch kryzovejch 130 km tak je jedno jestli v ten moment tlačí turbo 0,2 nebo 0,6 baru/většího tlaku nedocílím / auto stejně hodí tu samou závadu. Pouze když netlačí turbo nic tak je to v pohodě. Jenže to už je asi plynovej pedál v jiné poloze protože abych udržel rychlost tak asi počítač dá větší množství nafty. Zajímavé je ale to že to auto jinak jede jako vystřelené z praku ,když šlapu plnej plyn a řadím až okolo 4000 otáček tak prokluzujou pneu pomalu bez přestání ještě v 80 km a to jsou tam nové zimní michelinky . Turbo při tom stylu extrémní jízdy tlačí už od 1800 otáček jak zmámené. Jen ta 130 je zakletá.Mám pocit jako kdyby tam už přede mnou někdo v Německu /tam jsem auto koupil/ někdo zasahoval do softwaru počítače a asi ne zrovna odborně ,nic jiného mně nenapadá. Tak asi zajedu k někomu kdo dokáže obnovit v počítači původní data jak je vymyslela fabrika. Je to zakletý? Škoda že se neozval /musimtomit/řešil na tomto foru stejný problém a nevím jak a jestli to nějak vyřešil.Moc děkuji za pomoc .
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Moznoze je to softwarovy problem ktory vznikol uz vo fabrike a prejavil sa az teraz. Napr. Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark ktora bola expedovana na Svajciarsky trh mala koly emisnim normam modifikovany soft. No a casom jej zacalo jeb... Za studena kolisal volnobeh horedole trojkovala atd. Pritom stacilo preflashovat do RJ soft z normalnej (nie Svajciarskej) verzie a bolo po probleme.
jurek
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 13 led 2008, 14:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jurek »

Panove mam dojem že jste nezkontrovali všechno, nejlepši je zkontrolovat všechny hodnoty za jizdy na originalni diagnostice nebo na diagnostice ktera ukazuje všechny hodnoty za jizdy a potom mužeme se o tom pobavit
Za jizdy jsou ty hodnoty velmi važne protože budeme vědět jaky mame tlak při zatížení motoru plus otačky plus vaha vzduchu plus snimač regulace tlaku turba jsou tyto hodnoty važne co by jsme zjistili zavadu mam dojem že hadice od turba do saciho potrubi jsou dobre Jurekcz
Šimák Petr
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 16 led 2008, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Šimák Petr »

Tak záhada je objasněná , včera jsem měl možnost projet to samé auto jako mam já, zjistil jsem že jemu tlak turba tlačí mnohem dřív než mě , maximálního tlaku dosahuje již okolo 1800 ot. a 0,5 baru tlačí i pří jízdě po rovince na čtvrt plynu , takže ne že mám vysokej tlak turba ale naopak nískej. A protože sací potrubí je ok, tak nás napadlo podívat se na vejfuk. A zjistil jsme že nějaký odborník v Rakousku z katalizátoru vyklepal obsah a nechal ho dutej, to má za následek že výfukové plyny odcházejí příliš rychle a nerostočí turbo při malé zátěži motoru.Namontoval jsem tedy oxidační kat. z vrakoviště a auto najednou nezlobí. Tak že slavíme . Děkuji všem za rady a poučení /nekupovat auta od rakouských odborníků /.
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

Šimák Petr píše:Tak záhada je objasněná , včera jsem měl možnost projet to samé auto jako mam já, zjistil jsem že jemu tlak turba tlačí mnohem dřív než mě , maximálního tlaku dosahuje již okolo 1800 ot. a 0,5 baru tlačí i pří jízdě po rovince na čtvrt plynu , takže ne že mám vysokej tlak turba ale naopak nískej. A protože sací potrubí je ok, tak nás napadlo podívat se na vejfuk. A zjistil jsme že nějaký odborník v Rakousku z katalizátoru vyklepal obsah a nechal ho dutej, to má za následek že výfukové plyny odcházejí příliš rychle a nerostočí turbo při malé zátěži motoru.Namontoval jsem tedy oxidační kat. z vrakoviště a auto najednou nezlobí. Tak že slavíme . Děkuji všem za rady a poučení /nekupovat auta od rakouských odborníků /.
tak to mas pravdu, co je z reichu, po tom hov*o
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Uživatelský avatar
RobON
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 31 pro 2007, 03:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Louny,
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RobON »

JUrek ma pravdu
pokud skoci HDI do nouzaku 100% musi byt ulozena zavada v ECU, treba jen jako neexistijici ale bude tam ulozena, z toho uz se da odvodit kde je skutecny problem, naslednou kontrolou merenych hodnot pri zkusebni jizde se da pricina detekovat temer presne
kazdopadne bych take zkontroloval mechanicko-pneumatickou cast rizeni turba, prakla hadicka, ulomeny vystup z elektromagnetickeho ventilu ovladani naklapeni turba atd.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14464
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Šimák Petr píše:Tak záhada je objasněná , včera jsem měl možnost projet to samé auto jako mam já, zjistil jsem že jemu tlak turba tlačí mnohem dřív než mě , maximálního tlaku dosahuje již okolo 1800 ot. a 0,5 baru tlačí i pří jízdě po rovince na čtvrt plynu , takže ne že mám vysokej tlak turba ale naopak nískej. A protože sací potrubí je ok, tak nás napadlo podívat se na vejfuk. A zjistil jsme že nějaký odborník v Rakousku z katalizátoru vyklepal obsah a nechal ho dutej, to má za následek že výfukové plyny odcházejí příliš rychle a nerostočí turbo při malé zátěži motoru.Namontoval jsem tedy oxidační kat. z vrakoviště a auto najednou nezlobí. Tak že slavíme . Děkuji všem za rady a poučení /nekupovat auta od rakouských odborníků /.
To je divný, znám hodně aut s turbem bez katu a jednou normálně ba i líp když byl kat ucpanej.
Řekl bych že tam máš jinou závadu.
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“