skoda FABIA 1.4 MPI ventilove vule.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
skoda FABIA 1.4 MPI ventilove vule.
zdravim,chci se optat zda nekdo nevi ventilove vule na skoda fabia 1.4 MPI 50KW 8v 2002.....tato fabia ma OHV takze bez hydrostelu,nikde nmuzu najit vule ani v autodatech tam mi to hazi ze to ma hydrostely ale pritom nema je to stejne jako felcka???sani vyfuk 0.2?? diky.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 489
- Registrován: 30 dub 2007, 21:39
Základní nastavení hydraulického vyrovnávání
ventilové vůle
Hydraulické vyrovnávání ventilové vůle nevyžaduje žádnou
údržbu; nastavení se nesmí měnit.
Po provedení opravářských prací na hlavě válců nebo na
ventilovém rozvodu je však nutno provést základní nastavení
hydraulického vyrovnávání ventilové vůle tak, jak je
uvedeno níže.
Pokud je měněno pouze těsnění hlavy válců, není potřeba
znovu provádět základní nastavení hydraulického vyrovnávání
ventilové vůle.
Potřebné speciální nářadí, kontrolní a měřicí přístroje
a pomocné prostředky
♦ Momentový klíč
Pracovní postup
– Otočit klikovým hřídelem tak, aby se ventily u 4. válce
překrývaly (sací ventil otevírá a výfukový zavírá).
– U 1. válce povolit kontramatice nastavovacích šroubů
vahadel.
– Nastavovací šrouby vahadel vyšroubovat až do ztráty
kontaktu vahadla s ventilem.
– Nastavovací šrouby obou vahadel lehce zašroubovat
až do obnovení kontaktu vahadla s ventilem. Postupné
zmenšování vůle kontrolovat vykyvováním seřizovaného
vahadla. Přesnou polohu kontaktu určuje bod,
kdy právě zmizí vůle.
– Z tohoto bodu dotáhnout nastavovací šrouby o dvě
otáčky. Našroubovat kontramatice a utáhnout je momentem
13 Nm.
U zbylých válců provést nastavení podle následující
tabulky:
Nastavení Překrývání ventilů
1. válce u 4. válce
3. válce u 2. válce
4. válce u 1. válce
2. válce u 3. válce
ventilové vůle
Hydraulické vyrovnávání ventilové vůle nevyžaduje žádnou
údržbu; nastavení se nesmí měnit.
Po provedení opravářských prací na hlavě válců nebo na
ventilovém rozvodu je však nutno provést základní nastavení
hydraulického vyrovnávání ventilové vůle tak, jak je
uvedeno níže.
Pokud je měněno pouze těsnění hlavy válců, není potřeba
znovu provádět základní nastavení hydraulického vyrovnávání
ventilové vůle.
Potřebné speciální nářadí, kontrolní a měřicí přístroje
a pomocné prostředky
♦ Momentový klíč
Pracovní postup
– Otočit klikovým hřídelem tak, aby se ventily u 4. válce
překrývaly (sací ventil otevírá a výfukový zavírá).
– U 1. válce povolit kontramatice nastavovacích šroubů
vahadel.
– Nastavovací šrouby vahadel vyšroubovat až do ztráty
kontaktu vahadla s ventilem.
– Nastavovací šrouby obou vahadel lehce zašroubovat
až do obnovení kontaktu vahadla s ventilem. Postupné
zmenšování vůle kontrolovat vykyvováním seřizovaného
vahadla. Přesnou polohu kontaktu určuje bod,
kdy právě zmizí vůle.
– Z tohoto bodu dotáhnout nastavovací šrouby o dvě
otáčky. Našroubovat kontramatice a utáhnout je momentem
13 Nm.
U zbylých válců provést nastavení podle následující
tabulky:
Nastavení Překrývání ventilů
1. válce u 4. válce
3. válce u 2. válce
4. válce u 1. válce
2. válce u 3. válce
takze pokud to chapu tak hodim do strihu 4 valec na 1 valci povolim sroub na vahadle tak aby se nedotikal ventilu jak u saciho i vyfuku,pote ho zasroubuju jemne az vymizi vule mezi vahadlem a ventilem az se tak stane tak zasroubuju jeste o 2 otacky vahadlo pak finale zatahnu kontra chapu to takto spravne???
Jo říkáš to dobře, ale mám zkušenost, že se občas nějaký to hydro zblázní a tím, že ho stlačíš o dvě otáčky, tak ventil zůstane mírně pootevřený.
Osobně to dělám tak, že tím ofiko postupem nastavím všechny ventily a pak je kontroluju a to tak, že klasicky 4 válec s třih a kontroluješ 1 válec, ale samo měrky nikam nestkáš jen zkontroluješ jestli jde ventilovýma tyčkama pootáčet, tím mám zjištěno, jestli je vůle dobře nastavena.
Osobně to dělám tak, že tím ofiko postupem nastavím všechny ventily a pak je kontroluju a to tak, že klasicky 4 válec s třih a kontroluješ 1 válec, ale samo měrky nikam nestkáš jen zkontroluješ jestli jde ventilovýma tyčkama pootáčet, tím mám zjištěno, jestli je vůle dobře nastavena.
Diky vam hlavne tobe stima tyckama je to dobry napad.....popravde pred pul rokem jsem na tom delal tesneni pod hlavou presne sama Fabia kde budu delat ventily.kdyz jsem delal to tesneni,tak jsem mel velice na spech byl jsem nekde v hangaru takze nemel jsem pristup na net.....jak na to...tak jsem to udelal vsechno 0.2-0.2 jako OK motor bezel vsecko v poho,tak manik ma na tom najeto 150 tisic tak at mu udelam rozvody,tak jsem mu je udelal dnes,nastartuju nadherny CHOD az na klepani z ventilu,porad jsem mel za to ze to ty hydrostely nema ze je to stejne jako FELDA ktera ma jine vrtani,no co tak ted to udelam poradne bude klid,tim to vysvetluje ze autodata mi pisou ze maji HYDRO jeste jednou vsem diky....
klepání ventilů (hydroštelů)
Zdravím všechny, také bych se zapojil a rád bych se zeptal:
Fabia 1.4 MPI AQW, najeto dle tacho 174000 skutečnost netuším
za studena celkem klid, ale za tepla hrůza jak na volnoběh, tak i za jízdy.
Chci se zeptat má cenu seřizovat, dělat základní nastavení, auto má olej 2500km, Shell 10W-40 Helix HX6, 4L , před tím váplach, 2x Dexoll 10W-40 A3/B4, 4L.
Auto bylo před 3000km na servise, spojka, rozvoďák atd- po tomto bylo auto zhruba 1000km krásně tichý, avšak ted jsem zas tam kde jsem byl, tek nevím jestli dělal i něco s ventilama(seřizoval), když to tak stichlo.
Chci se zeptat, jestli teda má cenu dělat seřízení znova, nebo dát jinej olej než ten Shell, nebo to prostě nechat být.
Je mi jasný, že to je hydrama, ale auto chci prodat a nechci aby to dělalo takovej bordel a aby to tomu novému majiteli chvilku taky vydrželo, aby nemusel dělat hned hydra, případně aby s tím nejezdil vesele dál a po 5000km si neodďělal úplně motor.
Díky všem za rady.
Fabia 1.4 MPI AQW, najeto dle tacho 174000 skutečnost netuším
za studena celkem klid, ale za tepla hrůza jak na volnoběh, tak i za jízdy.
Chci se zeptat má cenu seřizovat, dělat základní nastavení, auto má olej 2500km, Shell 10W-40 Helix HX6, 4L , před tím váplach, 2x Dexoll 10W-40 A3/B4, 4L.
Auto bylo před 3000km na servise, spojka, rozvoďák atd- po tomto bylo auto zhruba 1000km krásně tichý, avšak ted jsem zas tam kde jsem byl, tek nevím jestli dělal i něco s ventilama(seřizoval), když to tak stichlo.
Chci se zeptat, jestli teda má cenu dělat seřízení znova, nebo dát jinej olej než ten Shell, nebo to prostě nechat být.
Je mi jasný, že to je hydrama, ale auto chci prodat a nechci aby to dělalo takovej bordel a aby to tomu novému majiteli chvilku taky vydrželo, aby nemusel dělat hned hydra, případně aby s tím nejezdil vesele dál a po 5000km si neodďělal úplně motor.
Díky všem za rady.
Octavia III combi 2014 2.0 TDI
Tak základně to ztichlo tím novým řetězem na rozvodech.
Proč se dělal výplach, pokud auto normálně fungovalo. To vypadá na zasrané hydrostely.
Nicméně záleží kdy to jak dělá. Pokud to dělá furt, od studeného startu po teplou jízdu, tak základním nastavením nic nezkazis. Pokud jenom občas, tak by to chtělo nový olej a aditiva hydrostossel od liqui moly. Nějak tak se to píše. Proč to píšu? Protože tohle jsem řešil na tom samém motoru 3 roky zpět. Teď dávám pouze Shell hx7 10w40 a tyto aditiva. Je klid. Celou dobu. Je fakt, že auto jezdí krátké trasy, tak dělám olej po 8tis. km.
Proč se dělal výplach, pokud auto normálně fungovalo. To vypadá na zasrané hydrostely.
Nicméně záleží kdy to jak dělá. Pokud to dělá furt, od studeného startu po teplou jízdu, tak základním nastavením nic nezkazis. Pokud jenom občas, tak by to chtělo nový olej a aditiva hydrostossel od liqui moly. Nějak tak se to píše. Proč to píšu? Protože tohle jsem řešil na tom samém motoru 3 roky zpět. Teď dávám pouze Shell hx7 10w40 a tyto aditiva. Je klid. Celou dobu. Je fakt, že auto jezdí krátké trasy, tak dělám olej po 8tis. km.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
No dělá to po startu trochu ,ale za tepla fest,čím větší teplota motoru, tak i čím větší vedro venku tím víc to mlátí jo a za studena na volnoběh prdí výfuk, jak kdyby byl děraví, přitom je komplet nový, za tepla už pak celkem v pohodě, tak nevím, jestli třeba některej ventil nedovírá??
Octavia III combi 2014 2.0 TDI