Stránka 1 z 1

seat leon FR 125kw PD teplota turba

Napsal: 05 zář 2013, 11:38
od woodyalan
Ahoj,mám takovej dotaz spíš na nou hau chiptunerů.byl jsem na chipu motor BMN tlak turba 1.55bar DPF OFF,a teplota na prvním čidle před turbem ukazuje i přes 950°C.zajímá mě,jestli je tato teplota riziková,když tam bude dlouho dobu nebo už tak sama o sobě je riziková a jestli má vliv tato teplota a doba trvání teploty např.na max.rychlost(od 170 zrychluje velmi pomalu,od 200 skoro vůbec) zajímá mě ta teplota jestli se dá nějákym způsobem snížit popř.jak.
předem děkuji za odpovědi

Napsal: 05 zář 2013, 12:13
od zero1724
Už v první větě jsi si myslím odpověděl, to je právě to know-how chiptunerů... (LOL)

Napsal: 05 zář 2013, 13:02
od woodyalan
to mi je jasný,jen doufám,že mi někdo něco sdělí třeba s tou teplotou jestli je to moc,jestli je to moc už byť jen krátkodobě když riziková teplota turb je někde 880°c +-

Napsal: 05 zář 2013, 19:05
od jizzle
Zero mele sračky - nevím, proč by bezpečná hodnota EGT měla být knowhow chiptunerů a mělo by se to tím pádem tajit. Nesmysl.

Dlouhodobě přes 950°C je rozhodně rizikový. Krátkodobě, a když to bude jenom občas, se asi nic nestane.

Že by mělo EGT přímou souvislost s maximálkou pochybuju, ale nějaký spojitosti by tam být asi mohly. Třeba nestíhá IC, nebo špatně práší vstřiky, nebo je to v softu.. třeba je to všechno dohromady.

Kdo ti ten soft dělal?

Napsal: 05 zář 2013, 20:13
od woodyalan
dělal to jeden známej,neni to asi ani zdaleka podle představ brzda,tým atd.ale s žádnym autem co chipoval a ty lidi znám,s nima se nic nestalo a pořád jezdí i po 30tis na těch samejch komponentech jako když se to chipovalo.vím že vstřiky siemens sou průser.jde mi o to v tý maximální rychlosti,pokud ta teplota je tam stálá a delší dobu přes 950°c tak by jednotka měla automaticky ubírat palivo si myslím.jde mi i o to jak tu teplotu stáhnout,míň paliva=menší teplota,dle mého a věc jako IC by neměla být problém když ho má přes celej vodní chladič.jinak děkuji za odpověď šlo mi i o to jak moc a jestli ta teplota je riziková

Napsal: 06 zář 2013, 20:28
od DOLPH
není 950°C maximum co ŘJ ukáže? takže ta teplota může být i vyšší...


určitě záleží v jakých otáčkách to EGT letí tak vysoko,každopádně kvalitní ladič si to dobře hlídá...

Napsal: 06 zář 2013, 20:33
od Fulltank
kdyz cistim dpf tak se teplota pohybuje kolem 850stupnu, se stoupajici rychlosti klesa

Napsal: 07 zář 2013, 10:43
od woodyalan
no co sme koukali tak ukazuje i přes 1000 snad.u regenerace vím,že tam takovýhle teploty sou,jde mi o to jestli ta teplota je jen na občasný pumpovačky a ne s tím ject na dálnici přes 200 hodinu

Napsal: 10 zář 2013, 20:40
od Smoke
Pres 850 dlouhodobe urcite pujde pod drn, a nad 800 jsem u seriovek jeste nevidel, otazkou jak moc jsou presne ty cidla, bezne byva 700, 750max