chipovat kdyz ma hodne najeto?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
maxx99
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 29 srp 2011, 18:34
Odpovědi: 0

chipovat kdyz ma hodne najeto?

Příspěvek od maxx99 »

Ahoj, zajimaji me vase nazory. Na toledu ahf, loni dovezeneho z nemecka jsem repasoval turbo a daval novou vahu vzduchu. Auto ma ted najeto 280.000km a rekl bych, ze funguje jak ma. Presto by se mi libil trochu vyssi vykon. Porad ale vaham, jestli mam byt rad, ze auto jede a nechat to byt a nebo ho nachipovat. Nechci nic extremniho, jen by se mi libilo trochu lepsi zrychleni pri predjizdeni...
Toledo 1M (AHF)
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Re: chipovat kdyz ma hodne najeto?

Příspěvek od vilozx6 »

maxx99 píše:Ahoj, zajimaji me vase nazory. Na toledu ahf, loni dovezeneho z nemecka jsem repasoval turbo a daval novou vahu vzduchu. Auto ma ted najeto 280.000km a rekl bych, ze funguje jak ma. Presto by se mi libil trochu vyssi vykon. Porad ale vaham, jestli mam byt rad, ze auto jede a nechat to byt a nebo ho nachipovat. Nechci nic extremniho, jen by se mi libilo trochu lepsi zrychleni pri predjizdeni...
Odmeraj tlaky a keď sú dobré tak nemáš sa čoho báť. Pri AHF je 19,00 bar kaput. Pozeral som nedávno tabuľku, lebo som nameral na svojom 25,25,25,12....Ale už aj 25bar mi tu radili, že je na dobré TDI málo..... ;)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Optimální kompresní tlaky na válcích u nafty by měly být vyšší než 25 Bar (na teplém motoru), to je fakt. 19 Bar je motor po smrti.

Pokud je motor v pořádku, má i po tolika kilometrech tlaky jako kotel. Já mám přes 300 tisíc a tlaky mám stále kolem 30 Bar (na původní hlavě - kdybych zaleštil ventily, mohl bych to dostat i výš).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

ja bych se toho nebal. kilometry uplne v pohode. v čr jezdi tisice aut co mají stocene tisice kilometru na tachometru a majitele slepe veri ze mají najeto malo a s klidnou dusi jezdi.
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ono je čipovat a čipovat. Pokud se to udělá náležitě odborně a s citem, neměl by být problém ani u auta s půl milionem.

Konkrétně u motor AHF je fajn, když to nepřekročí 100kW a 300 Nm. Průběh je fajn, znát to je, není to drahé a motor to snese.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
maxx99
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 29 srp 2011, 18:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od maxx99 »

Diky za odpovedi kluci. Ty hodnoty ktery napsal Marek ani prekracovat nechci, jak jsem psal, nechci nic extremniho, rad bych nechal original spojku a ostatni kompomenty...mozna bych ten chip spojil s vymenou trysek,ale to nevim...Na kolik penez vyjde to zmereni komprese?
Toledo 1M (AHF)
maxx99
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 29 srp 2011, 18:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od maxx99 »

Mimochodem, kdybych zjistil, ze ma motor teba nizsi tlaky, nebo je dokonce "po smrti", co se s tim dela? A projevuje se to nejak, nebo se to zjisti az pri tom zmereni?
Toledo 1M (AHF)
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

maxx99 píše:Diky za odpovedi kluci. Ty hodnoty ktery napsal Marek ani prekracovat nechci, jak jsem psal, nechci nic extremniho, rad bych nechal original spojku a ostatni kompomenty...mozna bych ten chip spojil s vymenou trysek,ale to nevim...Na kolik penez vyjde to zmereni komprese?
Ak máš známeho, požičaj si budík a zvládneš to aj sám. Žhaviče von, odpojiť čerpadlo a aspoň 5-7 sekúnd pretočiť motor. Mimochodom v tabuľke je minimálna hodnota vo valci 19bar....Rozdiel medzi valcami, by nemal byť väčší , ako 5 bar...Ja som 12 bar na 1 valci ani nepozoroval, nebyť merania....Akurát to papalo olej..... ;)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
maxx99
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 29 srp 2011, 18:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od maxx99 »

No a co jsi s tim delal? To je pak na generalku motoru, ne?
Toledo 1M (AHF)
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

maxx99 píše:No a co jsi s tim delal? To je pak na generalku motoru, ne?
Neviem čo sa stalo. Motor už mám uloženku. Dostal nakládačku na dialnici a asi sa mu to nepáčilo, ale nehovorím, že to už nemohlo byť skôr. ;)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Uživatelský avatar
Shaman858
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 05 črc 2013, 09:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od Shaman858 »

Kilometrů bych se nebál,mám Toledo ALH 66kw,čip asi na 85 kw a najeto + - 750 000,posledních 80 000 po čipu a žádný problém.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

při 280 tis jsem nechával chipovat a ted mám 390 a žádný problém. Dokonce ještě původní vstřiky. Ale už to hulí asi by chtěly udělat.
Tenhle měsíc budu dávat VB,PP 764,saní z ASZ a rozhodnu se ještě o FMIC.
A o motor se nebojím ani trochu a to tlaky nejsou žádná sláva. Při těch 280tis měřený cca 23-28 ale chytá to pěkně i v zimě,tak kdo ví jestli to změřili dobře. Při výměně oleje ubude z horní tak mezi rysky. Takže to zas tak horký nebude :-)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
maxx99
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 29 srp 2011, 18:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od maxx99 »

Ok, díky všem za názory a ještě jednou se zeptám - kdybych opravdu zjistil, že je komprese nízká, co všechno se musí vyměnit aby to zase bylo v pořádku? A na kolik taková sranda vyjde?
Toledo 1M (AHF)
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

maxx99 píše:Ok, díky všem za názory a ještě jednou se zeptám - kdybych opravdu zjistil, že je komprese nízká, co všechno se musí vyměnit aby to zase bylo v pořádku? A na kolik taková sranda vyjde?
zalezi jak se rozebere motor. pokud bude chycena hlava tak ta se da opravit , pokud budes mit popraskane pisty nebo nedejboze vydrene valce tak to je financne narocne . kolikrat oprava prevysuje cenu vozu. tim padem je na majiteli vozu kolik do svého auta chce investovat. jestli nakladnou opravu svého motoru nebo koupit nejaky jety kousek nekde z vrakoviste.
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“