jak poznat kvalitni naftu?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
jak poznat kvalitni naftu?
ahoj, jak laicky poznam, ze nafta neni nejakej smejd? bez nejakych mereni? muzu met za levno od znamyho, ten tvrdi ze je kvalitni, ale verte nekomu v dnesni dobe... a testovat to tim ze na ni budu jezdit - nevim jestli bych nejakej rozdil poznal ( stara 2.5 tds), ale zase ten rozdil nechcu zjistit za pul roku na vysypanym cerpadle apod...
barva nafty nebo tak neco asi moc nenapovi ze?
barva nafty nebo tak neco asi moc nenapovi ze?
Ahoj, tak klasika, do průhledné sklenice a nechat sedimentovat jestli neudělá na dně nějaký kal. Dát do mrazáku jestli nemění hustotu. Přelít třeba přes kávový filtr, nebo několik papírových kapesníků jestli nezachytí nečistoty. Vzít naftu kterou tankuješ do ted a zkusit ji třeba na klacku zapálit, pozorovat kdy chytne a jak se chová a potom to zkusit s naftou od známého jaký bude rozdíl.. Osobně bych neřešil, hlídal naftový filtr, dal před něj ještě na hadičku ten plastový za dvacku a jezdil a jezdil 

alebo si namontuj velke trysky typu FIRAD+80 a hned to zistis 

Seat Leon 1,9 TDI ARL ,355PS/ 650NM GT2262VKLR, trysky FIRAD+120%, upravena hlava, CHIP by ROBOT, vyfuk komplet nerez 80mm->70mm, Spojka SACHS race keramika, HP sporting, RS brzdy
http://picbg.net/u/283/4760/362493.gif
http://picbg.net/u/283/4760/362493.gif
Myslím že stačí obyčejná zkouška okem, jestli není v naftě nějakej bordel - není třeba ji nějak filtrovat.
Co se týče zkoušky mrazem, tak to záleží jestli máš letní nebo zimní nebo přechodnou.
A hoření na klacku??? no to bych chtěl vidět jestli bys poznal rozdíl
Osobně se přikláním dolít do poloplné nádrže na cca 3/4 a jezdit. Jakmile vyjezdíš na půlku nádrže, tak dolít zase do 3/4. Pokud bude všechno OK, tak bych nádrž dojel až na rezervu a nalil do ní tu naftu od známého. Nechávej si tak 1/4 volno v nádrži pro případ problému, abys mohl dotankovat na benzínce.
Pro klid duše bys mohl aditivovat - nejlevněji vychází zimní VIF.
Co se týče zkoušky mrazem, tak to záleží jestli máš letní nebo zimní nebo přechodnou.
A hoření na klacku??? no to bych chtěl vidět jestli bys poznal rozdíl

Osobně se přikláním dolít do poloplné nádrže na cca 3/4 a jezdit. Jakmile vyjezdíš na půlku nádrže, tak dolít zase do 3/4. Pokud bude všechno OK, tak bych nádrž dojel až na rezervu a nalil do ní tu naftu od známého. Nechávej si tak 1/4 volno v nádrži pro případ problému, abys mohl dotankovat na benzínce.
Pro klid duše bys mohl aditivovat - nejlevněji vychází zimní VIF.
Mercedes-Benz W210 300D