Stránka 1 z 2

KKK K14

Napsal: 25 lis 2013, 09:14
od malwin
ahojte. v zatezi na dalnici mi pada auto do nouzaku. Vysoky plnici tlak. uz jsem zkusil tri regulacni ventily, jiny snimac tlaku, dve vahy vzduchu a porad to same.
hadicky taky vymenene.
k cemu je na turbu tahle trubka (viz. obrazek). je to odfuk? mam sundat a zkusit vycistit?
diky
Obrázek
Obrázek

Napsal: 29 lis 2013, 11:19
od malwin
up

Napsal: 30 lis 2013, 00:51
od tomtt
Ta trubička je ovládání obtoku turba - odšroubovat, profouknout a menším tlakem(cca 1,5Bar) fouknout vzduch do toho ventilu. Musí jít slyšet cvaknutí, jinak ventil nefunguje a turbo fouká maximum protože nejde obtok!

Napsal: 09 pro 2013, 08:00
od malwin
diky za radu.
dnes to kuchnu, procistim a zkusim fouknout zlehka rucni pumpickou...

jak to v tom regulatoru teda principielne funguje?

ta hadicka od elmag. regulatoru tam neco pootevre a tlak z kompresorove casti tou trubickou otevre wastegate?

Napsal: 09 pro 2013, 09:34
od ezop
na tom westage by měl byt šroub s matkou na zeštelovani předpětí.Pokud ho maš hodně dotahli tak ti bude otevírat pozdějc misto 1bar třeba až od dvou

Napsal: 09 pro 2013, 10:40
od malwin
ten sroub byva u regulaci, kde byva tahlo ovladane podtlakem, nebo se pletu?

nebo je na nektere z tech fotek?

tady jeste fotka regulace u K14

Obrázek

Napsal: 09 pro 2013, 11:22
od tomtt
Otevírání obtoku (tedy kolik Bar bude turbo tlačit) se seřizuje imbus šroubkem (myslím že imbus č.4) a je zajištěný kontramatkou. Ten imbus je na té plechové baňce.
Tuším že čím víc je zašroubovaný do baňky, tím vyššího max. tlaku dosáhneš (cca 1,9 Baru). Nastav si na kompresoru tlak kolem 1,5 Baru a foukni do té baňky tam kde byla přišroubovaná ta kovová trubička. Musí být slyšet silné cvaknutí. Já jsem ho zkoušel fouknout do baňky 3Bary a vydržela to. :D

Napsal: 09 pro 2013, 11:25
od tomtt
Tohle turbo se myslím dávalo i do Audi 2,5 Tdi R5.
Já ho mám v Pašíku B3 1,9TD AAZ.

Napsal: 09 pro 2013, 12:09
od malwin
tak jsem tu plechovou banku osahal ze vsech stran a imbus jsem tam nenahmatal...
je tam jen ta trubicka co vede na komoresorovou cast...

jestli je to uplne stejne turbo si jisty nejsem, ale regulace stejna je:


Obrázek

Napsal: 09 pro 2013, 15:01
od ezop
na te 3 fotce ten šroub jde krasně vidět jak vylíza z te banky.

Napsal: 09 pro 2013, 15:22
od malwin
tohle?

Obrázek

jestli je to ono, tak tam pripojenou hadicku od elmag. ventilu

Napsal: 09 pro 2013, 15:27
od malwin
tak jsem nasel jeste jinou fotku a tema maticema se to nastavuje?

Obrázek

Napsal: 09 pro 2013, 15:53
od ezop
jo povol kontramatice a ten šroub(imbis) povol a dotahni matici a vyzkoušej.

Napsal: 09 pro 2013, 16:00
od malwin
diky za rady. zkusim nejdriv do toho fouknout a vycistit tu trubicku k dmychadlu...

Napsal: 10 pro 2013, 12:32
od tomtt
Mi ten obtok vůbec nefungoval - ten pístek co leze z baňky byl tak zanesený, že se vůbec nehýbal a tudíž byl obtok uzavřený. Turbo tlačilo 1,8 Baru a hvízdalo jako sanitka. Když nejde do baňky vzduch, tak je ten ventil tlačený pružinou uzavřený. Čím vís vzduchu se do baňky "natlačí" tím víc otevře ten ventil obtok.
Pokud to nefunguje, musíš odšroubovat ty 3 imbusy co drží celou tu regulační část a vyčistit to.