Stránka 1 z 3

NO SMOKE NO FUN

Napsal: 29 kvě 2007, 14:43
od Stingray
Po dlhej uvahe som sa rozhodol pre 82mm piesty a to hlavne z dovodu vysokého spalovacieho tlaku ako aj použití novej DTT generacie variabilného turboduchadla schopného pracovat v optimalnom režime aj pri 4baroch plniaceho tlaku.

Takto to vyzera::::

Obrázek, Obrázek

Obrázek, Obrázek

Napsal: 29 kvě 2007, 15:03
od Marek77
Vypadá to dobře. Ale pořizovací cena asi pořádně pohne kontem, co?

Napsal: 29 kvě 2007, 18:26
od vita
Hezký, to si necháváš někde dělat? Asi to nebude levná sranda. Jen malej dotázek je tam nějak řešený chlazení olejem?

Napsal: 29 kvě 2007, 18:49
od Stingray
ak si zoberiete že origo mahle piesty na toto auto stoja 4730Czk kus tak to nie je žiadny extrem. Pre mna je doležitá hlavne celková váha piestu a použité komponenty ako napr. piestne kružky odlahčené čapy a pod. Ak ušetrím váhu na 4 piestoch znizim straty a dostanem výkon bez potreby vačšej davky paliva, ak dam Hčka ojnice kde takisto ušetrim na váhe a pridam na pevnosti a to všetko na zosilnených ložiskách zase mam výkon. Omega komora je takisto prepracovaná a statický kompresný pomer je optimum pre tlak 2.8bar.

Ak si zoberiem že napr. Fabia RS ma najazdených 150tis km tak výbrus a osadenie nových piestov je tiež riešením zvlast ak vedlajším prejavom je zvýšenie výkonu.

Napsal: 29 kvě 2007, 20:37
od včelař
Myslíš si že pří otáčkách 4-5tis/min Tě vytrhne nějakych 15-20 gr?

Napsal: 29 kvě 2007, 21:45
od Stingray
včelař píše:Myslíš si že pří otáčkách 4-5tis/min Tě vytrhne nějakych 15-20 gr?

Váha piestu generuje zataženie okolo 1800kg na ojnicu a to pri otačkach 4600. Ak si zoberiete 4 valec tak je to 7200kg teda ak znižim hmotnost radikálne pomozem motoru a hlavne jeho životnosti ako aj výkonu. Sila ojnice je hlavne v ojnicnych skrutkach pretože nie výkon trha a ničí ojnice ale zmena pohybu v HU a DU. Váha piestu pri zmenu pohybu v HU generuje obrovské pretaženie rádovo v tisíckach G ale nie na ojnicu ale na ojnicné skrutky, spalovaci tlak prenasa teleso ojnice. Ja len znižujem zataženie a znižujem straty motora a to je výkon ktorý sa straca.....najlepší tuning motora je znižovanie strat a zlepšenie efektivity.

Napsal: 30 kvě 2007, 07:09
od Marek77
Při vyšších otáčkách rozhodují i desetiny gramu, takže 15 - 20 gramů je hmotnost cihly !!!!!

Napsal: 30 kvě 2007, 08:44
od David-pv
Marek77 píše:Při vyšších otáčkách rozhodují i desetiny gramu, takže 15 - 20 gramů je hmotnost cihly !!!!!
přesně tak

Napsal: 30 kvě 2007, 08:44
od David-pv
včelař píše:Myslíš si že pří otáčkách 4-5tis/min Tě vytrhne nějakych 15-20 gr?
človeče ty toho asi moc nevíš (LOL) jinak by jsi tohle nemohl napsat

Napsal: 30 kvě 2007, 08:55
od Marek77
Já jsem u svého upraveného motoru na Ladě vyrovnával hmotnost pístové skupiny na 0,2g. A to je benzinový motor s kompresním poměrem cca 10:1 a bez turba. Takže u takového motoru jako je TDi je to potřeba ještě přesněji.

Napsal: 30 kvě 2007, 12:15
od včelař
Ty půlgramy a gramy mají smysl u motoru který točí třeba 8-9tis.ot,má třeba 300-400gr těžkou ojnici a cca 250gr píst a kroužky.Jestli jsi měl někdy rozebraný nafťák tak asi víš co to tam váží a z toho je těch pár gramů opravdu nepodstatných.Aspoň pro tyhle otáčky.Nemyslím tím vyvážení na stejnou váhu mezi sebou,to trochu smysl má.Nebo to zkus cvičně spočítat a uvidíš ten rozdíl.Jinak toho opravdu moc nevím.

Napsal: 30 kvě 2007, 12:39
od danone
podla mna tie polgrami maju zmysel, a to dost velky, si zober ze ked ti to toci 4000ot\min tak to mas 66x za sekundu a ked to odlahcis tak usetris energiu ktoru by si musel vynalozit aby si tu hmotnost musel 66krat za sekundu vytlacit hore a dole, to je podla mna dost vela!!!
Takzed drzim palce, potom daj vediet ako sis tym dopadol

Napsal: 30 kvě 2007, 13:35
od Marek77
To Stingray: To jsou nějaké seriové písty nebo něco dělaného na zakázku?

Napsal: 30 kvě 2007, 21:48
od mindo
Zase budú nočné na lupe??? (wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash) :-D

Napsal: 30 kvě 2007, 22:05
od MirekX
no,taky bych ty půlgramy asi neřešil, když jsem ty písty z PD AUY vážil,tak měl bez kroužků a čepu cca 550g,takže 10 g dělá 2%....
dal jsem tam jiný písty z jinýho motoru, byly o přesně 10 g těžší, mají silnější dno. Nic jsem samozřejmě nepoznal a už jsem na to najel přes 60 tis, z toho 40 tis po reeshačipu (celkem má motor 240 tis) :)