Stránka 1 z 1

Ztráta výkonu, škubání, pazvuky

Napsal: 01 led 2014, 17:29
od Cotton.eye.joe
Zdravím,

mám velký problém se Supem 2.0 TDI PD DPF r.v. 2006, třeba by mi někdo z vás mohl poradit. Dnes během jízdy po dálnici při akceleraci sebou auto v rychlosti asi 150 km/h škublo a okamžitě ztratilo téměř všechen výkon. Začalo prudce zpomalovat a musel jsem podřadit z 6-ky na 4-ku, aby bylo vůbec možno pokračovat v jízdě. Doplížil jsem se tedy rychlostí okolo 90-100 km/h (víc to s plynem na podlaze nedalo) domů. Po vypnutí motoru, opětovném nastartování a snaze odjet auto neskutečně škubalo, zejména v otáčkách do 2500 ot./min na první 3 rychlostní stupně, výkon stále ten tam a navíc se během škubání ozývalo jakoby skřípání od motoru a šílené pazvuky, které ustaly jakmile se auto rozjelo na vyšší rychlost. Už delší dobu mi bliká kontrolka žhavení, (VAG hlásí podávací čerpadlo, ale auto jezdilo úplně normálně a na doporučení mechanika jsem toto neřešil) v autě je namontován také sportovní vzduchový filtr s olejem, problémy s DPF auto nehlásilo... Má někdo představu, o co by mohlo jít ?!!? Napadlo mě taky jestli neodešlo turbo, ale to by se zřejmě neprojevilo tak náhle a auto by neškubalo ani nevydávalo pazvuky...

Díky za všechny rady a tipy

Napsal: 01 led 2014, 18:28
od UchoTD
no začal by som podávačkou,kedže môže byt nedostatok nafty-špinavé sitko v nadrži

Napsal: 01 led 2014, 19:32
od geo
A není tam náhodou zapsaný čerpadlo chlazení?

Napsal: 01 led 2014, 19:58
od Cotton.eye.joe
Nevím zda by se ucpané sítko, či čerpadlo mohlo projevit takto náhle... Škubání i ztrátu výkonu by to vysvětlit mohlo, ale pazvuky... Bojím se že to bude něco závažnějšího...

Napsal: 01 led 2014, 20:03
od geo
mrkni víčkem zda ti to maže.

Napsal: 01 led 2014, 20:09
od Cotton.eye.joe
Myslíš že by protočený šestihran ? To bych asi daleko nedojel ne ?

Napsal: 01 led 2014, 20:18
od geo
ale dojel akorád zlikviduješ ještě ostatní věci jako turbo vačku zdvihátka.ono se to někdy ještě trochu unáší tak to maličko maže.

Napsal: 01 led 2014, 20:33
od Cotton.eye.joe
Na můj popis to sedí, každopadně byla by to katastrofa, taky mě to napadlo, jenže jsem si myslel, že se rozsvítí kontrolka... Pokud se nějaký olej ještě unáší a je utlumená, tak by to tak mohlo být i mechanik mě před tím varoval, jenže jsem nějak doufal, že mě to nepotká...

Napsal: 01 led 2014, 21:04
od Cotton.eye.joe
V každym připadě diky za rady

Napsal: 03 led 2014, 17:39
od Cotton.eye.joe
Tak nakonec se utrhla vzduchová hadice vespod auta, motor měl málo vzduchu, více kouřil a ucpal DPF... Toť problém... Kdyby se někomu dělo něco podobného, může být toto jedna z příčin a je dobře s tím teda počítat, čerpadlo naštěstí funguje. Akorát mě zaráží, že nesvítila kontrolka filtru, když byl totálně zanesený.

Napsal: 03 led 2014, 19:46
od Ladas
kolik máš najeto

Napsal: 03 led 2014, 20:40
od Cotton.eye.joe
Na tachu teď necelych 90 tis., auto mame 4 roky, při koupi mělo 57 tis., ale je to pravděpodobně stočenka...

Napsal: 03 led 2014, 20:44
od Cotton.eye.joe
Kamen urazu byl v tom, auto prodělalo lehčí havárii na předku. Vespod je tyč, která to tam drží a je trochu domrvená. Nová stojí 10k. Proto takové techtle s tim... Kdyby auto nehavarovalo pravděpodobně by se to nestalo, ale jeden nikdy neví, šroubek který ty trubky držel pohromadě je o ničem a vyrval se z plastu.