AKL silně cuká - vadná váha vzduchu ???

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

akl-problem
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 06 led 2014, 11:53
Odpovědi: 0

AKL silně cuká - vadná váha vzduchu ???

Příspěvek od akl-problem »

Zdravím všechny,

potřebuji poradit s následujícím problémem.

Auto:
Octavia 1 1,6 74kW AKL motor.

1/ Auto až po zahřátí nechutně cuká, opakuji za studena absolutně žádný problém, po dosažení určitého počtu otáček - cca 4000 a více opět naprosto v pořádku táhne k omezovači.
Vyměněno už kdeco, podezření na ucpaný katalyzátor na analyzátoru vyvráceno, nové svíčky, nové kábly, nová cívka, nové senzory vačky i kliky, nová lambda - všechno originální díly. Zůstává původní váha vzduchu - tu jsem odpojil a auto cukalo furt a stále dál, jakoby ta váha k ničemu nebyla - může přesto být problémová ? Nefunkční ? Proč by to cukalo dál i přesto, že je odpojená ?

2/ Samovolně se někdy zvyšují otáčky na 4000, vyměněná už i škrtící klapka + čištění + nastavování vagem, vyměněná i trubka mezi váhou a klapkou - byla v ní díra, nicméně 4000 otáček si přidává i poté

3/ někdy velmi špatně startuje - až třeba na popáté, někdy na podesáté. Děje se tak zcela nahodile, někdy ale necvakne relé palivového čerpadla pod volantem a čerpadlo běží dál - mám vyměnit to relé ? Může to být příčina (palivové čerpadlo v nádrži též nové)
Díky za tipy, už jsem z toho bezradný.

V paměti závad nic - kromě toho, co s tím dělám já za pokusy - odpojované teplotní čidlo, váha apod, jinak nic ...
Naposledy upravil(a) akl-problem dne 16 úno 2014, 21:28, celkem upraveno 1 x.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33635
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kup jednokontaktní svíčky sklep odtrh na O.5 mm přesně a budeš mít pokoj ;) pak naiš
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Odpovědi: 1
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

ja bych to typnul, ze nekde mezi klapkou a hlavou bere falesnej luft, nebo neni tam volnobeznej ventil? (neco podobnyho jsem resil na 1.8landrover), a nikde nevidim jestli cidlo teploty taky zije
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
akl-problem
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 06 led 2014, 11:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od akl-problem »

tak svíčkama to nebude, neboť to dělalo i předtím a nyní jsou nové ngk v line ... přisávat vzduch to asi bude, mám toto podezření - viz video, které jsem natočil - https://vimeo.com/82898560 Nebo je to normální ten pazvuk (řekl bych prudké nasátí při akceleraci ???). Jeden člověk mi ale řekl, že je to normální u tohohle motoru, tak nevim :o
Jinak čidlo teploty před 2 roky originální nové, ale vadné být může, volnoběžný ventil ? Nevim, jestli tam je
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33635
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="akl-problem"]tak svíčkama to nebude, neboť to dělalo i předtím a nyní jsou nové ngk v line ...

a máš na těch nových odtrh O.5 mm ?

NGK V line jsou tříkontaktní s odtrhem 1,1 mm na plyn absolutně nevhodné ;) jen si cukej
akl-problem
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 06 led 2014, 11:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od akl-problem »

Dřív to necukalo na ty samé svíčky, takže snad tím to nebude. Cuká i na benzín, někdy akceleruje na 50tku velice dlouho, spíš vůbec to nezrychluje, jindy zase zcela normálně. Zajímá mě spíš ten pazvuk z toho videa ;-)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33635
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

to je nějaká krvinka styřelá hadička upadlá, nebo tam máš protišlehovku netěsní, pak jak je před klapkou hadice ta do ní vde odvětrávací hadice ji ucpi na zkoušku nebo je vypadlá,

co ti psal roman přisává vem sprej na čistění brzd a stříkej kde se dá jak motor přidá víš, klidn i gumka u vstřiku
akl-problem
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 06 led 2014, 11:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od akl-problem »

rozhodně si myslím ,že to není normální, jak mi jeden člověk řekl. Obávám se právě, že ty problémy vznikají právě kvůli tomu :(
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Odpovědi: 1
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

to je jak vcera,dnes a zitra. tim spreyem co ti psal milos pri nastartovanym motoru ofoukavej sani a jakmile motor zareaguje, tak v tom miste to saje falesnej luft, zamer se taky na hadicky okolo sani
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
tpolak
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 05 kvě 2013, 21:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od tpolak »

Pokud máš možnost změřit to na analyzátoru je to nejlepší, jak tu bylo napsáno vzít sprej a stříkat, zjistíš i menší netěsnost, protože CO vylítne jako zběsilý :)
tpolak
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 05 kvě 2013, 21:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od tpolak »

Docela by mě ještě zajímalo jaké jsou korekce na vstřikovačích
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

nemáš prasklý někde ve spoji to plastový sání ?
taky jsem se s tím setkal...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33635
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

u plynu normální LPG má vysoký přeskokový odpor a pokud se používají svíčky s velkým otrhem dojebe se i vn trafo to co je videt na tubku se dá ale odstani silikonovám sprejem dotěsnít ;)
akl-problem
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 06 led 2014, 11:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od akl-problem »

Tak s těmi svíčkami to zkusím, nechápu ale, proč to cuká i na benzín, když ty svíčky najely tak 3000km ...
Plastový sání jsem už dal nový, bylo prasklý na typickém místě - ty varhánky směřující k nalévacímu víčku.
Korekce na vstřikovačích - taky možnost, nicméně cukání se projevuje i na LPG
Jinak přeskakování jisker jsem opravdu neviděl ...

Přestávám mít s tím zgarbem trpělivost, dnes jsem to dal jednomu specialistovi na vychytávání "špeků" , jestliže ten to nezkrotí, pošlu to asi do šrotu ...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“