AKL silně cuká - vadná váha vzduchu ???
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 06 led 2014, 11:53
AKL silně cuká - vadná váha vzduchu ???
Zdravím všechny,
potřebuji poradit s následujícím problémem.
Auto:
Octavia 1 1,6 74kW AKL motor.
1/ Auto až po zahřátí nechutně cuká, opakuji za studena absolutně žádný problém, po dosažení určitého počtu otáček - cca 4000 a více opět naprosto v pořádku táhne k omezovači.
Vyměněno už kdeco, podezření na ucpaný katalyzátor na analyzátoru vyvráceno, nové svíčky, nové kábly, nová cívka, nové senzory vačky i kliky, nová lambda - všechno originální díly. Zůstává původní váha vzduchu - tu jsem odpojil a auto cukalo furt a stále dál, jakoby ta váha k ničemu nebyla - může přesto být problémová ? Nefunkční ? Proč by to cukalo dál i přesto, že je odpojená ?
2/ Samovolně se někdy zvyšují otáčky na 4000, vyměněná už i škrtící klapka + čištění + nastavování vagem, vyměněná i trubka mezi váhou a klapkou - byla v ní díra, nicméně 4000 otáček si přidává i poté
3/ někdy velmi špatně startuje - až třeba na popáté, někdy na podesáté. Děje se tak zcela nahodile, někdy ale necvakne relé palivového čerpadla pod volantem a čerpadlo běží dál - mám vyměnit to relé ? Může to být příčina (palivové čerpadlo v nádrži též nové)
Díky za tipy, už jsem z toho bezradný.
V paměti závad nic - kromě toho, co s tím dělám já za pokusy - odpojované teplotní čidlo, váha apod, jinak nic ...
potřebuji poradit s následujícím problémem.
Auto:
Octavia 1 1,6 74kW AKL motor.
1/ Auto až po zahřátí nechutně cuká, opakuji za studena absolutně žádný problém, po dosažení určitého počtu otáček - cca 4000 a více opět naprosto v pořádku táhne k omezovači.
Vyměněno už kdeco, podezření na ucpaný katalyzátor na analyzátoru vyvráceno, nové svíčky, nové kábly, nová cívka, nové senzory vačky i kliky, nová lambda - všechno originální díly. Zůstává původní váha vzduchu - tu jsem odpojil a auto cukalo furt a stále dál, jakoby ta váha k ničemu nebyla - může přesto být problémová ? Nefunkční ? Proč by to cukalo dál i přesto, že je odpojená ?
2/ Samovolně se někdy zvyšují otáčky na 4000, vyměněná už i škrtící klapka + čištění + nastavování vagem, vyměněná i trubka mezi váhou a klapkou - byla v ní díra, nicméně 4000 otáček si přidává i poté
3/ někdy velmi špatně startuje - až třeba na popáté, někdy na podesáté. Děje se tak zcela nahodile, někdy ale necvakne relé palivového čerpadla pod volantem a čerpadlo běží dál - mám vyměnit to relé ? Může to být příčina (palivové čerpadlo v nádrži též nové)
Díky za tipy, už jsem z toho bezradný.
V paměti závad nic - kromě toho, co s tím dělám já za pokusy - odpojované teplotní čidlo, váha apod, jinak nic ...
Naposledy upravil(a) akl-problem dne 16 úno 2014, 21:28, celkem upraveno 1 x.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33635
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- romanespana
- Aktivista
- Příspěvky: 2264
- Registrován: 29 pro 2011, 19:03
- Bydliště: SPAIN
- Kontaktovat uživatele:
ja bych to typnul, ze nekde mezi klapkou a hlavou bere falesnej luft, nebo neni tam volnobeznej ventil? (neco podobnyho jsem resil na 1.8landrover), a nikde nevidim jestli cidlo teploty taky zije
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 06 led 2014, 11:53
tak svíčkama to nebude, neboť to dělalo i předtím a nyní jsou nové ngk v line ... přisávat vzduch to asi bude, mám toto podezření - viz video, které jsem natočil - https://vimeo.com/82898560 Nebo je to normální ten pazvuk (řekl bych prudké nasátí při akceleraci ???). Jeden člověk mi ale řekl, že je to normální u tohohle motoru, tak nevim 
Jinak čidlo teploty před 2 roky originální nové, ale vadné být může, volnoběžný ventil ? Nevim, jestli tam je

Jinak čidlo teploty před 2 roky originální nové, ale vadné být může, volnoběžný ventil ? Nevim, jestli tam je
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33635
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 06 led 2014, 11:53
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33635
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 06 led 2014, 11:53
- romanespana
- Aktivista
- Příspěvky: 2264
- Registrován: 29 pro 2011, 19:03
- Bydliště: SPAIN
- Kontaktovat uživatele:
to je jak vcera,dnes a zitra. tim spreyem co ti psal milos pri nastartovanym motoru ofoukavej sani a jakmile motor zareaguje, tak v tom miste to saje falesnej luft, zamer se taky na hadicky okolo sani
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33635
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 06 led 2014, 11:53
Tak s těmi svíčkami to zkusím, nechápu ale, proč to cuká i na benzín, když ty svíčky najely tak 3000km ...
Plastový sání jsem už dal nový, bylo prasklý na typickém místě - ty varhánky směřující k nalévacímu víčku.
Korekce na vstřikovačích - taky možnost, nicméně cukání se projevuje i na LPG
Jinak přeskakování jisker jsem opravdu neviděl ...
Přestávám mít s tím zgarbem trpělivost, dnes jsem to dal jednomu specialistovi na vychytávání "špeků" , jestliže ten to nezkrotí, pošlu to asi do šrotu ...
Plastový sání jsem už dal nový, bylo prasklý na typickém místě - ty varhánky směřující k nalévacímu víčku.
Korekce na vstřikovačích - taky možnost, nicméně cukání se projevuje i na LPG
Jinak přeskakování jisker jsem opravdu neviděl ...
Přestávám mít s tím zgarbem trpělivost, dnes jsem to dal jednomu specialistovi na vychytávání "špeků" , jestliže ten to nezkrotí, pošlu to asi do šrotu ...