Zamrzla bionafta
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Zamrzla bionafta
Když zamrzne (zakalí) bionafta při -10°C, tak je to normální, protože je to z biosložky nebo to poukazuje na to, že je v ní přítomna v nějaké míře voda?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu
)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu

no je od zdroje, údajně tovární kvalita
.. právě si vzpomínám, že když jsem tankoval dva roky zpátky Eko z Unicornu, tak jsem jezdil celou zimu bez problému, tady to je problém.
Takže to ledacos napoví o přítomnosti H2O nebo vůbec ne?

Takže to ledacos napoví o přítomnosti H2O nebo vůbec ne?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu
)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu



jinak malá poznámečka, trošinka té vody v palivu vůbec nevadí spíš naopak. Jiní přemýšlejí jak jí tam nacákat. Kdo se bojí dá štamprdle velfofinu a může v klidu spát.
nemám žádnou kárku na naftu...
to tak taky udělám ... Otázka byla položena pouze na to, jestli je možnost odhalit vodu v palivu a jestli ta případná voda má vliv na bod tuhnutí paliva samotného 
vodu cákat do paliva nevím, nezabýval jsem se tím ... možná stříkat vodu jako mlhu před sací ventil, ale dle mých znalostí konstrukčních prvků palivových soustav bych asi za mě nedoporučil ji prohánět čerpadlem a vstřikama

vodu cákat do paliva nevím, nezabýval jsem se tím ... možná stříkat vodu jako mlhu před sací ventil, ale dle mých znalostí konstrukčních prvků palivových soustav bych asi za mě nedoporučil ji prohánět čerpadlem a vstřikama

VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu
)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu

DPMB Brno pres leto jezdi na emulzni naftu
A co je emulzni nafta? Je to nafta s nekolika procenty vody. Ale oni si to muzou dovolit, protoze ten autobus se temer nezastavi, sotva dojede do depa, uz si jej prebira dalsi smena - ridic. U nasich zgarbu by si voda sedala v nadrzi a nebo korodovaly kovove soucasti - protoze mame hovno najezd.

Zdravím, beru naftu do TIRů a i osobních aut.
mám vyzkoušeno, že v O1 klasická B100 z pumpy funguje takto:
do -13°C vše bez problemu
-14°C až -16°C chytne v pohode, jede, ale když přijde kopec, a je potřeba větší průtok nafty tak to nejde - nechce to protéct filtrem
méně jak -16°C chytne v pohodě ale jet se stím nedá, musí se to říznout normální naftou nebo trochu benzínem , jinak je tá jízda adrenalin.
Před 2 roky jsem takhle vezl ženu z porodnice, bylo -17°C a už jsme stáli

mám vyzkoušeno, že v O1 klasická B100 z pumpy funguje takto:
do -13°C vše bez problemu
-14°C až -16°C chytne v pohode, jede, ale když přijde kopec, a je potřeba větší průtok nafty tak to nejde - nechce to protéct filtrem
méně jak -16°C chytne v pohodě ale jet se stím nedá, musí se to říznout normální naftou nebo trochu benzínem , jinak je tá jízda adrenalin.
Před 2 roky jsem takhle vezl ženu z porodnice, bylo -17°C a už jsme stáli


Já to řešil ve smyslu zbytková voda ve vyfritu. Nechtělo se mi honit ty kuličky po dně, tak jsem je vyřešil velfobinem. Pocitově to lépe jde pak do otáček. Ale bude se na tom spíš mít větší podíl složení velfobinu, než obsah vody samotný. Ale klidně řeknu, že kdoví kolik je vody v naftě od čerpačky... konečně když ti někdo nachcal do nádrže, tak si si kolikrát ani nevšiml a proletělo to komínem, při nejhorším jsi vylil skeničku a zbytek prošel rozpuštěnej v naftě... však musí být schopná nějaký ten vysrážený kondenzát v sobě rozpustit a odnést.
nemám žádnou kárku na naftu...