Zamrzla bionafta

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21
Odpovědi: 0

Zamrzla bionafta

Příspěvek od Ferenzzo »

Když zamrzne (zakalí) bionafta při -10°C, tak je to normální, protože je to z biosložky nebo to poukazuje na to, že je v ní přítomna v nějaké míře voda?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

pokud je to vyrabena bio, tak bud rad, to je slusne kdyz se kali az pri -10. Jinak nemuzes chtit po bio odolnost do -30. Kolikrat je kalna i nafta pri -10. Ale origo MERO by melo odolat nizsi teplote si myslim, kluci tady kdysi testovali tovarni MERO v mrazaku a nic, bylo ciste.
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ferenzzo »

no je od zdroje, údajně tovární kvalita :) .. právě si vzpomínám, že když jsem tankoval dva roky zpátky Eko z Unicornu, tak jsem jezdil celou zimu bez problému, tady to je problém.

Takže to ledacos napoví o přítomnosti H2O nebo vůbec ne?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

tezko rict, udelej test, vem kastrolek, dej ohrivat, na kastrol sklo a sleduj jestli se orosi.
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

;) radši neéé, aby pak nemusel použít hasičák co nemá... nevíš co všechno z toho odpaří a voda to nebude...
nemám žádnou kárku na naftu...
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

nebal bych se, jestli to ma MERO. 100 °C neni tolik ;)
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

(LOL) já se nebojím, ale nevím jestli má teploměr, a nemá měřo plné metylu.... (crazy), aby pak neodpařil pár kapiček metylu.... a neradoval se že je to voda, nebo hůř aby mu po kastrůlku neběhali plamínky...

jinak malá poznámečka, trošinka té vody v palivu vůbec nevadí spíš naopak. Jiní přemýšlejí jak jí tam nacákat. Kdo se bojí dá štamprdle velfofinu a může v klidu spát.
nemám žádnou kárku na naftu...
hondaaa
Přispěvovatel
Příspěvky: 343
Registrován: 25 pro 2007, 20:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od hondaaa »

A neni to tim ze tu bionaftu mas uz dlouho ulozenou?
O1 1,9 tdi ASV 81 kw 2001,egr off
O1 1,9 tdi AGR 66 kw 2000,egr off
F1 1,9 sdi ASY 47 kw 2002
O3 1.4 tsi cng 2015
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ferenzzo »

nee, jak to dám do garáže, tak je za chvíli zase krásně čirá a tekutá.
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

Ferenzzo píše:nee, jak to dám do garáže, tak je za chvíli zase krásně čirá a tekutá.
Tak počkej jak bude tepleji a vyjezdi ji. Co chceš víc radit (hm)
Mercedes-Benz W210 300D
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ferenzzo »

to tak taky udělám ... Otázka byla položena pouze na to, jestli je možnost odhalit vodu v palivu a jestli ta případná voda má vliv na bod tuhnutí paliva samotného ;)

vodu cákat do paliva nevím, nezabýval jsem se tím ... možná stříkat vodu jako mlhu před sací ventil, ale dle mých znalostí konstrukčních prvků palivových soustav bych asi za mě nedoporučil ji prohánět čerpadlem a vstřikama :)
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

DPMB Brno pres leto jezdi na emulzni naftu ;) A co je emulzni nafta? Je to nafta s nekolika procenty vody. Ale oni si to muzou dovolit, protoze ten autobus se temer nezastavi, sotva dojede do depa, uz si jej prebira dalsi smena - ridic. U nasich zgarbu by si voda sedala v nadrzi a nebo korodovaly kovove soucasti - protoze mame hovno najezd.
Krki
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Registrován: 24 říj 2012, 19:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Krki »

Zdravím, beru naftu do TIRů a i osobních aut.
mám vyzkoušeno, že v O1 klasická B100 z pumpy funguje takto:
do -13°C vše bez problemu
-14°C až -16°C chytne v pohode, jede, ale když přijde kopec, a je potřeba větší průtok nafty tak to nejde - nechce to protéct filtrem
méně jak -16°C chytne v pohodě ale jet se stím nedá, musí se to říznout normální naftou nebo trochu benzínem , jinak je tá jízda adrenalin.

Před 2 roky jsem takhle vezl ženu z porodnice, bylo -17°C a už jsme stáli :-) :-)
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

Já to řešil ve smyslu zbytková voda ve vyfritu. Nechtělo se mi honit ty kuličky po dně, tak jsem je vyřešil velfobinem. Pocitově to lépe jde pak do otáček. Ale bude se na tom spíš mít větší podíl složení velfobinu, než obsah vody samotný. Ale klidně řeknu, že kdoví kolik je vody v naftě od čerpačky... konečně když ti někdo nachcal do nádrže, tak si si kolikrát ani nevšiml a proletělo to komínem, při nejhorším jsi vylil skeničku a zbytek prošel rozpuštěnej v naftě... však musí být schopná nějaký ten vysrážený kondenzát v sobě rozpustit a odnést.
nemám žádnou kárku na naftu...
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“