VW 1.4 16V - nízký tlak oleje teplého motoru, zapípá a zmizí

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

VW 1.4 16V - nízký tlak oleje teplého motoru, zapípá a zmizí

Příspěvek od the_miracle »

Problémy s Golfem pokračují. Po vylítání oleje a přetěsnění motoru (gufera na rozvodech a těsnění) se teď stává, že se při vyšších otáčkách rozbliká kontrolka mazání a palubní PC píše chyba tlaku oleje. Na VAG jsem tu chybu nikde nenašel. Motor byl proměřen na tlak měřákem, tlak prý je nižší, ale ještě v normě. Chová se to stejně, ať je či není připojené tlakové čidlo. Stalo se mi, že po chvíli tak chyba zmizela (při jízdě). Dali jsme tam na test jiné čidlo s vyšším intervalem tlaku a s ním to nezhasíná. Napadá někoho něco? Díky.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Máme nové poznatky.

koupilo se nové čidlo, vyměnil jsem konektor. Teď se to chová tak, že za studena je to OK. Když se to ohřeje, tak to sem tam zapípá a vždy to po nějakém čase zhasne. Někdy je to hned (do pěti vteřin), ale stalo se i že to blikalo půl kilomentru a zhaslo to až pak. Vůbec nezáleží na tom, jestli je to pod plynem, nebo ne. Začne to pípat z kopce bez plynu, nebo do kopce pod plynem. Pokud se čidlo odpojí, začne to pípat jakmile se překročí cca 1600 ot.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Výše uvedené tedy nejspíš nahrává tomu, že za tepla kolísá tlak oleje. Nebo nějaký jiný nápad? Čím by to mohlo být?
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20

Příspěvek od STIB »

Napojit tlakoměr a jezdit.
OCTAVIA- ALH
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

predpokladam, ze vag asi neumi monitorovat tlak a logovat ho pres tohle cidlo...
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15

Příspěvek od Fulltank »

kolik ti dobiji altik?
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

to jsem nemeril, ale neproblikava.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Jinak dělá to opravdu až když je motor horký. Nestačí jen počkat, až je voda na 90°, ještě to chce alespoň 2 km.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

a ještě něco. To čidlo má jeden přívod, takže je asi ukostřené přes motor, že? chápu to správně, že když do něj strčím drátek a chytnu ho někde na kastli, že by to dělat nemělo? Jen že by se tím vyzkoušela kabeláž.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15

Příspěvek od Fulltank »

Ano pokud to ukostris melo by to prestat pipat. Ale ja se prave ptal na ten altik, protoze jsem neco podoneho resil na octavii kde altik prebijel a odpalil neco v budikach. A ta kontrolka se chovala naprosto stejne.
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Aha... no to nevím. Ještě zkusím změřit ten kabel co vede k řídící jednotce. Fakt je divné, že ta chyba se ale nikde na VAGu neprojeví. Nikde jsem ji nenašel, ani na budíkách, ani v motoru. Nicméně asi nejjednodušší je teď zkusit ten konektor odpojit a kabel chytit někde na motor. Pokud to bude blikat, je špatný kabel, pokud ne, je to v čidle, nebo fakt kolísá tlak.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Takže, vada v kabeláži/řj motoru vyloučena. Pokud čidlo vynechám a ukostřím na motor, tak to nedělá. Jinak motor není hlučný. Sice trochu klape, ale to dělal už před tím a není to nic strašného. Pokud za chodu otevřu víčko, lítají z něho mikro kapičky oleje.

Takže závěr, kde může být chyba:
1) vadný konektor na čidle (je měněný, ale ne za nový)
2) čidlo - měnilo se za nové, ale člověk neví
3) fakt v tom motoru kolísá tlak
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Hondavtr
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 28 kvě 2012, 21:59

Příspěvek od Hondavtr »

Dokud ten tlak nezměříš tak se furt bavíš o h.... :?
Připíchni budík,dej si ho na kapotu a jezdi.
Zeptám se jen pro jistotu,na snímač otáček kliky chyba v motorové jednotce nebyla?
O1, 1.9TDi 81kW ASV chip @ 101KW
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

ten tlak se meril, jsem to psal. je nizsi, ale jeste v norme. Nicmene asi se nemril na uplne teplem motoru (oleji). Mne spis je divny, ze se to jevi tak, ze ten tlak je po prohrati nizsi, protoze za studena to teda nepipa. Jinak jeste jedna vec. Obcas se pod vickem oleje objevi trochu bily film. a dopoledne z toho krasne letaly mikrokapky, ted ne. A taky tam ted slysim, kdyz se to vicko otevre, takovy zvuk jako kdyz saje cerpadlo na prazdno. Ta emulze si rikam, ze by mohla byt tim, ze se menilo to tesneni pod hlavou, tak se tam trochu vody mohlo dostat, jinak fakt nevim. Uz jsem z toho nestastnej...
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
chipmann
Aktivista
Příspěvky: 1110
Registrován: 01 říj 2008, 07:56
Bydliště: Ustecký kraj

Příspěvek od chipmann »

Pri studenem motoru je tlak oleje nejvetsi tohle se musi merit pri ohratem motoru...
OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“