Tlumiče (možná péra) na OI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Tlumiče (možná péra) na OI

Příspěvek od mir77 »

Tak jsem prolezl leccos tady na fóru a jsem akorát rozpolcenej, co se značky týká. Někdo je pro KYB, někdo pro SACHS, takže bych se rád zeptal, co mi doporučíte pěkně "na míru" ;)
OI, 210 000 km. Podvozek je samozřejmě původní a už to je takový nějaký uhoupaný. Mám rád řekněme sportovnější svezení a rád bych s tím něco udělal. Nabízí se tedy možnost vyměnit vyměnit tlumiče, případně péra.
60 000 km zpátky jsem měl prasklý péro na předku, takže se dávaly nový pružiny (KYB) + uložení. Někdo mi říkal, ať udělám jen tlumiče, že péra na předku jsou tímto de facto nový a vzadu, pokud to nemám utahaný, tak to nemám řešit.
Chci se tedy zeptat tady na místní názor, jak co se týče značky tlumičů, tak jestli měnit péra. To auto si plánuji nechat ještě nějakou dobu a to že tu lidi píšou, že jim třeba Bilstein tlumiče umřeli po čtyřiceti tisících mě poměrně děsí.
Takže se omlouvám za opakovaný dotaz, ale jistě mě chápete ;)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
chipmann
Aktivista
Příspěvky: 1110
Registrován: 01 říj 2008, 07:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustecký kraj

Příspěvek od chipmann »

No pokud chces snizovat kdyz mas rad sportovni svezeni tak si kup pruziny -20 mm a idealni original tlumice napr. Pro sportovni podvozek
OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 726
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Re: Tlumiče (možná péra) na OI

Příspěvek od Richi »

mir77 píše: Někdo mi říkal, ať udělám jen tlumiče, že péra na předku jsou tímto de facto nový a vzadu, pokud to nemám utahaný, tak to nemám řešit.
Tohle mi příjde asi správně.
Já jezdím po Krkonoších a na tlumičích dám tak 100k km, jsou to dvě zimy a něco kolem.
Jestli ty dáš 200k km, budou i ty pružiny zřejmě méně namáhané a v mnohem lepším stavu.
Za 500k km, co jsem s tím pekáčem najel (auto nebylo nové takže už mělo 130k km a to nejspíše minimálně) mi jednou praskla pružina vpředu.
To jsem vyřešil staršími a ty se těď poslední roky zdají unavený a auto je vpředu níž. Vyřešil jsem to podložkami. :)
Zadní péra mám ale pořád původní a nepociťuji nějaký problém a i vizuálně to stále vypadá OK.
Používám tlumiče KYB, ty mi vydrží podobně jako originální tlumiče cca. 100k km.
První mi obyčejně vždy odejde tlumič vzadu, ale i kdybych nechtěl měnit všechny čtyři, vzadu je to přehozený hned a bez geometrie, takže zadek mě nijak netrápí.
Osobně bych doporučil vyzkoušet KYB a další krok asi jen nějaký sportovní podvozek.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw.
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Snižovat nebudu. Už takhle mi to přijde nízké ;) Co se týče KYB, bylo mi doporučováno vyloženě "made in Japan", nikoliv místní. Otázkou zní, zda je nějaká šance je vůbec sehnat.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20291
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Kayaba na Japonský auto byly made in Japan
Co jsem měl ale na evropany tak to bylo Španělsko, ČR nebo i Srbsko...takže těžko říct..
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

KYB stojí zaprd! já jsem dal TRW a spokojenost anebo SACHS ale cena je jinde ;)
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 20 lis 2013, 23:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od alni »

mir77 píše:Snižovat nebudu. Už takhle mi to přijde nízké ;) Co se týče KYB, bylo mi doporučováno vyloženě "made in Japan", nikoliv místní. Otázkou zní, zda je nějaká šance je vůbec sehnat.
http://www.autodily-sklad.cz/324016-tlu ... hp?id=8211
http://www.autodily-sklad.cz/553206-tlu ... hp?id=8329

ja mám odtialto, konkrétne tieto a všetky MADE IN JAPAN
dodávam, že tieto sú už vyššie rady..
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Díky za info, mrknu na ten shop.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 20 lis 2013, 23:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od alni »

mir77 píše:Díky za info, mrknu na ten shop.
OK, a ktoré by si chcel od KYB??, neviem či aj tie klasické budú mať japonské(ultra SR a gas a just už asi nedávajú vyrábať hocikomu..)
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Neměl jsem možnost to zkoumat a upřímně netuším, jak tam jsou rozdíly. Proto zde také píši o doporučení.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 20 lis 2013, 23:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od alni »

pred časom som o tom hooodne prečítal a pouvažoval..
chcel som čím viac zlepšiť správanie sa podvozku za cenu minimálného úbytku zkomfortu a to všetko zo skromného rozpočtu ;)

v popise môžeš prečítať čo som zvolil..a rozhodne neľutujem!!
ano, pohodlie sa zhoršilo ale len fakt minimálne, no riadenie je na úplne inej úrovni, v zákrutách krásne drží aj na hrbolatej ceste...
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Tak díky za info. Počkám ještě jestli se ozvou další lidi. Nějakej čas mám a nechci se unáhlit ;)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 20 lis 2013, 23:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od alni »

mir77 píše: a nechci se unáhlit ;)
dobre robíš, premysli si čo od neho čakáš, poprečítaj si čo len vieš..
a ak chceš lepšie zvezenie, tak sa pohraj aj s uložením
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 726
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Bavíme se o staré olítané O1 ne? Ta na lepší svezení nebyla vhodná ani nová.
To auto je malý, nepohodlný a jízdní vlastnosti jsou doslova otřesný.
Ty tlumiče KYB používám jako prověřenou funkční součástku, žádný úpravy ala sport atd.
O1 má několik zásadních a dobrých výhod, ale jízdní vlastnosti to nejsou ani náhodou. :)
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw.
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Je mi to jasný Richi. Po přesedlání z Felicie to byla sice nádhera, ale dneska bych samozřejmě už radši něco lepšího :) Každopádně z hlediska spolehlivosti a ekonomiky provozu nic měnit nechci. Člověk hold musí pracovat s tím, co má :)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“