Stránka 1 z 1

Odvzdušnění hlavního brzdového válce

Napsal: 04 bře 2014, 19:20
od Ada_CZ
Ahoj pánové,
prosím o radu. Bohužel se mi na voze VW PASSAT 3B5 vypustil celý brzdový okruh.

Odvzdušnil jsem klasickou metodou, při vyplém motoru, zatím bez VAGU. Při vyplém motoru je pedál tvrdý až v půlce... do té půlky má nerovnoměrný chod - zezačátku trochu odpor a pak, jakoby skočí až k místu, kdy už je tvrdý.. Někdy si to dokonce trochu pískne, jakoby šlpístek nasucho.

Auto na štěrku/hlíně jde do smyku, ale až ve dráhy 3/4 pedálu. Po asfaltu jsem smykovat nezkoušel, rozhodně někde zůstal vzduch.

Zkusím ještě odvzdušnit ABS přes VAG, tak jak je zde popisováno, ovšem v zahraničních fórech se řeší taky odvzdušnění hlavního brzdového válce.
http://www.youtube.com/watch?v=m6iwrhZCdwc

Tohle žádné zdejší postupy neřeší - jak to tedy je?

Díky, Ada

PS: pro hledající odkazuji na téma, kde je uveden postup práce s VAGEM:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 49&start=0

Napsal: 04 bře 2014, 19:38
od favo
Pokud se ti dostala brzdovka i z brzdového válce tak VAG je nutnost, jinak ten systém neodvzdušníš.

Napsal: 04 bře 2014, 23:26
od Ada_CZ
To by ještě problém nebyl, jen jestli netřeba řešit hl. brzdový válec zvlášť? Nechápu podstatu postupů jeho odvzdušnění, kterých je plný net...

Pokud mám auto bez ABS a celý systém vypustím, je potřeba hl. válec odvzdušňovat sám o sobě? anebo stačí nalít brzdovku do expanzky a manuálně postupně řešit jednotlivé odvzdušňováky kol?

VAG řeší zavzdušnění ABS, ale ne zavzdušnění hlavního brzdového válce, nebo se pletu?

Napsal: 05 bře 2014, 10:41
od favo
Pokud nemáš ABS, tak odvzdušňuješ normálně, naliješ brzdovku a postupně od nejkratší po nejdelší brzdovou trubku odvzdušňuješ jednotlivý kola normálně šlapáním na brzdový pedál nebo přetlakem jak to dělám já, abych nepotřeboval asistenta.
Pokud máš ABS tak nejde ani tak o odvzdušnění brzdového válce jako spíše čerpadla a ventilu v jednotce ABS, proto ten VAG.

Napsal: 05 bře 2014, 11:58
od Woko_O
začíná se kolem nejdál od válce..teda pravý zadní..

Ale vícemeně je to jedno..

Napsal: 05 bře 2014, 13:31
od jericho-3
Nevím, když se mi to stalo, ale už nevím značku, tak jsem odvzduŠnoval od válce postupně přes přívody do ABS, potom trubky vedoucí ven až ke kolům a bylo hotovo..

Napsal: 05 bře 2014, 14:40
od Vici
posledně když jsem dodělával esp do sag2 tak se odvzdušnilo vagem a napoprvé ok (byla prázdná jednotka, válec, přední brzdiče taky nové - prázdné..)

Napsal: 05 bře 2014, 17:07
od favo
Woko_O píše:začíná se kolem nejdál od válce..teda pravý zadní..

Ale vícemeně je to jedno..
No vidíš a já když to dělal poprvé a četl tehdy rady v chytré knize, tak jsem se dočetl tento postup, tedy od nejkratší.

Napsal: 05 bře 2014, 17:52
od jericho-3
Ano, to se také doporučuje a řekl bych že je to lepší, dostat vzduch pryč co nejdřív,hlavně když je zavzdušněný válec , než tlačit vzduch celou soustavou až dozadu...

Napsal: 05 bře 2014, 20:52
od OťasTDi
jak píšou kluci,ale pokud máš abs,nebo esp opravdu použij ten postup (dával jsem ho sem v pár tématech i já)...měj v zásobě tak dvě pixly kapaliny dot 4 a petflašku s dírou ve víčku a v ní průhlednou hadičku...

Napsal: 05 kvě 2014, 19:37
od MemphisR
Přátelé, mám problém s tím, že mi hlavní brzdový válec nechce nasát kapalinu. Má to souvislost s tím, že se to musí odvzdušňovat pomocí VAGu..? Mám dva válce a když je vyměním, u jednoho teče kapalina ze zadního pístku a u druhého z předního. Oba válce do poslední chvíle fungovaly jak mají..!!
Díky za pomoc.

Napsal: 05 kvě 2014, 23:57
od Ada_CZ
Aktualizuji svůj stav a poznatky.

Protože mi přibrzďoval jeden třměn a potřeboval jsem auto v cajku, dal jsem to nakonec do servisu... Kde mi zadní třměny "rozhýbali" (pístky jsem promazal), ale je fakt, že s mechanismem ručky jsem nic moc nedělal..

Po jejich odvzdušnění se pedál nepropadá. Takže se nejedná o chybu HBV ale o chybu odvzdušnění.
dle pátrání na netu bývá problém s odvzdušněním zadních třmenů díky mechanismu ručky.. proto je doporučováno do nich nalít kapalinu ještě před instalací na vozidlo...

Postup odvzdušnění v servisu jsem nezjistil.

Napsal: 06 kvě 2014, 06:11
od jericho-3
V čem mechanismus ručky dopomáhá zavzdušnění? Když se opraví /vymění těsnící gumička a prachovka/ brzda, zatlačí se pístek, tak se povolí odvzdušňovák, nechá se otevřený "vybublat" dokud nejde z něho čistá kapalina, pak se odvzdušní, což spočívá v tom, že se tak 3-4 prošlápne a odvzdušní..Dělám to sám , jen s pomocí hadičky a uzavřené "skleničky"..Pokud kapalina neprolíná okolo hřídelky ruční brzdy, je vše o.k.