předehřev

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
TurboBoy
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 15 led 2014, 14:09
Odpovědi: 0

předehřev

Příspěvek od TurboBoy »

zdarvím, chci si udělat ohřívání voudou, a chtěl bych použít tento chladič oleje, http://zbozi.vrakoviste-vw.cz/cms-app/0 ... 395712.jpg zajímalo by mě jak je to hrubostí olejových filtrů, zda mi bude stačit dát tam olejoví filtr, nebo raděj dát jiný výměník na vodní ohřívání, a dát tam palivový filtr ?
vanilka
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 02 črc 2008, 18:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Příbramsko / Berounsko

Příspěvek od vanilka »

Olejovy filtr je hrubsi nez palivovy. Bud tedy pouzit oba a nebo jen palivovy. Pokud ale pouzijes oba a nemas podavaci cerpadlo v nadrzi (pripad moji O1 TDI), potom se muze stat, ze podavaci cerpadlo ve vstrikovacim cerpadle nedokaze pri nizsich teplotach natahnout palivo z nadrze popr.v nem budou bubliny.

Pokud budes jezdit na vyfrit nebo doma uvareny FAME a nechces kazdych nekolik tisic km vymenovat cely filtr (kvuli zaneseni sadlem a "rosolem" z FAME), je lepsi mit palivovy filtr s vymennou vlozkou. Do moji O1 jsem kvuli tomu nainstaloval filtr se Supa I TDI PD + podavaci cerpadlo z O2 TDI PD do nadrze.

Vodni predehrev paliva jsem zbastlil sam, pri provozni teplote motoru ohreje palivo o cca 30°-40°C.

Treba ti to pomuze ;-).

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
TurboBoy
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 15 led 2014, 14:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od TurboBoy »

too vanilka jasny no, nad podávacím čerpadlem jsem taky přemýšlel, abych zbytečně netrápil to od vstříkovacího čerpadla. Ale taky si říkám, že si budu zbytečně obřátý olej hnát zase zpátky do nádrže, přece jen to má slušnej průtok. Já jsem měl představu, že v nádrži bude bud čerpadlo, nebo mala topná kapsle u otvoru pro nasávání oleje, aby v trubkách byl už o něco řidčí. Pak bych chtěl mít ohřívání vodou, a pak nějaký filtr s el dohřevem (chtěl jsem teplotu kolem 70 stupnů ) je to správná úvaha ? Na kolik stupnů ten olej ohříváš ty ?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

jaky rosol ve FAME? Nic takoveho tam za nejaky ten patek nepozoruju a filtr paliva vydrzi celou sezonu, najedem max 20tis za rok.
Ty filtry odchazi v bionafte, ktere si doma lidi neperou vodou, vyprana a vysusena bio je srovnatelne kvality jak od cerpacky. (wallbash)
vanilka
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 02 črc 2008, 18:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Příbramsko / Berounsko

Příspěvek od vanilka »

Asi taky bude zalezet na tom, jaky mas auto. V P405-tce 1.9D jsem michal olej s naftou v pomeru 2:1 a jezdilo to i v zime a bez predehrevu (jen po startu chvili houpal volnobeh). U O1 TDI jsem zacal jezdit na doma uvareny FAME (bionafta), jelikoz olej, ke kterymu mam pristup, obsahuje hodne sadla. FAME neperu (proto asi ten rosol ve filtru) a predehrivam az od tech velkych mrazu na konci roku.

Prvnich cca 10k jsem jen misto nafty lil do nadrze 100% FAME a jezdil. Potom se ucpal palivovy filtr a po cca 3k znovu. Instaloval jsem tedy predehrev viz.vyse a po cca 3k se ucpal palivovy kos v nadrzi. Tak jsem sehnal cely kos vcetne podavaciho cerpadla z TDI PD, nainstaloval filtr ze Supa (po zaneseni rosolem se jen vypere vlozka a jede se dal) a od te doby (cca 5k) to jezdi normalne. Zmizely bublinky v privodni hadici do vstrikovaciho cerpadla (ty tam byly i pri jizde na naftu), motor se subjektive ztisil, lip to startuje a mozna o par desetinek klesla i spotreba.

V ohrivani paliva v nadrzi nevidim problem - spise naopak. Navic saci kos je udelanej tak, ze cerpadlo primarne "saje" palivo vracejici se vratkou od filtru, tzn.vratka neusti primo do nadrze.

Teplotu paliva jdouciho do vstrikovaciho cerpadla nemerim, ale jak jsem psal, predehrev palivo ohreje o cca 30-40 stupnu (po zahrati motoru).'
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“