Stránka 1 z 1
Opět termostat?
Napsal: 27 bře 2014, 09:48
od deflector
Ahoj,
chtel bych se zeptat..vcera se mi zacala marejka zniceho nic varit..nicmene sem to zjistil az sem dojel do prace a nechal auto schladnout. Vecer sem dolil vodu (2litry) co vyvrela s tim ze bych mohl dojet domu. Po cca 5ti km prestala topit, tak sem zastavil a opet vrela, ale chladic byl uplne studeny, jo a voda se neztraci jinak nez vyvřením..nevite kde by mohla byt chyba? Napadl me termostat, jako by tam byl sepnuty jen maly okruh..ale zniceho nic? Nejak se v tom moc nevyznam

Diky moc P.
Marea 55kW, 1,9TD (klasika jeste stary diesel bez ridici jednotky).
Napsal: 27 bře 2014, 14:31
od jericho-3
Sáhni na hadice, zda jsou nafouklé, pokud ano , může být vadné těsnění pod hlavou, ale samozřejmě první, co udělej, vyměn termostat. Pokud nepouští vodu do chladiče, nemůžeš chladit a když vylítá voda, ani topit. Zničehož nic je jako s infarktem, nebo mrtvicí-večer jsem s ním byl na pivu a ráno byl mrtev..

Napsal: 27 bře 2014, 15:18
od deflector
Zkousel sem tu nejtlustejsi hadicu kdyz to vrelo a byla zavrena nadrzka vody,tak to nafouknute bylo jak svina..kdyz je nadrzka odsrubovana,tak se to nenafoukne ikdyz to vre..Myslis, ze kdyz mi nemizi voda a neni voda v oleji, tak muze byt vadne tesneni pod hlavou? Auto jede uplne normalne, starty bez problemu...
Ja to uplne napred zkusim odvzdusnit a dolit a uvidim co to udela:-)
Jo a jen tak pro dokresleni situace..kolik tak zhruba muze stat vymena tesneni i s praci..dik

Napsal: 27 bře 2014, 16:03
od Pája 19
Koluje voda?
Napsal: 27 bře 2014, 17:15
od deflector
no bubla to z obou stran a jak se to natlakuje vic,tak zacne na volnobeh jakoby zdechavat motor a zacne to čoudit z vyfuku...
Napsal: 27 bře 2014, 17:40
od jericho-3
Jde ti patrně voda do válců. A tlak naopak.
Cena je podle toho, kdo to bude dělat, kolik si řekne brusič za rovnání hlavy a na co ještě přijdeš. Když už to bude venku chce to dát nové gufefa na ventilech, které stejně musíš vyndat, pokud na těsnění neuvidíš závadu/propálení, přefukování, atd./protože ji budeš muset natlakovat...Nejlepší je nějaký šikovný kluk, kterého to baví nebo kámoš mechán , který to dělá při zaměstnání..Tohle se dělá poměrně dobře, Fiat je chytrý, turbo je vepředu a ne někde v prdeli zezadu pod vozem. Vůle se dělá podložkami, takže odpadá výměna hydroštelů, takže ještě gufero k vačce, těsnění přesně podle toho, které tam je a optimismus..

Napsal: 27 bře 2014, 17:43
od Pája 19
No chce to prokazatelně zjistit, jestli pumpa pumpuje. Jestli to dobře topí, tak pravděpodobně pumpuje. Chce to při ohřívání ošahávat hadice a koumat kam jde(pokud vůbec jde) teplá voda.
To ten Fiat nemá budík, že si poznal vařbu až podle toho, že to netopí?
Napsal: 27 bře 2014, 18:43
od deflector
to jericho-3: jaka je to teda zavada to co si popsal? Co se pokazilo? Je to spatne tesneni? Jinak, zkus udelat hrubi odhad ceny..(tesneni stoji cca 1600)

Dekuju.
to Pája 19: hrat to hreje..nez to zacne vrit a co sem to odvzdusnil tak voda sla i do chladice. Co se tyka teploty na budiku,tak me neukazuje uz aspon 3 roky (casta zavada u fiatu). Zezacatku stacilo bouchnout do palubovky a ukazalo to, ted uz to dlouho nejde
Co by to delalo, kdyby byla spatna vodni pumpa..?
Napadlo me se na to vsechno vykaslat, prodat to na dily (cena pojizdne marejky je stejne max 12-15tis, kdyz je v dobrem stavu) a koupit neco jineho

Napsal: 27 bře 2014, 22:36
od jericho-3
Srovnání a natlakování hlavy u skromného soukromníka min. 800kč. /pokud má na Fiata "matrici", ale to asi jo/práce 3,5 - 5000 kč, takže asi tak. Jde o to, co mechána překvapí až to odkreje. A tady je malá pumpa v hlavě, a když je tam už dlouho nebo dokonce originál, je malá pravděpodobnost , že by se protáčela vrtulka, spíš ti poteče, ty jsi si toho nevšiml a těsnění pod hlavou se připařilo./Ty tam máš možná ještě azbestové, ne kovové/.Ale je to jen odhad a může být vše úplně jinak..

Napsal: 28 bře 2014, 10:10
od Torgan
doporucujem rozpredať alebo predať a kupit druhu alebo nieco ine.
u auta s touto hodnotou sa to neoplatí robiť.
Lebo potrebujes tesnenie+ nové šróby a ked uz tak aj nove rozvody s pumpou+ robota, brusenie tlakovanie a moze ta to nakoniec visť na 10 000kč
Napsal: 28 bře 2014, 11:56
od deflector
Hmm..tak to me opravdu asi vyjde lepsi kdyz si koupim nejakou feldu

Ono tam toho mam totiz jeste vic na opravu a asi by se to uz nevyplatilo (spatna spojka, rameno, pomalu odchazi turbo, prevodovka zacina kapat, neukazuje to teplotu a otacky + nejake dalsi drobnosti) Co vy na to?

Napsal: 28 bře 2014, 12:12
od Torgan
za seba pisem na diely a druhe auto
Napsal: 28 bře 2014, 12:19
od roman1648
taktak...
jednou jsem dělal hlavu na Bravě TD natřikrát a stejně to dobrý nebylo...
navíc když píšeš co to má všechno za závady, musel bys do toho nasypat pade...
Napsal: 28 bře 2014, 17:52
od jericho-3
Jde o to, jak má v cajku kastli. srovnávat jí s Feldou je "drzost", je to dobré auto. A oprava není zas takový problém ani pro kutila, samozřejmě pokud závada není fatální.Takže rozebrat a pak hodnotit..
