VW Bora 1.9 tdi, asz,96 kw,r.v. 2001

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

ZOkYN
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 03 srp 2009, 19:43
Odpovědi: 0

VW Bora 1.9 tdi, asz,96 kw,r.v. 2001

Příspěvek od ZOkYN »

Zdravim,
chtel bych poradit. Muj problem je takovy,ze kdyz se auto zahreje,tak pri volnobehu za volantem slysim takovy dunivy bouchani a jemne to pohupuje autem,nerekl bych ze je to vibrace....nekdy je silnejsi,nekdy slabsi....dle vagu ma jeden vstrik hodnotu 2,99 takze je v haji....jakmile s autem jedu tak vse v poradku ...zastavim na semafor a pohupuju se (LOL).....auto startuje,nekouri,tahne rekl dobre.... co to muze byt? Pomuze vymena vstriku? Jinak po 12 km jizdy,mi pri lehke jizde klidne klesne teplota dle tachometru na 70 st. V kapaline olej neni, na vicku od oleje bych rekl vse ok.,bile nekouri,hadice tvrdy nejsou,voda nebubla..
Diky.
P.S. Je sance maxxmotionem naftou,vifem a teda ruznyma sra.ckama do nafty vstrik jeste zachranit?
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

setrvák...
ZOkYN
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 03 srp 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od ZOkYN »

Woko_O píše:setrvák...
Je pravda ze kdyz zhasinam motor,tak zachrasti,ale pry tam byl setrvak meneny a pohupovalo to porad na volnobeh....ale jestli byl menen 100% nevim,bylo to pouze slovo. Ten vstrik to byt nemuze?
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Woko_O píše:setrvák...
Nemaluj čerta na zeď. Zkusil bych nejdřív napružit kontakty na vstřikách.
Oct asv 2000, DieselPower
ZOkYN
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 03 srp 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od ZOkYN »

Zvladnu to napruzit sam? Nikdy jsem to nedelal...jsem spis takovy teoretik....jeste jeden takovy postreh.... nemuzu se dostat pod 9 l na 100km,i kdyz ten predemnou stim dokazal jezdit 6,5-7 l.....musel to podtacet,mozna proto je setrvak v haji...ja s tim jezdim v rozmezi 1800- 3000 tis.ot a proste 9 l, mi prijde moc na asz s chipem.
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
ZOkYN
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 03 srp 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od ZOkYN »

Tak tohle je dnešní studený start: http://leteckaposta.cz/413531632 , co v tom slyšíte? A tohle video cca. od 20 sek. http://leteckaposta.cz/247673598 , tak tam je trochu slyšet, to klepání (dunění) který na volnoběh, při zahřátém motoru pohupuje autem, což mi rozhoupe až pivase.
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
ZOkYN
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 03 srp 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od ZOkYN »

A tohle je z dneška po 18 hod. s lepším počasím venku : http://leteckaposta.cz/232966579 a http://leteckaposta.cz/762362552.
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Když sešlápneš spojku, tak se něco změní? Vibrace/zvuk?
Oct asv 2000, DieselPower
ZOkYN
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 03 srp 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od ZOkYN »

Za studena to jde krásně. Ono za studena to nepohupuje, ani bych neřekl že je to vibrace, ale spíš takový pohupování do kterého něco klepe (duní?), to přijde ale v momentě, kdy se auto zahřeje.... a jen když stojím na volnoběh (kolona, semafor, parkoviště) jinak vše úplně v cajku. Možná jen takový subjektivní pocit, ale to dunění je buď víc intenzivní, nebo míň, podle toho jak stojím (čumákem dokopce, z kopce, na rovince ), ale vše až po zahřátí motoru. I bych řekl, že po zahřátí se víc klepe v motorovém prostoru. Jinak budu měnit vstřiky a tandem. Jinak změna žádná po sešlápnutí spojky... možná jen mírně při sešlápnutí brzdy. ( pohupování stejný, ale dunění je míň intenzivní.)
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
ZOkYN
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 03 srp 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od ZOkYN »

Jinak setrvák už mám načatej(při vypnutí motoru se lehce oklepe), ale pokud by to bylo setrvákem, tak by to mělo po vyšlápnutí spojky přestat, je tak správně?
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Někdy jo a někdy ne. Je to jen taková nápověda. Než budeš měnit vstřiky, tak bych pojezdil s diagnostikou. A ve chvílích kdy to houpe, bych omrk ty hodnoty vstřiků. Kontakty si pružil? :)
Oct asv 2000, DieselPower
ZOkYN
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 03 srp 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od ZOkYN »

V kanále 13 mám u dvou vstřiků hodnoty hodně přes 2 a u zbylých dvou hodně přes 1. Teď nevím, která + a -. Auto má na tachu 331 tkm, dle videí to chytá ok. Druhý majitel to měl 9 let... a prý setrvák se spojkou měnil.... a něco říkal i o napružených kontaktech. Jinak ty hodnoty na vstřicích o kterých mluvím, tak jsem stál se zahřátým pohupujícím autem(nijak to není vidět, ale za volantem to jde cítit, až se mi pupek klepe) na volnoběh a takhle to ukazovalo. A při startu se motor nechutně oklepe, jak kdyby tam nebyl připevněnej.
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
Maslo23
Přispěvovatel
Příspěvky: 732
Registrován: 07 led 2008, 22:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od Maslo23 »

Klikni k levýmu kolu a poslouchej zda chrastí....ať ti někdo přitom vyslapava spojku....můžeš zkusit přidat na volnoběžnych ot....jinak co gumičky na vstrikach?
ZOkYN
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 03 srp 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od ZOkYN »

Co treba vydrena vacka???
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Vačka by dělala brikule i za studena. Hodnoty vstřiků za studena? Komprese? Za studena/za tepla?
Oct asv 2000, DieselPower
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“