Stránka 1 z 1

Vyhrivani nadrze, mate nekdo?

Napsal: 19 čer 2007, 17:02
od Michelin
Byl jsem si nechat poradit od znamyho motorare a divil sem se ani se moc nebranil a nezacal mi rikat kok.t kdyz sem murekl o provozu na olej, akorat mi doporucil vyhrivani nadrze aby mela alespon 65°... takze muj dotaz co vy na to? mate? nemate? je to zbytecnost? budu rad za vase nazory diky

Napsal: 19 čer 2007, 17:35
od tucnak007
Měl jsem,bylo to super v zime i kostka másla byla během chvíle rozteklá.Nikdy jsem nepotřeboval ředit.Jinak žádné výhody nevidím.

Napsal: 19 čer 2007, 22:04
od Michelin
Jj, jasne uplne sem zapoměl uvest, ze je to treba hlavne na zimni provoz, a pak teoreticky nez se olej dostane do vyměníku tak je taky dost hustej a čerpadlo s nim na vic prace nez kdyby uz byl předehřátéj ne? jinak dik za odpoved, jeste dotaz jak si to mel zapojeny? dik

Napsal: 20 čer 2007, 14:35
od tucnak007
Bylo to u golfa 2,byla tam taková hadička od chladiče k nadržce na vodu,tak tou jsem to mel napojene a bylo zajímave že skoro po nastartovaní z toho tekla tepla voda a v nadržce na olej jsem mel udelanou spiralu z 8 trubičky asi 2m trubky.Jednoduche,ale učiné.Ja jsem na to najel asi 30 000km tedka na to jezdí kamoš uz pul roku.

Napsal: 21 čer 2007, 16:09
od Michelin
jasny dik :)

Napsal: 21 čer 2007, 16:18
od SLÁDEK
Vyhřívání nádrže má tady "KUK" (myslím)
Ten to má ale dělaný jinak - ohřívá zpátečku, kterou vede do nádrže.

Napsal: 21 čer 2007, 20:47
od truck
U jednoho tahače máme u nádrže namontován na zpátečce 20 deskový výměník a je to mazec olej horký na smažení. Celé je to zapojeno tak že při startu na naftu a jízdě olej koluje přes výměníky, filtr a vrací se zpět do 100l přednádrže stále dokola vše 100% prohřáto po zhruba 5km automatika přepne na olej to v pondělí a motor vypnem v pátek večer protože to je řidičů svátek a hurá do hospody. (LOL)

Napsal: 24 čer 2007, 12:31
od Michelin
truck píše:U jednoho tahače máme u nádrže namontován na zpátečce 20 deskový výměník a je to mazec olej horký na smažení. Celé je to zapojeno tak že při startu na naftu a jízdě olej koluje přes výměníky, filtr a vrací se zpět do 100l přednádrže stále dokola vše 100% prohřáto po zhruba 5km automatika přepne na olej to v pondělí a motor vypnem v pátek večer protože to je řidičů svátek a hurá do hospody. (LOL)
diks, ale to by pro me znamenalo dalsi vymenik a to se mi moc nechce...

Napsal: 27 čer 2007, 19:20
od KUK
SLÁDEK píše:Vyhřívání nádrže má tady "KUK" (myslím)
Ten to má ale dělaný jinak - ohřívá zpátečku, kterou vede do nádrže.
Výměník na zpátečce sice mám, ale z opačného důvodu. Odebírám tím teplo zpátečky a předávám ho tím oleji co jde z nádrže do filtru. I tak je zpátečka co mi jde do nádrže ještě dostatečně teplá, aby mi ji vyhřála na 50-60°C. V zimě mi k ohřevu pomáhá ještě topení, které mám přímo pod nádrží (nádrž mám v autě).
Obrázek

Napsal: 27 čer 2007, 22:34
od dvorky1
já jsem přemýšlel zkusit to udělat ze spirály z rychlovarný konvice na 12 V. Stojí si 250 Kč. Normálně jí tam ponořit a buďto nějak ukotvit a nebo nechat jen tak jak by se to osvědčilo. Daly by se určitě spřáhnout i dvě dohromady. Pak to ale asi ještě doplnit nějakým teplotním spínačem aby se to moc nepřehřálo. Nevím jakej výkon mají ty spirály a jak moc by to zatěžovalo baterku. Jinak myslím tím vyhřívat hlavní nádrž pač to je asi nejlepší jít na to elektrikou než přes celý auto táhnout hadice s horkou vodou. Mám koupenou nádrž ze starý Octavky a plánuju udělat do ní vyhřívání. a tu pak umístit někam do kufru a mít jí na olej a v hlavní nádrži jen naftu. Objem kolem 30 l by byl tak nějak únosný. Menší už je otrava pořád dolejvat. Zatím mám olej v hlavní nádrži a i tak je to otrava pořád tankovat :-))

Napsal: 28 čer 2007, 10:40
od Pavel
No nevím ale s varnou konvicí na 12 V trvá i kafe půl hodiny....

Napsal: 05 črc 2007, 11:59
od dvorky1
to nevím sám jsem nikdy nezkoušel za jak dlouho to přivede vodu k varu. Zase ale pokud by se to šikovně zbastilo, a dala se ta spirála přímo před nasávání paliva, tak by to mohlo něco pomoct. Není potřeba to přivést k varu ale jen umožnit dopravu z nádrže potrubím do čerpadla.