jaryn píše:Jasný, spoustu otázek....Než jsem začal, našel jsem tohle fórum....Honza M píše:Jedná se o motor 2.4TD (BMW 524TD) r.v.91 čerpadlo je tuším BOSCH.jaryn píše:Honzo, pisni, co máš za motor, čerpadlo, jestli turbo, najeto kolik, atd...
Uvažuji o přestavbe na rostliný olej(popřípadě použitý fritovací olej),ale nemám vůbec žádné informace a ani nikoho kdo by mi poradil (ted už mám ). Snažím se dát dohromady co nejvíce informací. Potřebuji zjistit co je potřeba na přestavbu, co koupit, co si vyrobit, kam zapojit a další spostu věciček. Asi jsi to taky zažil když si začínal.Velké nadšení,ale spousta otázek.
Zdálo se mi to nějak komplikované.... přestavba... výměníky.... předehřevy.... dvoucestné a vícecestné přepínače... atdtdt
Tak jsem se jednou nasral, a palivo bylo 10l použ. fr. a 10l nafty.
ujel jsem asi kilák, a chvátám k výfuku... pořád nafta, jen jsem čekal, kdy auto zkolabuje Po 10km už byl odér z výfuku značně "hranolkový", ale auto jelo pořád stejně
Nic se prostě nedělo.
Došlo nakonec na extrém - vyjetý fr. : nafta 3:1
start v poho, lepší jak na 100% naftu - nepadá hladina
Mám tu úsek, který dávám z nuly na 90 na naftě, na oleji ho dáván o cca 20 metrů dřív.
Když mrzne, místo nafty dávám benzín, koneckonců je to levnější než nafta [/quot
Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej?
Jaký olej lze použít? A v jakém poměru míchat/jezdit?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
on každej diesel pokud jezdil na naftu tak ze začátku je to bez problémů i když začneš hned jezditsamotnej friťák ( krom palivovýho filtru pokud je už starej - muže se vlivem větší hustoty paliva stát méně propustným ) Zezačátku to dobře chytá i jede i volnoběh je v poho, ale potom po nějaký době to začne hůř startovat, kolísat volnoběh atd. Co mám tedy já odzkoušeno u Fordu.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
A jak zabránit těmto problémům?dvorky1 píše:on každej diesel pokud jezdil na naftu tak ze začátku je to bez problémů i když začneš hned jezditsamotnej friťák ( krom palivovýho filtru pokud je už starej - muže se vlivem větší hustoty paliva stát méně propustným ) Zezačátku to dobře chytá i jede i volnoběh je v poho, ale potom po nějaký době to začne hůř startovat, kolísat volnoběh atd. Co mám tedy já odzkoušeno u Fordu.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 117
- Registrován: 19 dub 2007, 09:44
- Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D
Dovolím si oponovat, na auto jsem fakt prase, slouží ono mě a né já jemu, dávám mu kapky co to dá a po cca 40tkm nepozoruji žádnou změnu k horšímu - netvrdím, že pokud má někdo jinou zkušenost, tak kecá. Trošku citu a je to okdvorky1 píše:on každej diesel pokud jezdil na naftu tak ze začátku je to bez problémů i když začneš hned jezditsamotnej friťák ( krom palivovýho filtru pokud je už starej - muže se vlivem větší hustoty paliva stát méně propustným ) Zezačátku to dobře chytá i jede i volnoběh je v poho, ale potom po nějaký době to začne hůř startovat, kolísat volnoběh atd. Co mám tedy já odzkoušeno u Fordu.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 117
- Registrován: 19 dub 2007, 09:44
- Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D
mno... auto co jezdí na naftu... né, vážněHonza M píše:Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej?
Spoustu lidí jezdí nafta/olej 1:1 bez úprav - no, proč nee, pokud je venku nad nulou, tak v poho - sám jsem tak jezdil.
Dalším "stupněm pokroku" je el. předehřev před čerpadlem a šluslá vracečka - tak jezdím nyní a nehodlám na tom nic měnit
Dále pak výměníky tepla voda/palivo, ale ty samozřejmě v kombinaci s přepínači paliva - s tím souvisí druhá nádrž.
Tak je jen na tobě, co si vybereš, kolik si ochotný do toho narvat kaček
jaryn píše:mno... auto co jezdí na naftu... né, vážněHonza M píše:Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej?
Spoustu lidí jezdí nafta/olej 1:1 bez úprav - no, proč nee, pokud je venku nad nulou, tak v poho - sám jsem tak jezdil.
Dalším "stupněm pokroku" je el. předehřev před čerpadlem. a šluslá vracečka - tak jezdím nyní a nehodlám na tom nic měnit
Dále pak výměníky tepla voda/palivo, ale ty samozřejmě v kombinaci s přepínači paliva - s tím souvisí druhá nádrž.
Tak je jen na tobě, co si vybereš, kolik si ochotný do toho narvat kaček[/quo
Jak se dá postavit el. předehřev před čerpadlo?Neměl by si fotku? Co je to šluslá vracečka a jak jí zapojit? Někdo tady psal že má vracečku,ale ne originální.Ale jinou,která vede do olejové nádrže.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 117
- Registrován: 19 dub 2007, 09:44
- Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D
udělal jsem si ten předehřev.. jednoduše, vzal jsem měděnou trubičku, na ni tenkou izolaci, na izolasi pár závitů odporovým drátem, co se válel pod ponkem, trubičku jsem zapojil před čerpadlo, dráty na baterku a k čidlu na termostat - zapíná se až po zapnití klíčku... je to nejblíže k čerpadlu a hotovóóó
Vracečka je... jak to napsat, "palivo", které proteče čerpadlem a nespotřebuje se, se vrací zpět do nádrže, jistě uznáš, že pokud je předehřáté, je to škoda.
Tak se to řeší tak, že se nevede zpět do nádrže, ale před čerpadlo - výhody jistě pochopíš - celkově to obnáší jedno téčka a jedno zaslepení.
Vracečka je... jak to napsat, "palivo", které proteče čerpadlem a nespotřebuje se, se vrací zpět do nádrže, jistě uznáš, že pokud je předehřáté, je to škoda.
Tak se to řeší tak, že se nevede zpět do nádrže, ale před čerpadlo - výhody jistě pochopíš - celkově to obnáší jedno téčka a jedno zaslepení.
Tak vracečku za čerpadlem předělat,aby se nevracela do nádrže,ale navést před čerpadlo? Je to nutné? Nebude to pak vadit, když budu jezdit třeba delší dobu na naftu? Není potřeba nejaký ovzdušnovák?jaryn píše:udělal jsem si ten předehřev.. jednoduše, vzal jsem měděnou trubičku, na ni tenkou izolaci, na izolasi pár závitů odporovým drátem, co se válel pod ponkem, trubičku jsem zapojil před čerpadlo, dráty na baterku a k čidlu na termostat - zapíná se až po zapnití klíčku... je to nejblíže k čerpadlu a hotovóóó
Vracečka je... jak to napsat, "palivo", které proteče čerpadlem a nespotřebuje se, se vrací zpět do nádrže, jistě uznáš, že pokud je předehřáté, je to škoda.
Tak se to řeší tak, že se nevede zpět do nádrže, ale před čerpadlo - výhody jistě pochopíš - celkově to obnáší jedno téčka a jedno zaslepení.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 117
- Registrován: 19 dub 2007, 09:44
- Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D
Někde jsem to tady popisoval, jak je to udělané, fakt si to už nepamatuji, ale najdeš to. Někde jsem se s někým hádal, že ta Cu trubka neškodí/škodí - na tvém posouzení je, jak úspěšněwaqw píše:Jaryn: nemáš někde fotku toho el. předehřevu? Jak silný je ten odporový drát - jak dlouho trvá než se to zahřeje a na jakou telotu je schopné ohřát palivo?
Jesli jsem pochopil správně tak jezdíš na mix 50/50 pužíváš nový oil nebo přefritovaný? Díky a omlouvám se za tolik dotazů..
Jezdím na vyjetý fr./nafta 3:1
EDIT jo, tady to bylo...
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... %FD#108935
Naposledy upravil(a) jaryn dne 16 lis 2007, 21:12, celkem upraveno 1 x.