Stránka 1 z 3

BMW 318TDS na čistý RO

Napsal: 08 črc 2014, 17:29
od Pelep
Ahoj, mám BMW e36 318 TDS, 99 rok, najeto 260tkm, ale nejspíš to bude stočený. Najel jsem s nim zatim 30 tisíc a motor zatim jde jak hodinky, chytá na ťuknutí, mám přetěsněný a seřízený čerpadlo (Bosch), vyhozenej kat a egr a zajímalo by mě, jestli bych mohl míchat naftu s rostlinným olejem z krámu, koukám že v akci se pohybujou tak za 25 Kč... Jaký máte názory, zkušenosti na TDS na naftu + čistý RO a případně poměr Díky :)

PS: Forum pročítám už hafo dní, ale zajímalo by mě to TDS

Napsal: 08 črc 2014, 18:41
od zero1724
Pokud se nemýlim, tak TD a TDS se liší jen jiným coolerem? Tohle bmw má snad i dokonce stejné rotační čerpadlo jako TDI, lej to tam pod tlakem, venku jsou vedra :)

Jinak můj názor na míchání nafty s koupeným oleje je asi následující, spočítej si, kolik času strávíš, přelejvánim atd... plus když to mícháš na kolik se dostaneš Kč na litr paliva? To raději kup bio za 30,90 kč u TankONO, nebo to tam lej čistý a neboj se.

Napsal: 08 črc 2014, 19:00
od Pelep
Díky díky moc, takovou odpoved jsem potreboval :) Jojo, coolerem a turbem, tak ja mam naftu za 25, ale jenom v omezenym mnozstvi, cca 20 litru tejdně, takze stejne mi obcas teče krev ze zubů u benzinky, tak to budu redit :) Jeste ten pomer, aby se to dlouhodobě neposralo, tak max 1:1 to v poho zkousne, ne? Dík moc za odpoved :)

Napsal: 08 črc 2014, 21:17
od zero1724
Dlouhodobě se ti to může posrat i na naftu :D neboj, lej normálně neředěné, když jsou vedra, až bude tak 15, tak půl na půl :) a vše cajk

Napsal: 10 črc 2014, 08:59
od Pelep
Čau, dneska jdu do penny, kde maj v akci olej tak to konecne zkusim :) Chtel bych se jeste zeptat, ten olej z kramu je uz prefiltrovanej tak, abych ho tam moch rovnou nalejt? A co nejaky aditiva, mam koupit a pridavat? Procetl jsem fora, nejlepsi ohlasy jsou asi na VIF, nebo co ten bezaromat? Ten vif letni nebo zimni, zimni prej zvysuje filtrovatelnost, snizuje tuhnuti a to by se pro rostlinnej olej asi hodilo vic, což? :) Dik moc za kazdou zkusenost a odpoved :)

Napsal: 10 črc 2014, 09:13
od dadaTD
ten olej z krámu je uplně čistej, filtrujou se použitý hranolky;) a aditiva bych neřešil, to je spíš jen pro dobrej pocit :D

Napsal: 10 črc 2014, 16:02
od mayecek5395
určite nefiltruj priamo olej z obchodu, ten je čistý .. ja dávam VIF zimné + bezaromat, aj kvôli tomu, že s bezaromatom ti za autom nesmrdia hranolky a tým pádom ani páni policajti nemajú čo riešiť :)

Napsal: 10 črc 2014, 21:31
od Pelep
Díky za odpovědi :) Tak jsem dneska najel prvnich 150 km na 1 olej : 2 nafta (mel jsem 2/3 nádrže nafty, tak jsem to dolil olejem) a jede to stejne jako na naftu, nebo rozdil nepoznám. Mozna trosku tišší motor na volnoběh, ale ten smrad je vrazednej, parkoval jsem v podzemnich garazich a pak tam bylo jak v cikánský maringotce, no mozna o trochu lip... :-) Lituju lidi za mnou v kolone kdyz i mne to tam smrdi ze musim zavirat okynka :-D Koupil jsem 150 litru na akci a zejtra jedu pro další, do kanystru pres trychtýř je to prelity hned, ale pres trychtýř se sitkem do auta to docela trvá. Tak uvidim jak to bude slapat dobudoucna na olej, kdyztak pisnu :) Bezaromatik uz mam koupenej, kolik ho tam lejete? VIF jeste splasim :)

Napsal: 11 črc 2014, 19:39
od mayecek5395
nie je určené množstvo, ja ho dávam niekedy viac, niekedy menej, ale dá sa povedať, že 20 ml na 40l ... viac do nádrže nedávam, lebo mi potom tečie cez výčko .. :D Nechce sa mi to tesniť :D

Napsal: 11 črc 2014, 19:40
od mayecek5395
poprípade to dávkuj ako vif 1ml na 1L .. :) Nič tým nepokazíš a auto pôjde krajšie, vyčistí ti systém a k tomu zníži smrad 8)

Napsal: 11 črc 2014, 21:41
od Pelep
Díky moc za odpovědi, je to fajn jezdit na olej za 25 kaček se spotřebou 4,7 :-D Ještě se chci zeptat když jsem dával novej palivovej filtr před 30 tisícema km, může se stát že to zdechne z ničeho nic, nebo začne ubejvat výkon jak vždycky raděj lidi tady na forech že je to filtr atd... Píšou že interval výměny je jako s olejem, ale zas tak movitej nejsem, dal jsem tam předtim Bosch filtr co tam patří za asi 900,- a olej teď budu měnit potřetí. Mám ho tam preventivně dát, nebo počkat až tenhle odejde ? :-)

Napsal: 11 črc 2014, 21:52
od mayecek5395
tak palivový sa častejšie mení iba pri prepálenom oleji, kde sa prefiltrovať dostatočne nedá a vždy tam nejaká usadenina vznikne .. pri čistom oleji z obchodu nemusíš meniť tak často .. Ale keď hovoríš, že si menil pred 30 000km, tak to by si ho mal už vymeniť .. ak sa nemýlim, tak 30 000 je interval pri nafte s pumpy, čiže ho na isto vymeň :)

Napsal: 12 črc 2014, 14:38
od Pelep
Dobre tak jo, jinak i ja jsem zkousel do oleje dat bezaromatik a po par kilakach se mi zda ze to fakt trochu lip slape, neveril jsem tomu a pokud se mi to nezda, tak je to lepsi :-) Ale cerpadlo v nadrzi pri zhaveni huci hlubsim zvukem, zda se mi ze se trapi tak snad se nespali... Kdyby se posralo tak mi to zdechne pri cca 20 litrech v nadrzi jako u tdicek, nebo je to u bavorskych TDS jinak? Diky :-)

Napsal: 12 črc 2014, 18:07
od mayecek5395
Jedine prečo sa môže trápiť je to, že je olej hustý.. čo by v týchto teplotách nemal byť, no ak si myslíš, že sa trápi, tak choď na pumpu a hoď mu tam na 10l oleja 0,5l benzínu + bezaromat a bude to krásne riedke .. A čerpadlo sa nebude namáhať :)

Napsal: 12 črc 2014, 20:12
od david525
Ahoj,
pořídil jsem na popojíždění Omegu 2.5 tds - motor BMW. Je to stejný motor jako ta 318 tds. Mohu se zeptat, zda mohu bez úprav jezdit 1:1. Mám levnější naftu, ale ne takové množství jaké potřebuji. Pokud bych jezdil na olej např. 7l oleje + 3 l nafty musím ještě něco přilévat? Ten Bezaromatik? A v jakém poměru? Budu lít pouze nový řepkový olej. Četl jsem zde, že se olej usazuje na stěnách nádrže, mám to nějak řešit?
Díky za odpovědi David