Čerpadlo Citroen BX, co to na něm všechno je?

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
anthAn
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 04 říj 2009, 21:49
Odpovědi: 0

Čerpadlo Citroen BX, co to na něm všechno je?

Příspěvek od anthAn »

Obrázek
post images

Z druhý strany co neni na fotce je pro mě normální regulace studenýho volnoběhu, z týhle strany dole je kontakt na elektriku, což je podle mýho studenej předvstřik (drát je připojenej paralelně na stopventil a uvnitř je topný tělísko, který "tam s tim pomalu pohne") .. nevím, ale co reguluje ta červeně obtažená věc, ale z boku má přívody na vodu, takže tuším regulace něčeho, co závisí na ohřátí motoru.
Poslední věc je ta zeleně obtažená, nevede k ní žádný táhlo, prostě nic, ale jde s tím hejbat a má to vratnou pružinku.

..proč v německých vozech? ... protože ho budu dávat do Escorta 1,8TD
Ford Escort Express: 1.8D, hulící nejedoucí drak :-D
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

To červený ubírá předvstřik s postupně se ohřívajícím motorem.
To zelený je na zastavení motoru.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

To červené je de facto sytič. Můžeš to s klidem vyhodit, akorát to zlobí. Studený motor bez toho půjde chvilku v nižších otáčkách trochu nepravidelně, ale během chvilky se to srovná, nebo mu přidáš trochu plynu. Jak se pootáčí ta páčka v těle čerpadla, tak jen odšroubuješ 2 šrouby a vyndáš to a dáš záslepku, nebo to jen odpojíš. Nic na tebe nevyskočí. Občas tudy teče nafta, jak se vymačká O kroužek.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
anthAn
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 04 říj 2009, 21:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od anthAn »

Dnes jsem si s čerpadlem trochu hrál a zjistil pár věcí.
Hlavně teda o tý zeleně obtažený páčce:
  • Hlavně na ní byly z nějakýho důvodu předchozím majitelem odšroubovaný dorazy, ty jsem implantoval z jinýho čerpadla
  • Zjistil jsem že je to regulace turbokorekce (baňky nahoře s membránou do který fouká turbo). Když jsem odšrouboval víčko baňky, vyndal hřídelku a zkoušel dát plnej pákou plynu, tak se uvnitř nic nedělo, když jsem páčku nastavil do půlky a znova dal plnej, tak vyjel kolíček do míst, kde má bejt ten excentrickej kužel z membrány.
  • Když jsem tomu přidal, tak mi přišlo že ten čep vyjíždí pomalu, viz video https://www.youtube.com/watch?v=g-BdHw9SAQk , tuším že mě nemine demontáž a vyčištění víčka, což mi nevadí, jen tu zpětnou montáž bytostně nenávidim, hlavně pružinu na páce plynu
Prosím, vyveďte mě z omylu, že takhle pomalu má jezdit :)
Naposledy upravil(a) anthAn dne 20 led 2015, 21:34, celkem upraveno 1 x.
Ford Escort Express: 1.8D, hulící nejedoucí drak :-D
Odpovědět

Zpět na „Citroën“