Stránka 1 z 1
					
				lze vyradit volnobezku?
				Napsal: 04 črc 2007, 06:50
				od jack91
				Zdravim
mozna hloupy dotaz, lze u alternatoru s volnobezkou, tuhle volnobezku odstranit/vyradit ?
Nebo ma klicovou ulohu (doslo by k prebijeni, moc zatezovani altiku.....?)
Co ma alternator bez volnobezky navic?
dikys
			 
			
					
				
				Napsal: 04 črc 2007, 07:23
				od cosby
				u TDi motoru ji nevyřadíš,resp.nesmíš.je to kvůlí rázům
			 
			
					
				
				Napsal: 04 črc 2007, 08:21
				od Bugs.Bunny
				cosby píše:u TDi motoru ji nevyřadíš,resp.nesmíš.je to kvůlí rázům
Ona se umí vyřadit sama po několikaměsíčním vydávání pazvuků. 
  
 
			 
			
					
				
				Napsal: 04 črc 2007, 08:42
				od jack91
				ze by razy, max odporu 1,4 kW tak vadily motoru o vykonu 66kw a vice
me se prave ta volnobezka obcas vyradi, ale tim zpusobem ze altik nedobiji, proste bezi naprazdno. tak jsem si myslel ji zaaretovat at krmi altik porad, ale asi radeji koupim novou a vymenim ji
			 
			
					
				
				Napsal: 04 črc 2007, 08:57
				od Bugs.Bunny
				jack91 píše:ze by razy, max odporu 1,4 kW tak vadily motoru o vykonu 66kw a vice
me se prave ta volnobezka obcas vyradi, ale tim zpusobem ze altik nedobiji, proste bezi naprazdno. tak jsem si myslel ji zaaretovat at krmi altik porad, ale asi radeji koupim novou a vymenim ji
Určitě ji vyměň. Objevilo by se to někde jinde a bylo by to dražší.
 
			 
			
					
				
				Napsal: 04 črc 2007, 09:57
				od origoš
				U Felicie 1,9D to lze, mám vyzkoušeno u několika aut po dobu několika let. Vyrobil jsem novou řemenici přesně podle rozměrů volnoběžné na výslovné přání zákazníka, který nechtěl investovat do nové. Lze i použít část pro řemen a nalisovat vysoustružený náboj se závitem. Svařit původní součástky nedoporučuji, musí být zachována souosost. U TDI bych tento postup nedoporučoval.
			 
			
					
				
				Napsal: 04 črc 2007, 14:04
				od Tazzy
				Bugs.Bunny píše:cosby píše:u TDi motoru ji nevyřadíš,resp.nesmíš.je to kvůlí rázům
Ona se umí vyřadit sama po několikaměsíčním vydávání pazvuků. 
  
 
No nejak tak.Me se vyradila sama a nez jsem prisel na to co to porat pripiskava pri zaberu motoru,tak jsem skoro zesedivel.Vymenil jsem snad vsechno okolo altiku (Napinaci pruzinu,celej hlinik co drzi altik,tycku ktera napina napinaci kladku,pouzdra ve kterych to beha,i napinaci kladku..tu 2x )a porad to piskalo jako kr...a.A porad to slo od te napinaci kladky.Az tady mi nekdo rekl at kouknu na volnobezku...coz me pred tim vubec nenapadlo,a to jsem mel altik dole snad 100x.....a ejhle volnobezka nam NEVOLNOBEZELA  

 .
Vymenil jsem ji a ticho jak v kostele (no u nafty 

 )
Jinak na seklou volnobezku jsem najezdil dobrejch 15000km a odsral to napinak remene alternatoru,napinaci kladka,pruzina co to napina,pouzdra i ta tyc co drzi kladku 
Tak zaver....pokud tam mas volnobezku,tak ji tam radeji dej,predejdes tim zbytecnym problemum.....Sory za slohovou praci  

 
			 
			
					
				
				Napsal: 04 črc 2007, 19:38
				od jack91
				chlapi mate pravdu, proc porad my cechackove premyslime jak kde usetrit, jak to ochcat
stoji kolem 1700Kč a je klid
nechapu proc jsem prizpevek vubec zakladal:)
dikys
			 
			
					
				
				Napsal: 04 črc 2007, 19:40
				od syncon
				ja mam altik bez volnobezky , vadi to necemu ?
			 
			
					
				
				Napsal: 16 črc 2007, 13:27
				od jack91
				tak jsem vymenil volnobezku a je po problemech s dobijenim:)
			 
			
					
				
				Napsal: 16 črc 2007, 14:21
				od noki
				Mě taky nefungovala, nevěděl jsem vůbec, že to tam má být, zkrátka altík se točil furt a taky mi odešla napínací kladka, úplně  se rozpadla. Takže určitě vyměnit.
			 
			
					
				
				Napsal: 17 črc 2007, 21:06
				od jack91
				napinaci kladka na klinaku?
hucela nejak pred tim nez se rozpadla?
nebo proste krachla a konec, spadnul te klinak a hotovo:)
			 
			
					
				
				Napsal: 18 črc 2007, 09:46
				od David.GIII.tdi
				Zdárek dá se nějak jinak , než výměnou zjistit , že je volnoběžka Ok. zatím se nic neozývá , ale měnil jsem napínák a řemen tak bych je nerad popravil. 

  díky.
 
			 
			
					
				
				Napsal: 18 črc 2007, 11:16
				od noki
				Já si toho původně nevšimnul, ale osa kladky se začala deformovat, kladka se začala naklánet až se začal trochu třepit řemen. Chtěl jsem ho vyměnit a při tom jsem na to přišel. Napínák už nešel zachránit, osa té kladky je v ocelových pouzdrech a ty už jsou tak křivý, že by to musel dělat nějakej zručnej soustružník, a to samý je s tou osou, je křivá. Tak jsem dal jinej napínák a dobrý. Jo motor se ztišil, takže to nějaký zvuky vydávalo. Teď už  mi jenom trochu rachtá klimakompresor, ale to nevím co s tím