Stránka 1 z 2
ovládání topení - fábia 1
Napsal: 16 říj 2014, 08:51
od OťasTDi
mám dotaz.jak je řešené ovládání klapek topení u fábie 1? auto má ac klimu a ta hlásí chybu klapky teplý/studený vzduch....já myslel že u ac klimatizací když jsou klapky ovládány jen "otočnýma kolečkama" tak je to pouze mechanicky a né přez nějaký motorek, jako u klimatroniků? pletu se? díky
Napsal: 16 říj 2014, 10:31
od Martin.R
Pokud je to climatic, tak jsou tam motorky. Poznáš to nejjednodošeji, že má nad kolečkem teploty vyznačené stupně a ne jen modrou, červenou.
Re: ovládání topení - fábia 1
Napsal: 16 říj 2014, 11:49
od toyota.kzj
OťasTDi píše:mám dotaz.jak je řešené ovládání klapek topení u fábie 1? auto má ac klimu a ta hlásí chybu klapky teplý/studený vzduch....já myslel že u ac klimatizací když jsou klapky ovládány jen "otočnýma kolečkama" tak je to pouze mechanicky a né přez nějaký motorek, jako u klimatroniků? pletu se? díky
Pletš se na teplo a zima je tam el moturek vlevo na topeni nad plynovym pedalem v navodu pisou vyndat palubku ale da se to i bez vyndani.
Re: ovládání topení - fábia 1
Napsal: 16 říj 2014, 11:51
od toyota.kzj
OťasTDi píše:mám dotaz.jak je řešené ovládání klapek topení u fábie 1? auto má ac klimu a ta hlásí chybu klapky teplý/studený vzduch....já myslel že u ac klimatizací když jsou klapky ovládány jen "otočnýma kolečkama" tak je to pouze mechanicky a né přez nějaký motorek, jako u klimatroniků? pletu se? díky
Pletš se na teplo a zima je tam el moturek vlevo na topeni nad plynovym pedalem v navodu pisou vyndat palubku ale da se to i bez vyndani.
Napsal: 16 říj 2014, 12:55
od OťasTDi
moc díky...tak ještě pro doplnění, jak je to s klapkou vnitřní a vnější cirkulace a s klapkou přepínající ofuky topení/tělo/nohy? ty jsou taky s elektromotorkem? a tedy pokud tam nebude ac klima a volič tepla bude jen s modrou a červenou barvou,tak tam je to mechanické? díky
Napsal: 16 říj 2014, 13:01
od Tomas6
Fabia bez klimy vnitřní vnější okruh elektro,zbytek mechanika.
S klimou je vždy klimatic a tam je vnitřní vnější okruh elektro, teplota elektro, přepínání nohy, střed, sklo mechanicky.
Napsal: 16 říj 2014, 16:55
od OťasTDi
díky.takhle jsem to potřeboval vědět
Re: ovládání topení - fábia 1
Napsal: 21 črc 2025, 12:47
od TANN3R
Dotaz na motorek klapky topení V68 u Fabie 1 - nějaký tip na opravu nebo záměnu dílu, abych se vyhnul OEM za 5k?:) Je to takové auto na dojetí a pořád topí..
U Fábií je v tom docela bordel a podle čísla dílu (6Q0907511) to v náhradě sice motorek najde, ale má hranatý konektor, můj má kulatý (asi starší typ) a ten jsem podle fotek našel jen v originálu. Je to auto někdy z roku 2001.
Díky předem za tipy.
Re: ovládání topení - fábia 1
Napsal: 21 črc 2025, 12:52
od roman1648
Těch Fobií jsou plný vrakáče nemůže být problém to sehnat, motorek je vedle/nad plynovým pedálem,vadí tam příčka plechová,normálně ji řízni flexou a pak ji přibodneš zpátky COčkem,dělal jsem to mockrát...
Re: ovládání topení - fábia 1
Napsal: 21 črc 2025, 13:03
od TANN3R
Motorek jsem už vyndal, jde to i jen při zatlačení na tu příčku. Je to tak tak, ale jde to..
Nechtěl jsem právě shánět starej, protože to bude všechno před smrtí, ale asi mi nic jiného nezbyde.
Re: ovládání topení - fábia 1
Napsal: 24 črc 2025, 08:51
od TANN3R
Tak s tím trošku bojuju, v motorku samotném zřejmě není problém. Mám teď ten původní a dva další (použité) a chová se to pořád stejně. Motorek chvíli jede a chvíli zase ne a do jednotky se zapisuje chyba klapky V68, zkrat na plus nebo mínus (podle momentálního směru, kam se má klapka otočit). Pokud do pinů pustím napětí napřímo, tak motorek jezdí bez problémů od dorazu k dorazu.
Můj další dotaz je tedy k řízení, odkud jde napětí do motorku? Nedaří se mi dohledat pořádně schémata.
Ještě jsem tedy z funkčního auta zkoušel vyměnit panel ovládání (kolečka nastavení teploty), beze změny.
Díky
Re: ovládání topení - fábia 1
Napsal: 24 črc 2025, 09:20
od Pája 19
A nedrhne klapka jako taková. To může přetížit motorek, zvednout odběr a jednotka vyhodí chybu zkratu. Zkoušíš ty motorky na stole, nebo v aute?
Re: ovládání topení - fábia 1
Napsal: 24 črc 2025, 09:33
od TANN3R
zkouším je v autě, zapojené do konektoru. Když jsem měl motorek venku, tak rukou jde klapka naprosto bez odporu, v tom problém nebude.
Ta tvoje úvaha mě napadla v tom smyslu, že ten motorek může být "horší" a má ve svém mechanismu už větší mechanický odpor, takže se pak zvýší odběr a jednotka zapíše chybu. Ale je divné, že by to bylo ve všech třech případech stejné.
Takže ještě hledám, odkud tam vůbec ten proud teče a pak ještě v nejhorším rozeberu druhé auto a prohodím motorek na zkoušku z funkčního auta. Což se mi logicky moc nechce..
Řešení je asi taky neopravovat vergle, kde je novej motorek topení v ceně poloviny auta

Re: ovládání topení - fábia 1
Napsal: 24 črc 2025, 11:37
od roman1648
Teď jsi na to kápnul, kdybys spočítal hodiny co na takové kravině strávíš, zjistíš že je to dražší jak to auto...
Já tam teď měl staré Berlingo,snad 1997, zahořela kabeláž v motorovém prostoru,pustil jsem se do toho jen proto že jsem mu tam asi před půl rokem vyměnil prahy,servočerpadlo,nový pneu a já nevím co ještě, jinak by to fakt nemělo význam za 10tis spravovat auto v hodnotě 5tis
Re: ovládání topení - fábia 1
Napsal: 24 črc 2025, 11:59
od TANN3R
Ona je to pravda, ale jen částečně. Já mám většinu servisu aut v tabulkách v excelu a ono se to nezdá, ale u většiny těch levnějších aut dá ten servis do pár let třeba i násobky pořizovačky. A nejde to tak moc řešit, protože ty lidi to potřebují a pořád je to levnější než koupit vyjetej koncern za 400k a pak doufat, že do toho za rok další kilo nespadne
