Barevné kolečka na pneu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: BRUNTAL

Barevné kolečka na pneu

Příspěvek od Jaroušek »

Čest, trochu jsem hledal na netu co znamenají ale názory se liší. Že je to bod k ventilku, pak zase že ne, že je to jen výstupní kontrola apod...... Jak to nasazujete vy?? Jedná se o žluté a červené kolečka na nové pneu vzdálené od sebe cca 1/3 obvodu. Díky.....
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

někdo tvrdí že je to bod k ventilku kvůli lepřímu vyvážení ale pokud jsou pneu inside outside nebo rotační ztrácí to smysl....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

přesně tak, mám tam šipku jako směr otáčení ale barevné značky jsou zevnitř......
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
martas.belka
Přispěvovatel
Příspěvky: 604
Registrován: 24 říj 2012, 21:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Jirkov

Příspěvek od martas.belka »

barevný puntík označuje nejlehčí bod pneu a dává se k ventilku k vuli nejlehčím závažím sportovní vozy.
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

o.k. a ještě je tedy rozlišit.......jak jsem již uvedl, je tam žluté a červené.tak které dát k ventilku?
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
martas.belka
Přispěvovatel
Příspěvky: 604
Registrován: 24 říj 2012, 21:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Jirkov

Příspěvek od martas.belka »

žlutá nejtvrdší směs pneu červená středně tvrdá modrá nejměkčí směs
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

martas.belka píše:žlutá nejtvrdší směs pneu červená středně tvrdá modrá nejměkčí směs
čili mám tam červené i žluté tak to mám něco mezi tvrdou a středně tvrdou směsí a které kolečko dát k ventilku??
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Taky by s tim výrobci nemuseli dělat takový drahoty, aby v tom nebyl bordel ...
Já zas slyšel na dílně, že puntík označuje nejtěžší místo a tudíž se dává naproti ventilku ... a navíc jsem na Michelinkách měl bílý - to je jaká směs? :-)
Někde jsem narazil i na starší topic, kde se řešilo to samý a moc jsem se toho nedozvěděl...
pašíkombi AFN B597
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3832
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Řekl bych že dneska už to neznačí nic podstatného. Páč ty puntíky sou jak se jim zachce a kde se jim zachce...Na učňáku nám majstro vtloukal do hlavy že červený puntik k ventilku ale to už je hodně dlouho a dneska to třeba u směrovek postrádá smysl.Nejlíp by bylo zeptat se borca co tam ty puntíky dělá. někoho z fabriky.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

Možno ani sam borec nevie,načo to tam je... :-)
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

Tomas6 píše:Řekl bych že dneska už to neznačí nic podstatného. Páč ty puntíky sou jak se jim zachce a kde se jim zachce...Na učňáku nám majstro vtloukal do hlavy že červený puntik k ventilku ale to už je hodně dlouho a dneska to třeba u směrovek postrádá smysl.Nejlíp by bylo zeptat se borca co tam ty puntíky dělá. někoho z fabriky.
třeba tu na foru je, musíme počkat.........
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3832
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Čekat můžeme ale abysme se dočkali. A nebo v týdnu budu s borcem co dělá v barumu u mašiny třeba bude vědět.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1440
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

No když to nezjistíme tak to bude mít vliv na funkci rostlináře? (LOL)
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
mikl
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 15 zář 2008, 16:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od mikl »

Kdysi jsem to někde četl,ale mám vážné obavy,že naše pneuservisy se řídí pravidlem pro jejich využití. :-)
Každý puntík má jiný význam .
Červený označuje bod pneu s nejvyšším bodem radiálního házení,ráfek by měl být označen bodem nejnižšího radiálního házení a tam by se měl červený puntík umístit.Pokud ráfek označen není,dá se červený puntík k ventilku.

Žlutý označuje nejtěžší místo pneu,pokud má pneu pouze označení žluté,dá se k ventilku.

Pokud je pneu označena červeným i žlutým,přednost má pravidlo pro červený puntík,za předpokladu,že lze na ráfku identifikovat místo s nejnižším místem radiálního házení buď značkou (důlek na vnější straně ráfku),nebo měřením :-)
:-)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20485
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

alchymie... :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“