Stránka 1 z 2
XENONY ANO či NE
Napsal: 06 črc 2007, 08:21
od heerer
Ahoj, chtel bych si koupit novejsi vozidlo a hraju si s myslenkou zda Xenony ci ne. Prosim poradte jake mate skusenosti, zda se to vyplati, zivotnost atd. Snazil jsem se nejake info najit, ale marne. Ze sviti lip je jasne, ale preci jen jestli je dobry pomer: VYKON/CENA. Diky za jakoukoli radu.
Napsal: 06 črc 2007, 17:56
od otas
uvědom si, že musíš svítit celý den!!!Xenon ano, ale dolu ještě denní světlo

Napsal: 06 črc 2007, 19:38
od heerer
otas píše:uvědom si, že musíš svítit celý den!!!Xenon ano, ale dolu ještě denní světlo

Nejsem si vedom zda te dobre chapu............. Veta "ale dolu.........." nejak nechapu???? Jaka je zivotnost xenonu?? Jestli jako u halogenu tak se to potom docela podrazi ne?
Napsal: 07 črc 2007, 05:36
od Peete
otas píše:uvědom si, že musíš svítit celý den!!!Xenon ano, ale dolu ještě denní světlo

prosim vysvetlit...
Napsal: 07 črc 2007, 05:41
od Peete
heerer píše:otas píše:uvědom si, že musíš svítit celý den!!!Xenon ano, ale dolu ještě denní světlo

Nejsem si vedom zda te dobre chapu............. Veta "ale dolu.........." nejak nechapu???? Jaka je zivotnost xenonu?? Jestli jako u halogenu tak se to potom docela podrazi ne?
Zivotnost xenonu je docela vysoka, zridka kdy se meni, vetsinou po havarce, jako halogen to neni, zadny vlakno uvnitr neshori. A vybojku koupis uz od 500,- Pokud premyslis o jinym aute, xenonum bych se nebranil, opravdu 100%ne lepsi viditelnost.
Napsal: 07 črc 2007, 09:58
od heerer
Peete píše:heerer píše:otas píše:uvědom si, že musíš svítit celý den!!!Xenon ano, ale dolu ještě denní světlo

Nejsem si vedom zda te dobre chapu............. Veta "ale dolu.........." nejak nechapu???? Jaka je zivotnost xenonu?? Jestli jako u halogenu tak se to potom docela podrazi ne?
Zivotnost xenonu je docela vysoka, zridka kdy se meni, vetsinou po havarce, jako halogen to neni, zadny vlakno uvnitr neshori. A vybojku koupis uz od 500,- Pokud premyslis o jinym aute, xenonum bych se nebranil, opravdu 100%ne lepsi viditelnost.
Presne o to mi slo, diky z radu.
Napsal: 07 črc 2007, 15:24
od Power156
Peete píše:otas píše:uvědom si, že musíš svítit celý den!!!Xenon ano, ale dolu ještě denní světlo

prosim vysvetlit...
jestli ja jsem to pochopil dobre tak mysli asi ze xenon ve dne neni tak videt(asi) osobne nevim

Napsal: 09 črc 2007, 18:09
od otas
dolů jsem myslel někam dolů do masky dát denní světlo. Měl jsem xenon v BMW 530 d, r.v. 2002,po dvouletech odešel, kámoš audi A8 to samé, řekneš výbojka stojí 500kč, jo stojí ale neoriginální šrot, který vydrží tak jak obyč H4. Bral jsem teď nového Chryslera a nechtěl jsem xenon, fakt nee.
Napsal: 09 črc 2007, 19:09
od Peete
otas píše:dolů jsem myslel někam dolů do masky dát denní světlo. Měl jsem xenon v BMW 530 d, r.v. 2002,po dvouletech odešel, kámoš audi A8 to samé, řekneš výbojka stojí 500kč, jo stojí ale neoriginální šrot, který vydrží tak jak obyč H4. Bral jsem teď nového Chryslera a nechtěl jsem xenon, fakt nee.
nikdo tady nemluvil o "neorigo srotu", musis proste umet nakupovat a nevzit to prvni co uvidis...
Napsal: 09 črc 2007, 19:11
od Peete
ja mel xenon na aute tri roky, kazdodeni jezdeni, aut. zapinani celorocne, ikdyz se svitilo jen v zime, tak jsem na to zapominal... a s xenonem nebyl problem, myslim, ze sviti dodnes
Napsal: 10 črc 2007, 12:14
od heerer
hmmm, premyslel jsem o tom a rikam si: Kdyz to neni bi-xenon, tak dalky sviti pres halogen. No a ve meste se sviti-poulic. osvetl-tzn maly efekt xenonu., a za mestem z vetsi casti pouzivame dalky ne?. Vyuziju to potom vubec? Nemluve kdyz do tebe nekdo tukne, tak to stoji ranec penez.

Napsal: 10 črc 2007, 19:03
od Peete
to si rozmysli sam, ale ne porad svitis dalkovyma...ta viditelnost je opravdu nekde jinde, ale ja tu nejsem jako agitator pro xenon, to je jen tvoje volba, nazory uz znas...
Napsal: 11 črc 2007, 21:22
od sharik4x4
Jako každá věc má své klady a zápory:
Klady-lepší viditelnost ve tmě,nižší spotřeba energie-lepší ůčinnost,delší životnost
Zápory:ve dne není vidět/má stejné spektrum jako slunce/
vyšší náklady na opravu a ůdržbu/automatické sklápění světel,elektronika ve světlech/
dražší výbojky než klasická žárovka.cena od 1000-5000Kč.
A pak je na každém jak se rozhodne.Jestli mu to stojí za to.Měl jsem to na předešlém autě a už to nechci.
Pokud člověk nejezdí dálky v noci tak to má smysl asi jako spoiler.Paráda.

Napsal: 12 črc 2007, 08:26
od heerer
sharik4x4 píše:Jako každá věc má své klady a zápory:
Klady-lepší viditelnost ve tmě,nižší spotřeba energie-lepší ůčinnost,delší životnost
Zápory:ve dne není vidět/má stejné spektrum jako slunce/
vyšší náklady na opravu a ůdržbu/automatické sklápění světel,elektronika ve světlech/
dražší výbojky než klasická žárovka.cena od 1000-5000Kč.
A pak je na každém jak se rozhodne.Jestli mu to stojí za to.Měl jsem to na předešlém autě a už to nechci.
Pokud člověk nejezdí dálky v noci tak to má smysl asi jako spoiler.Paráda.

děkuju ti za docela dopbré pro/proti. Fak je že je to hezčí, ale v noci jezdim minimalne. TAkze pujdu asi do klasickeho halogenu a dopreju si neco navic v interieru:-)))) Treba velkou navi s DVD

Napsal: 12 črc 2007, 10:11
od warhead_cz
Tu viditelnost ve dne sem teda nejak nepobral
