
Teplota motora TDi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Teplota motora TDi
Zdravím chalani,trápi ma teplota motora na budíkoch,auto sa pomaly zahrieva,optimálnu teplotu dosiahne snáď po pol hodine jazdy ak vobec,na 90 sa to ani nevyšplhá,z kopca teplota padá,keď stojím teplota padá,predtým mi to nerobilo.Auto topí v kabíne normálne .Vymenil som čidlo teploty už druhé no mám pocit že to bude termostat.Po krátkej 3km jazde do práce chytím hadicu k chladiču a je zvrchu teplá a zospodu studená.Má to tak byť? ako inak otestujem alebo zistím či je vadný termostat? Za odpovede pekne ďakujem.S pozdravom
[/b]

Škoda Fabia 1.9tdi,74kW,2007
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Vymen termostat
Ano, ma to tak byt, zhora horuca, dole studensia, ale do chladica ma ist tepla voda az ked sa ohreje maly okruh na necelych cca 90. Ty mas blby termostat a preto ti to stale pusta hned do chladica, cim sa ti motor za toho pana nemoze zohriat a ked ides dole kopcim, tak ti teplota pada... Preco si menil to cidlo? Ved si to sam overis za 10 minut???
Nastartujes studeny motor a po 5-10 minutach skontrolujes teplotu hadice na vrchu chladica. Ak bude tepla, tak jednoznacne termostat... Tak ako pises.

Ano, ma to tak byt, zhora horuca, dole studensia, ale do chladica ma ist tepla voda az ked sa ohreje maly okruh na necelych cca 90. Ty mas blby termostat a preto ti to stale pusta hned do chladica, cim sa ti motor za toho pana nemoze zohriat a ked ides dole kopcim, tak ti teplota pada... Preco si menil to cidlo? Ved si to sam overis za 10 minut???
Nastartujes studeny motor a po 5-10 minutach skontrolujes teplotu hadice na vrchu chladica. Ak bude tepla, tak jednoznacne termostat... Tak ako pises.
Termostat otvírá při teplotě kolem 82-88°C (jak který motor) a plného otevření dosahuje až při teplotách kolem stovky nebo lehce přes. Jestliže jde teplá voda z termostatu do chladiče dřív, je víc než jasné, že termostat otvírá při nižší teplotě, než by měl, případně je trvale pootevřený.
Výměna je asi jediné rozumné řešení. Podchlazený (= nedostatečně ohřátý) motor má vyšší spotřebu paliva, vyšší opotřebení a dřívější degradaci oleje - čili nic dobrého z toho nekouká
.
Výměna je asi jediné rozumné řešení. Podchlazený (= nedostatečně ohřátý) motor má vyšší spotřebu paliva, vyšší opotřebení a dřívější degradaci oleje - čili nic dobrého z toho nekouká

Naposledy upravil(a) Marek77 dne 30 říj 2014, 17:53, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33860
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33860
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Jak prosím? Nerozumím otázce.
Pokud je mi známo, termostat řídí teplotu motoru obecně. A myslím, že je zcela jedno, jestli je červenec nebo leden.
Nevím, jak jsi přišel na zimu. Já o zimě nenapsal ani slovo.
Pokud je mi známo, termostat řídí teplotu motoru obecně. A myslím, že je zcela jedno, jestli je červenec nebo leden.
Nevím, jak jsi přišel na zimu. Já o zimě nenapsal ani slovo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33860
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
neber si nic osobně normál pokec známe se asi leta, vysvětli mi tento příběh,Marek77 píše:Jak prosím? Nerozumím otázce.
Pokud je mi známo, termostat řídí teplotu motoru obecně. A myslím, že je zcela jedno, jestli je červenec nebo leden.
Nevím, jak jsi přišel na zimu. Já o zimě nenapsal ani slovo.
cca tři roky zpět byla kosa asi v říjnu jsem na své fáce sdi ucpal chladiš vyřadil ho z povozu, před tím termostat dvakrát měněn za wahelr
pokud se motor ohřál a já zapl topení tak při minus 15 za dva kiláky foukal ledový vzduch a ručička teploty motoru ležela, celou zimu jsem si nezatopil,
začátkem května se oteplilo stará mi volala že je za brnem a pípá teplota,
na co tam tedy je termostat když je odpojený chladič

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33860
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tak chlapci,veľmi pekne vám ďaKUJEM za vaše cenné rady.Teraz sa mi potvrdila ďalšia vec.Problémy s teplotou mám už cca mesiac,možno viac.Auto mi predtým nikdy olej nežralo olej.Včera som kontroloval olej a ryska ukazovala min.Už som sa preľakol že tam bude niekde únik oleja.Ale teraz to do seba pekne zapadá.tým,že som jazdil takto olej sa strácal.Zajtra skúsim ten pokus s tým ,,ucpaním chladiča,, a dám vedieť.Prosím mal by ešte niekto nejaký návod pre úplného laika alebo nejaké video ako by som mal postupovať pri výmene? Skúsil som niečo hľadať ale ak by niekto vedel o niečom lepšom rád sa nechám poučiť.Alebo to radšej nechať na mechanika?Ešte raz pekne ďakujem... 
S pozdravom

S pozdravom
Škoda Fabia 1.9tdi,74kW,2007
Miloše v tomto případě neber vážně. Je to zkušenej praktik, ale teď nás asi z dlouhé chvíle zkouší. V žádném případu neucpávej hadici z motoru do chladiče. Naftové motory mají obecně větší účinnost a proto se tolik nezahřívají jako benzínové. Proto jeho naftový motor mohl při malém zatížení fungovat celé zimní období aniž by došlo k překročení kritické teploty /asi 112°C/, která je signalizována rozsvícením signálky. Pravdu mají zřejmě kluci, kteří Ti radí, že to bude termostatem. Přesvědčíš se o tom tak, že ho vymontuješ a "uvaříš". Dáš ho do hrnce s vodou, budeš pomalu sehřívat a sledovat okamžik jeho otevření. Otevření by mělo u standardních termostatů být kolem teploty 87°C. Až se začne otvírat, tak vypneš ohřev a budeš měřit teplotu uzavření. Ta by měla při pomalém ochlazování být znovu asi 87°C.
I když by byl motor trochu "studenější", tak by se olej neměl viditelně ztrácet.
I když by byl motor trochu "studenější", tak by se olej neměl viditelně ztrácet.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33860
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="prka"]Miloše v tomto případě neber vážně
pracuje ti jen logika ale nikdy jsi nezkusil ucpat celý chladič a nakonec ho vyřadit z provozu,
pro běžný prrovoz dojíždění do práce sdi fábka chladič v zimním období nepotřeuje, TD ano, TDi je nezkoušel, problémy s topením nepořeší termostat, protože zaplý radiátor motor podchladí ten není schopen dodávat dostatečné množství tepla, problémy s topením se musí hledat v alternátoru, v ohřevu vody a ohřevu vzduchu,
daleko jednoduší a přínosnější než tasit termostat a čumět do bublin v kastrolku je koupit svěrku a dvěmadestičkama zatáhnout hadici k chladiči a mrzdnout i nadále
pracuje ti jen logika ale nikdy jsi nezkusil ucpat celý chladič a nakonec ho vyřadit z provozu,
pro běžný prrovoz dojíždění do práce sdi fábka chladič v zimním období nepotřeuje, TD ano, TDi je nezkoušel, problémy s topením nepořeší termostat, protože zaplý radiátor motor podchladí ten není schopen dodávat dostatečné množství tepla, problémy s topením se musí hledat v alternátoru, v ohřevu vody a ohřevu vzduchu,
daleko jednoduší a přínosnější než tasit termostat a čumět do bublin v kastrolku je koupit svěrku a dvěmadestičkama zatáhnout hadici k chladiči a mrzdnout i nadále

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33860
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Fakt je, že mně minulou zimu odešel termostat a taky jsem zaškrtil hadici od chladiče a ohřálo se to. Mám plastové kleště na hadice pro vodaře - těmi jsem zaskřípnul horní hadici, co vede od chladiče do hlavy (AFN) a motor se normálně ohřál. Ale musel jsem po chvíli zastavit a odfouknout expanzku, jinak zůstala teplota kolem 70°C. Asi ten tlak v systému přetlačil sílu těch kleští a trochu to tudy slintalo. Po odfouknutí expanzky šla teplota v pohodě k devadesátce a tam plus minus držela.
Když mi teplota náhodou vylezla ke stovce, pustil jsem si ventilátor topení o zub víc a bylo po přehřívání.
Nutno říci, že jsem tak jezdil asi jen necelý týden. Ale fungovalo to.
Fakt je, že naftový motor díky své účinnosti vyprodukuje méně tepla a může se klidně stát, že při velkých zimách vůbec nepotřebuje chladič. Voda se prostě motá jen v malém okruhu a zbytkové teplo se vyzáří do prostoru, případně topným tělesem.
To ovšem neodporuje mému tvrzení, že termostat reguluje teplotu motoru bez ohledu na roční dobu. Už jen tím, že vodu nepustí do chladiče dřív, než má předepsanou teplotu, to vlastně reguluje. V červenci, jako v lednu
.
Když mi teplota náhodou vylezla ke stovce, pustil jsem si ventilátor topení o zub víc a bylo po přehřívání.
Nutno říci, že jsem tak jezdil asi jen necelý týden. Ale fungovalo to.
Fakt je, že naftový motor díky své účinnosti vyprodukuje méně tepla a může se klidně stát, že při velkých zimách vůbec nepotřebuje chladič. Voda se prostě motá jen v malém okruhu a zbytkové teplo se vyzáří do prostoru, případně topným tělesem.
To ovšem neodporuje mému tvrzení, že termostat reguluje teplotu motoru bez ohledu na roční dobu. Už jen tím, že vodu nepustí do chladiče dřív, než má předepsanou teplotu, to vlastně reguluje. V červenci, jako v lednu

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33860
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="Marek77"] ono marku ještě ta tvoje almara i váží, stím sdi jsem jezdil půl roku bez chladiče, a ještě jsem mrznul do dnešního dne to není pořešené jen tak že když zapneš rozmrazování skel tak se sepne spirála nad radiátorem a fouká hned teplý , ted se přezouvá krátké sdi du se zeptat jak mu to topí,
tak mu to topí hned teplý i když je motor studený,
tak mu to topí hned teplý i když je motor studený,