Jak je to s životností turba?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jak je to s životností turba?
Docela mě zaráží, jak tu spousta lidí píše, že jim odešlo, či odchází turbo, někomu i víckrát po sobě.
Mně nic..... Nechci to zakřiknout, ale mám na AFN najeto skoro 350 tisíc km a turbo se zatím točí bez jakýchkoli známek problému. Olej se mi neztrácí, turbo nepíská ani jinak "nezdravě" se neprojevuje.
Jak to s těmi turby tedy vlastně je? Co ovlivňuje nejvíc životnost turba, co ho nejvíc ničí a naopak co mu nejvíc prospívá?
Dá turbo o sobě včas vědět, že se v blízké budoucnosti chystá odporoučeti, nebo "exne" ráz naráz a stojím?
Co mohu od svého turba očekávat v budoucnu?
Díky...
Mně nic..... Nechci to zakřiknout, ale mám na AFN najeto skoro 350 tisíc km a turbo se zatím točí bez jakýchkoli známek problému. Olej se mi neztrácí, turbo nepíská ani jinak "nezdravě" se neprojevuje.
Jak to s těmi turby tedy vlastně je? Co ovlivňuje nejvíc životnost turba, co ho nejvíc ničí a naopak co mu nejvíc prospívá?
Dá turbo o sobě včas vědět, že se v blízké budoucnosti chystá odporoučeti, nebo "exne" ráz naráz a stojím?
Co mohu od svého turba očekávat v budoucnu?
Díky...
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- Warlockvw
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 250
- Registrován: 10 bře 2009, 20:03
- Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V
ja som mal motor v passate 1,9 TDI AFN,81 kW.Teraz na nom jazdi brat,je tam natocene 430 tis.km a o turbine ani nevieme,že je v aute
Na aute bolo točene Taliansko,Nemecko-dlhe trasy,v poslednej dobe aj kratke trasy a ziadne problemy,zatial.Auto mame od 178 tis.km.Co je nejakych 7 rokov.

Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba
Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Asi je to fakt tím, že je to starý auťák, poctivá práce.
Rád bych, aby to šlapalo i nadále. Jsem s tím autem, zejména právě s motorem, maximálně spokojený a ještě nějaký čas bych to auto potřeboval užívat.
Olej mu dávám celý čas "desítku" a měním po deseti. Na značku nehledím, ale NoName olej zásadně nechci.
Rád bych, aby to šlapalo i nadále. Jsem s tím autem, zejména právě s motorem, maximálně spokojený a ještě nějaký čas bych to auto potřeboval užívat.
Olej mu dávám celý čas "desítku" a měním po deseti. Na značku nehledím, ale NoName olej zásadně nechci.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- Warlockvw
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 250
- Registrován: 10 bře 2009, 20:03
- Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V
presne je to poctive auto,teraz je vsetko na 4 roky a potom,aby sa kupilo nove ked sa to zacne sypat poruchamy
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba
Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Tak to já zastudena jezdím velmi opatrně a s velice lehkou nohou. Nikdy nevypínám motor, který nemá provozní teplotu. Kdyby to náhodou hrozilo, raději ten kousek půjdu pěšky, než bych jel pár set metrů se studenou mašinou. Plný plyn je u mě velmi vzácný jev. Jezdím na tempomatu v rámci maxim dovolených rychlostí.
A co je asi nejpodstatnější informace - ten motor miluju víc než svoji babu
(ale ona to neví.....!).
A co je asi nejpodstatnější informace - ten motor miluju víc než svoji babu

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- Warlockvw
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 250
- Registrován: 10 bře 2009, 20:03
- Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V
no to s tou babou radsej nehovor doma
za studena to ani nejde nejak nahanat,zdravy rozum to nedovoli...Ale je to kazdeho osobna vec.

Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba
Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
1.9TDI 66kW r.v 1998 - olej 10W40 po 10tis km. Za studena zlehka, dochlazoval jsem, sem tam sem to protáhnul kvůli usazeninám.. Měnil jsem na tom přesně tři turba. U všech se stalo to že praskla hřídelka vejpůl kolem 3tis otáček a sežralo to olej... Kontroloval jsem tlak mazání i průchodnost trubky, vždycky sem vyměnil olej a filtry při výměně. Všechno bylo v pohodě.. Byly to teda nějaký repasovaný turba, ale stejně.. Jednou se mi to stalo asi v 10 večer, když sem projížděl nějakým lesem..Chtěl jsem to na místě zápalit. Pak jsem tam namontoval turbo z nějakýho PDčka a prodal jsem to. Jezdí to s tim do ted.. Z nějakýho důvodu se asi stávalo že zatuhla regulace a bylo to v prdeli..nebo aspon na to mám podezření.. Jelikož sem ale moc nejezdil v režimu aby to skočilo do nouzáku, tak sem to nepoznal..
1.kvalita oleje
2.pravidelnost servisu
3.způsob užívání
4.při kvalitním SW nemusíš mít obavy
2.pravidelnost servisu
3.způsob užívání
4.při kvalitním SW nemusíš mít obavy
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Ale jak pozná majitel vozu, kde teplotu přežvýkává ŘJ, že má provozní teplotu? Když to žene v létě, kdy olej je řídký jako s.ačka a vypne motor, protože má na teploměru 90stupňů? Na to odpověď asi nebude..Marek77 píše:Tak to já zastudena jezdím velmi opatrně a s velice lehkou nohou. Nikdy nevypínám motor, který nemá provozní teplotu. Kdyby to náhodou hrozilo, raději ten kousek půjdu pěšky, než bych jel pár set metrů se studenou mašinou. Plný plyn je u mě velmi vzácný jev. Jezdím na tempomatu v rámci maxim dovolených rychlostí.
A co je asi nejpodstatnější informace - ten motor miluju víc než svoji babu(ale ona to neví.....!).
nepropadat panice...
odpověď je jednoduchá posledních 10km to nervat jako debil a prostě dochladit
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!