Upálené žhavičky

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Bydliště: Praha

Upálené žhavičky

Příspěvek od Dr.Spiegel »

Ahoj. Už nějakou dobu jezdím docela úspěšně na olej míchaný s naftou, většinou v poměru 1:1 popř. 1:2 (nafta:olej). Donedávna bylo všechno v pohodě, jezdilo to hezky, volnoběh bez větších problému, startování na brn. Najel jsem zatím na tuhle směsku necelých 10 tisíc km.

Dneska ráno ale startuju a nenastartuju. Vyndal jsem žhavičky a jsou úplně upálené asi na polovinu původní délky tak je jasný proč mi to nestartuje. :rip:

Myslíte že když se upálí, může se poškodit motor? Ty žhavičky žhaví jenom při startu nebo i při jízdě?

Žhavičky koupím nový, pro někoho je tisícovka pár korun, ale pro mě je to dost peněz, na který se v práci nemálo nadřu. :(

Chci proto poprosit, jestli mi někdo neporadíte, jak se vyvarovat opětovného upálení žhaviček, protože pak veškerá úspora ježděním na směsku oleje s naftou skoro ztrácí smysl. Četl jsem někde něco o dvounádržovém systému kdy se startuje na naftu a po zahřátí se přepíná na olej. Funguje to?

Auto mám staré berlingo 1.9D.

Za případné rady předem děkuji.
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

dej tam žhavky jezdi na naftu a máš klid
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
happy.driver
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 02 zář 2011, 06:58
Bydliště: kolínsko

Re: Upálené žhavičky

Příspěvek od happy.driver »

To je normální když jezdíš na sračky. Mě je to to žralo pořád, vždy před zimou jsem musel dávat nový, ježděno na hydraliku nebo rostlinu v Peugeotu 309 1,9D
O1 1,9tdi 66kw + chip,egr off,kat off
MB Vito - rodiné přibližovadlo
peugeot 406 TD - jizdí na vše mastné
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

S tím se teda nedá nic dělat?
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

(LOL) dá, startuj sprejem.
nemám žádnou kárku na naftu...
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

To myslíš vážně? :?
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

dá viz odpověď číslo jedna....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

Myslel jsem, že jsme tu na fóru olejářů, tedy lidí kteří jezdí na olej.....nečekal jsem že mi tu někdo bude radit abych jezdil na naftu. :roll:
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

kolik toho ušetříš a co stojí žhavky a filtry+čas s opravami spojený je to ve finále ekonomicky návratné? (na to nemusím být olejář)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
dadaTD
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 30 črc 2011, 08:41

Příspěvek od dadaTD »

pokud se zeptáš jestli to žhaví jen při startu nebo pořád, tak asi opravdu jezdi na naftu ;)
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Jezdím na čistý RO i použitý v letě bez ředění občas i hydraulika. Ted mi odešla jedna žhavička ale upálená nebyla. Najeto kolem 7tis. km taky mám francouzkou pomstu 1.9TD.
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

dadaTD: Kamaráde, právě že jsem někde na odborném foru (Peugeot klub?) četl že na některých motorech to žhaví nejen při startu ale i nějakých 10-20km poté, takže i když ta otázka vypadá jak od debila, má svůj smysl, věř tomu.

JInak jsem zatím vyjezdil asi 300l hydrauliky kombinovaných s asi 100-150l nafty, takže ta úspora tam je ať se vám to líbí nebo ne.
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

Když se jezdí na sračky všeho druhu, je rozumný před zimou vyměnit žhavičky at má člověk klid celou zimu a v létě už to jde.. Za tisícovku máš 30l nafty, tak tisícovka ročně za žhavičky tě nezabije.. Třeba u felicie mi žhavičky dožhavovali ještě asi 4minuty po nastartování.. U p306 jsem jezdil pouze na vyjetý motorový olej a žhavičky mi vydrželi jen pár dnů, tak jsem ze sání zavedl do kabiny hadičku a startoval odmaštovacím sprejem.. Jestli jsi šikovnější, dobře funguje i termostart a žhavičky taky nepotřebuješ. Vyježděno asi 1200L vyjetého motorového, bez vážných problémů a ušetřený tisíce a tisíce.. Ted jezdím starým mercedesem na surovou řepku celoročně, nepotřebuju dvounádrž a jen jezdim bez oprav či úprav :-)
W210 290TD
dadaTD
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 30 črc 2011, 08:41

Příspěvek od dadaTD »

tak jinak, opravdu si myslíš že na starým 1,9d ti to bude žhavit 20km po startu? jinak vyjezdil sem podobný množstvý hydra a se žhavkama sem neměl problém.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Kup nějaký dobrý žhavky, třeba NGK, dej je tam a jezdi. Všechno má svojí životnost a někdy to odejde. Žhavky žhaví jen do startu, popř. dožhavují i chvilku během chodu motoru, ale to je v řádu max. desítek sekund, možná minut, ale víc ne.
Na sajrajty jezdím v 1.9TD už pár let a žhavky jsem měnil asi před 4 lety (mám NGK) a drží. Záleží, jak to máš seštelované, jak ti to chytá a jak moc a kolikrát žhavíš. Prostě čím častějc žhavíš a startuješ, tím spíš odejdou.

Těch tvých 10-20km dožhavování sis asi spletl km za sekundy, těch 10-20 s by sedělo spíš. Po 10 km je motor už krásně teplý a při startu musí chytnout na drc. Na co bys mu ještě přitápěl žhavkama?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“