Upálené žhavičky
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
Upálené žhavičky
Ahoj. Už nějakou dobu jezdím docela úspěšně na olej míchaný s naftou, většinou v poměru 1:1 popř. 1:2 (nafta:olej). Donedávna bylo všechno v pohodě, jezdilo to hezky, volnoběh bez větších problému, startování na brn. Najel jsem zatím na tuhle směsku necelých 10 tisíc km.
Dneska ráno ale startuju a nenastartuju. Vyndal jsem žhavičky a jsou úplně upálené asi na polovinu původní délky tak je jasný proč mi to nestartuje.
Myslíte že když se upálí, může se poškodit motor? Ty žhavičky žhaví jenom při startu nebo i při jízdě?
Žhavičky koupím nový, pro někoho je tisícovka pár korun, ale pro mě je to dost peněz, na který se v práci nemálo nadřu.
Chci proto poprosit, jestli mi někdo neporadíte, jak se vyvarovat opětovného upálení žhaviček, protože pak veškerá úspora ježděním na směsku oleje s naftou skoro ztrácí smysl. Četl jsem někde něco o dvounádržovém systému kdy se startuje na naftu a po zahřátí se přepíná na olej. Funguje to?
Auto mám staré berlingo 1.9D.
Za případné rady předem děkuji.
Dneska ráno ale startuju a nenastartuju. Vyndal jsem žhavičky a jsou úplně upálené asi na polovinu původní délky tak je jasný proč mi to nestartuje.
Myslíte že když se upálí, může se poškodit motor? Ty žhavičky žhaví jenom při startu nebo i při jízdě?
Žhavičky koupím nový, pro někoho je tisícovka pár korun, ale pro mě je to dost peněz, na který se v práci nemálo nadřu.
Chci proto poprosit, jestli mi někdo neporadíte, jak se vyvarovat opětovného upálení žhaviček, protože pak veškerá úspora ježděním na směsku oleje s naftou skoro ztrácí smysl. Četl jsem někde něco o dvounádržovém systému kdy se startuje na naftu a po zahřátí se přepíná na olej. Funguje to?
Auto mám staré berlingo 1.9D.
Za případné rady předem děkuji.
- happy.driver
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 02 zář 2011, 06:58
- Bydliště: kolínsko
Re: Upálené žhavičky
To je normální když jezdíš na sračky. Mě je to to žralo pořád, vždy před zimou jsem musel dávat nový, ježděno na hydraliku nebo rostlinu v Peugeotu 309 1,9D
O1 1,9tdi 66kw + chip,egr off,kat off
MB Vito - rodiné přibližovadlo
peugeot 406 TD - jizdí na vše mastné
MB Vito - rodiné přibližovadlo
peugeot 406 TD - jizdí na vše mastné
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
kolik toho ušetříš a co stojí žhavky a filtry+čas s opravami spojený je to ve finále ekonomicky návratné? (na to nemusím být olejář)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
dadaTD: Kamaráde, právě že jsem někde na odborném foru (Peugeot klub?) četl že na některých motorech to žhaví nejen při startu ale i nějakých 10-20km poté, takže i když ta otázka vypadá jak od debila, má svůj smysl, věř tomu.
JInak jsem zatím vyjezdil asi 300l hydrauliky kombinovaných s asi 100-150l nafty, takže ta úspora tam je ať se vám to líbí nebo ne.
JInak jsem zatím vyjezdil asi 300l hydrauliky kombinovaných s asi 100-150l nafty, takže ta úspora tam je ať se vám to líbí nebo ne.
Když se jezdí na sračky všeho druhu, je rozumný před zimou vyměnit žhavičky at má člověk klid celou zimu a v létě už to jde.. Za tisícovku máš 30l nafty, tak tisícovka ročně za žhavičky tě nezabije.. Třeba u felicie mi žhavičky dožhavovali ještě asi 4minuty po nastartování.. U p306 jsem jezdil pouze na vyjetý motorový olej a žhavičky mi vydrželi jen pár dnů, tak jsem ze sání zavedl do kabiny hadičku a startoval odmaštovacím sprejem.. Jestli jsi šikovnější, dobře funguje i termostart a žhavičky taky nepotřebuješ. Vyježděno asi 1200L vyjetého motorového, bez vážných problémů a ušetřený tisíce a tisíce.. Ted jezdím starým mercedesem na surovou řepku celoročně, nepotřebuju dvounádrž a jen jezdim bez oprav či úprav
W210 290TD
Kup nějaký dobrý žhavky, třeba NGK, dej je tam a jezdi. Všechno má svojí životnost a někdy to odejde. Žhavky žhaví jen do startu, popř. dožhavují i chvilku během chodu motoru, ale to je v řádu max. desítek sekund, možná minut, ale víc ne.
Na sajrajty jezdím v 1.9TD už pár let a žhavky jsem měnil asi před 4 lety (mám NGK) a drží. Záleží, jak to máš seštelované, jak ti to chytá a jak moc a kolikrát žhavíš. Prostě čím častějc žhavíš a startuješ, tím spíš odejdou.
Těch tvých 10-20km dožhavování sis asi spletl km za sekundy, těch 10-20 s by sedělo spíš. Po 10 km je motor už krásně teplý a při startu musí chytnout na drc. Na co bys mu ještě přitápěl žhavkama?
Na sajrajty jezdím v 1.9TD už pár let a žhavky jsem měnil asi před 4 lety (mám NGK) a drží. Záleží, jak to máš seštelované, jak ti to chytá a jak moc a kolikrát žhavíš. Prostě čím častějc žhavíš a startuješ, tím spíš odejdou.
Těch tvých 10-20km dožhavování sis asi spletl km za sekundy, těch 10-20 s by sedělo spíš. Po 10 km je motor už krásně teplý a při startu musí chytnout na drc. Na co bys mu ještě přitápěl žhavkama?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000