Stránka 1 z 3
Koupit či nekoupit diesel
Napsal: 11 črc 2007, 19:33
od D:
Zdravím, potřebuji nové auto na ježdění do práce (cca 15km) a uvažoval jsem o Fabii 1,9sdi. Nepotřebuji aby auto mělo velký výkon, spíše mi jde o to, zda se mi vyplatí kupovat diesel i když najedu relativně málo km (max. 1000km/měsíc). Názory, že se diesel vyplatí jen když najedu vyšší počet kilometrů jsem pochopitelně slyšel, ale nechci kupovat auto nové, ale ojeté a tam rozdíl v pořizovacích cenách není až tak velký. Chtěl bych r.v. 2003 a mladší a spíš combi než hatchback, cena do 200 tis Kč, najeto max 150tis km. Nějak jsem se rozepsal, takže to shrnu.
Vyplatí se mi fabia 1,9sdi i když najedu malý počet km?
Je zmiňovaný motor spolehlivý a na co si u něj dát pozor při koupi?
Jak je to se servisem u tohoto motoru?
Díky moc za rady

Napsal: 11 črc 2007, 20:19
od vlagik
U Fabky díky těžkému motoru pak odchází přední náprava.
Na malý počet km si kup raději benzín 1.4. Jesli nechceš MPI, tak tu slabší 16V.
1.2 Hodně Trapný Pohon je šrot motor. Ten tak do města. Ani vzteklý P mu nepomůže.
SDI jsou spolehlivý, ale na ten výkon máš moc vysokou pojistku...
Jinak táta ho má v Polu a jezdí v létě za 4 l.... Má na něm nalítáno asi 250 a motor jde jak víno. Jen trochu hlučnější... Ale to je v malých autech ve všech.
Napsal: 12 črc 2007, 06:52
od Csala
vlagik píše:U Fabky díky těžkému motoru pak odchází přední náprava.
Na malý počet km si kup raději benzín 1.4. Jesli nechceš MPI, tak tu slabší 16V.
1.2 Hodně Trapný Pohon je šrot motor. Ten tak do města. Ani vzteklý P mu nepomůže.
SDI jsou spolehlivý, ale na ten výkon máš moc vysokou pojistku...
Jinak táta ho má v Polu a jezdí v létě za 4 l.... Má na něm nalítáno asi 250 a motor jde jak víno. Jen trochu hlučnější... Ale to je v malých autech ve všech.
No 1.4 16V 55kW je dobra volba. Na Fabiu staci. Spotreba cca 6,5l/100km a relativne mala poistka.
Napsal: 12 črc 2007, 11:50
od tomáš karbus
s tou přední nápravou měli problém spíš feldy u fábie je to už dobrý, ale v zimě se na tu vzdálenost diesel ani neohřeje ale do mpi bych nešel, když benzín tak honda moc nežere a jede a když je dobrej olej a filtry tak jsou to držáky
Napsal: 12 črc 2007, 13:20
od vlagik
Csala píše:vlagik píše:U Fabky díky těžkému motoru pak odchází přední náprava.
Na malý počet km si kup raději benzín 1.4. Jesli nechceš MPI, tak tu slabší 16V.
1.2 Hodně Trapný Pohon je šrot motor. Ten tak do města. Ani vzteklý P mu nepomůže.
SDI jsou spolehlivý, ale na ten výkon máš moc vysokou pojistku...
Jinak táta ho má v Polu a jezdí v létě za 4 l.... Má na něm nalítáno asi 250 a motor jde jak víno. Jen trochu hlučnější... Ale to je v malých autech ve všech.
No 1.4 16V 55kW je dobra volba. Na Fabiu staci. Spotreba cca 6,5l/100km a relativne mala poistka.
Oproti 74 kW tahne hezky odspodu...
I když ta 100 PS je teda ve vyších otáčkách hodně slušná.
Taky když Fabku, 1.4 16V 55kW
Napsal: 12 črc 2007, 16:25
od Peete
tomáš karbus píše:s tou přední nápravou měli problém spíš feldy u fábie je to už dobrý, ale v zimě se na tu vzdálenost diesel ani neohřeje ale do mpi bych nešel, když benzín tak honda moc nežere a jede a když je dobrej olej a filtry tak jsou to držáky
honda se driv zlomi, ale jezdit bude furt...akorat ty rozdelovace jsou trochu slabina
Napsal: 12 črc 2007, 16:32
od Peete
no ale nevidim duvod proc ne 1,4 MPi, bezproblemovej motor, trochu lenoch, ale pri normalni jizde spotreba hrave do 6, venku kolem 5. 16V se trochu pridiraji, kdybych to videl na jednom, tak nereknu, ale v jednom mesici hned 5 kousku,jednoho jsem si koupil.
MPi neni spatny, a hlavne ma retez, ne remen.
A HTP, jak uz tady nekdo vtipne poznamenal, je opravdu shit, jednu ted mam, aji to jede, ale zere to i travu okolo silnice, na ten obsah a vykon se ty kone musi v tom spotrebovanym benzinu utopit.
Napsal: 12 črc 2007, 16:40
od Marek77
Prostě řečeno - na tak málo kilometrů se diesel nevyplatí. Možná by to bylo rentabilní v případě, kdyby se ta SDi Fabia pojistila u pojišťovny, která nabízí ručení podle výkonu motoru a ne podle kubatury.
Ale faktem je, že na takové dojíždění kousek do práce bych radši volil nějaký malý benzin.
Napsal: 12 črc 2007, 17:01
od vlagik
Peete píše:no ale nevidim duvod proc ne 1,4 MPi, bezproblemovej motor, trochu lenoch, ale pri normalni jizde spotreba hrave do 6, venku kolem 5. 16V se trochu pridiraji, kdybych to videl na jednom, tak nereknu, ale v jednom mesici hned 5 kousku,jednoho jsem si koupil.
MPi neni spatny, a hlavne ma retez, ne remen.
A HTP, jak uz tady nekdo vtipne poznamenal, je opravdu shit, jednu ted mam, aji to jede, ale zere to i travu okolo silnice, na ten obsah a vykon se ty kone musi v tom spotrebovanym benzinu utopit.
Souhlas... 1.2 žere i patníky. Dálnice,plné auto a spotřeba 14.
Bráno podle KM a sežreného benzínu.
Napsal: 12 črc 2007, 18:18
od travel242fx
Kup diesla ved aj na dovolenku chodis ci nie ? a co ked zmenis pracu ?

Napsal: 12 črc 2007, 19:14
od D:
Diky moc za rady, koukal jsem na Hondy civic a at jsem delal co jsem delal nenasel jsem na ne jedinou spatnou recenzi

Takze to mozna bude lepsi volba jak Fabka, no jeste uvidim
Napsal: 12 črc 2007, 20:41
od Luke
Ty 1,2 HTP Fábie, to je hrůza, to člověk slyší na dálku, jako když jede robot. Ale pokud chceš dojíždět jen takovej kousek, kup si nějakýho benzína, jak ti kluci radili. A hlavně, v zimě si nestihneš snad ani zatopit. NO možná jo, sdi se asi hřeje líp než TDi, ale já s benzínem topím cca po 1,5km.
Napsal: 13 črc 2007, 15:26
od janyalpi
Na tak malo kilometrov zbytocne diesel.........ked som v zime chodil do prace (cca 5km) taq sa mi rucicka na teplote ani nepohla...taq som zacal vstavat o 10minut skor a dal som si kolecko okolo sidliska

potom sa to uz zahrialo

ale mimo prace najazdim dost wela...
Napsal: 13 črc 2007, 19:06
od lt.kubosh
janyalpi píše:taq som zacal vstavat o 10minut skor a dal som si kolecko okolo sidliska

...
Po kolecku okolo sidliste sis to mohl slusne zafunet. Muzu se zeptat, to jsi jenom behal nebo jsi tlacil vozidlo?

Napsal: 13 črc 2007, 21:12
od chiptuning
benzin nebo diesel to je otazka
kup si to a i tamto vyzkousej a uvidis ja jsem jezdil s obojim,ale asi poslednich deset aut uz jsou jenom diesely
