hadičky - obtokové turbo

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

Příspěvek od stres3d »

"foukej do spodniho vyvodu (jak je samotnej)" - ten na obrazku vlevo
"proud vzduchu musi jit do horniho vyvodu" - to jsem psal blbost :P ale myslel jsem ten na druhy strane jak je spolu s tim doboku
"kdyz pripojis autobaterii a ventil sepne. Nyni by mel jit vzduch z bocniho vyvodu, ktery vede na banku. " - u toho obrazku s carkama je to snad jasny, bocni je bocni

tlak tak pul baru

jak ma tahlo chodit? tak se podivej na to video co jsem posilal drive. regulace zatuhava u turb s variabilnima lopatkama, koukni se i na to druhy video co sem posilal drive jak to funguje (co by se tam tak zadrelo 8) )

no tak zapni klicek a hura merit napeti na kabelech :) (LOL)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Tam ako je šipka odpojíš tiahlo od páky. Páka musí lahko chodit. Tiahlo vychádzajúce z banky musí vyliest von ked na banku napojíš tlak 1bar.Obrázek
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

jurosdi píše:Meral si odpor cievky v N75. Meral si správne. Pri kontrole odporu cievky je N75 odpojený od kabeláže. Inak N75 má trvalých +12V cez klúč a mínus je ovládaný cez RJ motora.
Jurosdi nechapu ty tvoje dvě první věty! nechybí ti u nich otaznik? nebo mi tím říkáš že jsem to změřil spravne?

Myslíš jako to za tou pákou jak bylo na yuotubu jak to prstem ovladal?
Uživatelský avatar
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Merák si napojil na kontakty priamo v N75. Tým si zistil odpor v cievke tohoto ventilu. Výrobca píše cca 20ohm. Ty si nameral 26 ohm. Ked beriem do úvahy nižšiu teplotu vzduchu, odchýlky meráku a prechodový odpor medzi kontaktmi meráku a pinmi v N75 ,tak je to cca OK.
Uživatelský avatar
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Ano. Tá páka musí ist prstami(ked je odpojená banka). Pákou ovládaš ventil,ktorý púšta plyny mimo lopatky turba a tým sa znižuje plniaci tlak.Obrázek
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44

Příspěvek od stres3d »

jo tohle video - takhle volne to chodi bez tahla. tahlo ma ale dost silnou pruzinu. na druhym videu je videt co se v turbo deje a ze to v podstate nema sanci zatuhnout ;)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

...Obrázek
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

stres3d píše:"foukej do spodniho vyvodu (jak je samotnej)" - ten na obrazku vlevo
"proud vzduchu musi jit do horniho vyvodu" - to jsem psal blbost :P ale myslel jsem ten na druhy strane jak je spolu s tim doboku
"kdyz pripojis autobaterii a ventil sepne. Nyni by mel jit vzduch z bocniho vyvodu, ktery vede na banku. " - u toho obrazku s carkama je to snad jasny, bocni je bocni

tlak tak pul baru

jak ma tahlo chodit? tak se podivej na to video co jsem posilal drive. regulace zatuhava u turb s variabilnima lopatkama, koukni se i na to druhy video co sem posilal drive jak to funguje (co by se tam tak zadrelo 8) )

no tak zapni klicek a hura merit napeti na kabelech :) (LOL)

Umě tedy nehrozí zatuhnutí regulace?????????
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

jurosdi píše:Merák si napojil na kontakty priamo v N75. Tým si zistil odpor v cievke tohoto ventilu. Výrobca píše cca 20ohm. Ty si nameral 26 ohm. Ked beriem do úvahy nižšiu teplotu vzduchu, odchýlky meráku a prechodový odpor medzi kontaktmi meráku a pinmi v N75 ,tak je to cca OK.
Jako že ten ventil bude ok? 100 procentne?
Uživatelský avatar
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

To zistíš cez akčné členy-diagnostika+ log z jazdy. Ale meraním zistíš či je elektricky priechodzí. Keby si nenameral žiadnu hodnotu resp. úplne mimo,tak by si mal istotu,že je KO.
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

jurosdi píše:To zistíš cez akčné členy-diagnostika+ log z jazdy. Ale meraním zistíš či je elektricky priechodzí. Keby si nenameral žiadnu hodnotu resp. úplne mimo,tak by si mal istotu,že je KO.
kolik má ukozovat proudu?
Uživatelský avatar
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Už Ti nerozumiem....prúd sa u N75 nemeria. Meria sa len koncový odpor a to si spravil OK. Pokial je kontrola odporu OK,tak sa spraví kontrola cez počítač. Akčné členy aktivujú N75 a Ti počuješ ako cvaká. Keby si mal počas ttestu napojený externý tlak na vstup do N75,tak by si videl ako pracuje banka s tiahlom na turbe.
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

jurosdi píše:Už Ti nerozumiem....prúd sa u N75 nemeria. Meria sa len koncový odpor a to si spravil OK. Pokial je kontrola odporu OK,tak sa spraví kontrola cez počítač. Akčné členy aktivujú N75 a Ti počuješ ako cvaká. Keby si mal počas ttestu napojený externý tlak na vstup do N75,tak by si videl ako pracuje banka s tiahlom na turbe.
Promin tohle psal stres3D:

nechapu co si jak meril proste zapnu klicek s odpojenym ventilem (mozna to chce i nastartovat ) pichnes cernej na kostru a cervenym zjistis kde je 12V pripadne kde lita treba 5-8V. To pak vypni klicek a zmer pomoci odporu jestli neni zem neni spojena natvrdo s jednim vyvodem (to by znamenalo, ze se do ventilu spina +)
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

ja nechapem co vobec zistujes tieto veci. keby nebol elektricky v poriadku tak tato chyba bude v riadiacej jednotke ulozena. podla vypisu co si dal tak tam chyba n75 nebola. mal si tam kamosa s diagnostikou len je uplny amater a nevie snou robit ani zakladne veci. vprvom rade ste mali vymazat pamat zavad nakolko chyby co si tam mal mohli byt z minulosti staci trebars zapnut zapalovanie bez zapojenej vahy a chyba je v jednotke zapisana. za druhe ked sa po vymazani chyb tieto znovu neukazu mali ste urobit test akcnych clenov s ktorym zistis ze n 75 je funkcny a tuka aj ked este to nedokazuje ze je na 100 precent funkcny a po tretie ste mali urobit log kanalov 3,10,11 pocas jazdy a to na trojke alebo stvorke ad 1500 do 4000 otacok s plynom na podlahe kde by sa zistilo ci je v poriadku ako vaha vzduchu tak aj regulacia turba.....takze si najprv skontroluj ci mas spravne zapojene hadicky podla posledneho obrazku potom si zavolaj kamosa s diagnostikou a ked bude ochotny tak mu vysvetlime ak urobit test akcnych clenov a aj logovat za jazdy a potom budes vediet na com si....
Tdi
Uživatelský avatar
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Chyba z jeho výpisu podla mna ukazuje na nekorektnost a odchýlku regulácie a to má priamo súvis s N75.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“