topeni octavia I TDI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sixell
Přispěvovatel
Příspěvky: 766
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2010, 17:21
Bydliště: praha

topeni octavia I TDI

Příspěvek od sixell »

Ahoj prijde mi že ma octavia malo topy i když mam vetraky a topeni naplno,je to takovy nic moc,,,egr je zaslepeny ,nevíte na co se zamerit?mam v aute cca 3 roky starou bateru a vždy v pohode az tedka sem si všimnul ze je jenom 61Ah,,neni to malo na diesel?,,dík
octavia 1.9 TDI 81KW ,
fenyx6
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2011, 11:09

Příspěvek od fenyx6 »

TDI motory vesměs zrovna super netopí, ale je pár tipů na to abys auto ohřál rychlej. Dokud nemáš motor na 90°C tak nedávat topení na plný výkon tak max na 3/4 a nedávat foukání na 4ku, ale tak na 2max, až to zahřeješ tak už libovolně. Pokud tohle dodržíš tak se ti motor ohřeje o při velké kose cca -10°C až o 10 km dřív.
Pokud to dáváš všechno na full, tak pochybuju, že se motor vůbec ohřeje, natož aby dobře topil.

Jinak základem je mít funkčí termostat. Někdo dává rúzný kryty před chladič, ale to podle mě ptákovina, protože stejně dokud termostat neotevře tak je ti kryt chladiče na prd.

Jo baterka je teda podle mě slabá, optimální bývaj tak 70Ah a víc.
sixell
Přispěvovatel
Příspěvky: 766
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2010, 17:21
Bydliště: praha

Příspěvek od sixell »

dik za radu ale nezapínam topeni hned po nastartovani,je mi jasne že pokud se motor neohreje ,nema co topit a radeji ho zahreju,,vcera sem ujel cca 300km a i pri takoveto vzdalenosti to topeni neni ono,,budu muset počkat do leta :D
octavia 1.9 TDI 81KW ,
fenyx6
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2011, 11:09

Příspěvek od fenyx6 »

Aha tak to jo, a motor se ti ohřeje normalne jak má jo ? Jestli jo tak bych možná zkusil nový výměník topení. Pokud jezdíš takový trasy tak to musí topit jak blbý, když jedu 50km tak mam i v Tdi hic :D.
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Odpovědi: 0
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

vyzkoušej hadice od topení jak sou teplý když je to zahřátý
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Příspěvek od Richi »

Dokud se to opravdu neohřeje tak to moc netopí. Ručička na 90°C je jen placebo efekt. Jestli to ale netopí nic moc ani ohřáté, mohl by odcházet termostat.
Nejdříve je v autě pořád tak divně chladno. Říkaš si, že to přece dřív topilo líp a jednoho dne zjistíš, že ti z kopce padá ručička.
Zkus to protáhnout do kopce. Pokud bude foukat opravdu nějak výrazně tepleji, zkusil bych ten termostat.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw.
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Mám dobré skúsenosti s termostatmi Wahler. A kryt pred chladič má význam,aje ked je termostat OK. Kryt zabráni prúdeniu mrazivého vzduchu do mot.priestoru. TDI produkuje málo tepla a každý stupienok teploty je dôležitý...Ja som zakrýval chladič vždy a rozdiel tam je. Zároven sa zabráni rýchlemu ochladeniu chladiacej zmesi pri krátkych prestávkach pri jazde.
Jarda_6
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Odpovědi: 0
Registrován: 23 čer 2011, 20:36

Příspěvek od Jarda_6 »

jurosdi píše:Mám dobré skúsenosti s termostatmi Wahler. A kryt pred chladič má význam,aje ked je termostat OK. Kryt zabráni prúdeniu mrazivého vzduchu do mot.priestoru. TDI produkuje málo tepla a každý stupienok teploty je dôležitý...Ja som zakrýval chladič vždy a rozdiel tam je. Zároven sa zabráni rýchlemu ochladeniu chladiacej zmesi pri krátkych prestávkach pri jazde.
Zakrytí chladiče má význam, taky to mám vyzkoušené a celou zimu zakryté. On i ten průvan v motorovém prostoru udělá svoje.
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7568
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

taky je otázka jestli máš elektrický dohřev vody - 3 žhavící svíčky na výstupu vody z hlavy
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5062
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Vici píše:taky je otázka jestli máš elektrický dohřev vody - 3 žhavící svíčky na výstupu vody z hlavy
Ty udělají opravdové divy zvlášť teď v těch -10°C. Ale je dost zatížen altík a tím moc nestačí dobíjet baterku. Jedu-li víc jak 10km,mám je zapnuté všechny ( zvlášť vypínač ) a po 10km mohu naplno topení s větrákem na 2. Kryt před chladičem nemá opravdu žádnou cenu,jen že se nevyplachuje sůl a pak se proděraví ( prooxiduje ) třeba klima. Ale někteří zde mají svojí hlavu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
WHITE-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 365
Odpovědi: 0
Registrován: 07 zář 2012, 15:52
Bydliště: Hodonínsko

Příspěvek od WHITE-CZ »

Mám 1.9 TDI 74 KW PD 2003 a teplý vzduch fouká 2km od nastartování a to bez srandy. Nemám žádné úpravy dnes tu bylo -8. Naplno topí asi po 5km.
BMW X5 E53 3.0D 135KW
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5062
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

WHITE-CZ píše:Mám 1.9 TDI 74 KW PD 2003 a teplý vzduch fouká 2km od nastartování a to bez srandy. Nemám žádné úpravy dnes tu bylo -8. Naplno topí asi po 5km.
A funkční EGR. S ním to topí po 0,5min.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
WHITE-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 365
Odpovědi: 0
Registrován: 07 zář 2012, 15:52
Bydliště: Hodonínsko

Příspěvek od WHITE-CZ »

Jenže ja nebudu čistit saní jak kretén takže radši počkám o 30s déle :D
BMW X5 E53 3.0D 135KW
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

martinsidlo píše:
Vici píše:taky je otázka jestli máš elektrický dohřev vody - 3 žhavící svíčky na výstupu vody z hlavy
Ty udělají opravdové divy zvlášť teď v těch -10°C. Ale je dost zatížen altík a tím moc nestačí dobíjet baterku. Jedu-li víc jak 10km,mám je zapnuté všechny ( zvlášť vypínač ) a po 10km mohu naplno topení s větrákem na 2. Kryt před chladičem nemá opravdu žádnou cenu,jen že se nevyplachuje sůl a pak se proděraví ( prooxiduje ) třeba klima. Ale někteří zde mají svojí hlavu.
Sol sa do chladiča nedostane,pretože je zakrytý. Tachometer sa my v okte zastavil na 500 000km( nehoda ukončila život tohoto nezmaru) a žiadny chladič my nezoxidoval. Nezakrýval som to na maske ale priamo na chladič.Tiež som chcel riešit tie žhavky na vypínač.Nestihol som...
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

vyměň si termosku a bude ti opět topit,clona před chladič nemá význam v našich klima podmínkách.
Na mojí octě po 410 tis, z toho 200 v soli v německu a chladiče jsou původní, i když tam žádná clona nikdy nebyla.
EGR bez chladiče spalin má jen zanedbatelný význam.
Termostat kup origo nebo wahlera, nic jinýho..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“